hictoricin turvakaaret
-
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 10.06.2004 00:00
hictoricin turvakaaret
miten se tuo kaari-sääntö menee noissa historic-autoissa? pihassa 1979 starlet jossa safety devices-lapuilla kaaret kopissa pultti-liitoksin,nuohan kait on luokiteltu mutta käykö enään kisaan?
kirraa,kirraa..... OSU!!!
- jahnu
- A-Junnu
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Vanhaa aikaa muistellen, jos ne on safetyt heitä niillä vesilintua. Voivat kyllä vääntyä osuessaan
ystävät voi valita mutta autoni on FORD
- Rhmotor
- Yleinen
- Viestit: 266
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Hiukan aiheeseen liittyen.. Mihinkähän ihmeeseen perustuu sääntö, ettei hissen kaaret saa mennä paloseinän läpi? Ei se nyt ainakaan turvallisuutta vähennä, jos tuollaset sallittaisiin..
-
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 10.06.2004 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
safetyistä on kyllä vähemmän mairittelevaa tekstiä pitkin nettiä,mut kysymyshän kuuluikin että käykö ne hisseen?
mitä taas tulee tuliseinän läpivientiin niin se on niitä hienoja kahvepöydässä mietittyjä sääntöjä.. niinkuin tuliseinän siirto heikentää koria ss:ssä yms. silti niitä saa siirtää suurlujuus korissa src:ssä... ja turata sillä perintömigillä kasaan..
mitä taas tulee tuliseinän läpivientiin niin se on niitä hienoja kahvepöydässä mietittyjä sääntöjä.. niinkuin tuliseinän siirto heikentää koria ss:ssä yms. silti niitä saa siirtää suurlujuus korissa src:ssä... ja turata sillä perintömigillä kasaan..
kirraa,kirraa..... OSU!!!
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Riippuu ikäkaudesta mihin auto passitetaan J ikäkauteen ne ei kelpaa, mutta H2 ja I kelpaa lisäkiinitysten kanssa.
Kaaret voi mennä tolppien yläpäihin uudessa J ikäkaudessa jos ne on ollut luokiteltu.
Kaaret voi mennä tolppien yläpäihin uudessa J ikäkaudessa jos ne on ollut luokiteltu.
-
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 10.06.2004 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
mistäs löytys tieto noista lisäkiinnityksistä että millaset täytys olla?
kirraa,kirraa..... OSU!!!
- Rhmotor
- Yleinen
- Viestit: 266
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Ei oikein käsitä, et säännöillä rajotetaan turvallisuutta, kun ei nuo läpiviennit mitenkään käsittääkseni heikennä auton turvallisuutta, vaan päinvastoin. Kuitenki kaikki hanssit yms on pakollisia, mut kaarien osalta ei vapaaehtoisesti voi parantaa turvallisuutta..Frog kirjoitti:Riippuu ikäkaudesta mihin auto passitetaan J ikäkauteen ne ei kelpaa, mutta H2 ja I kelpaa lisäkiinitysten kanssa.
Kaaret voi mennä tolppien yläpäihin uudessa J ikäkaudessa jos ne on ollut luokiteltu.
Tätä hämmästelyä ja purnausta lisää tietenkin se, et on oma lehmä ojassa..

- jjp-racing
- A-Junnu
- Viestit: 88
- Liittynyt: 02.10.2005 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
aja millin laikalla etuputket poikki niin käy hisseen!!
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakinksi kirjoitti:mistäs löytys tieto noista lisäkiinnityksistä että millaset täytys olla?

P.S. Ihan kirjan lopusta löytyy
-
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 10.06.2004 00:00
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 20.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: hictoricin turvakaaret
Villi veikkaus paloseinän läpi menemisen kiellossa saattaisi olla että kyseisellä aikakaudella ei ole käytetty sitä...???
Onko Starletin kaaret luokitellut vai sääntökirjan mukaiset?
Mikäli luokitellut pitäisi luokitustodistuskin löytyä kyseisille kaarille.
Onko Starletin kaaret luokitellut vai sääntökirjan mukaiset?
Mikäli luokitellut pitäisi luokitustodistuskin löytyä kyseisille kaarille.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Semmoinenkin kannattaa opetella että luokitellut ( siis kuvat luokituspapereissa) on eriasia kuin Fia sertifioidut ! Ja kannattaa tutustuu oikeesti Liite K turvakaari sääntöön se ei ole ihan simppeli ja auton ikäkausi kohtelee kovinkin erilailla minimi ja maksimi vaatimuksia ja vielä kansallinen siirtymäaika on loppumassa joten mennään KV säännöllä sen jälkeen.
P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !
P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: hictoricin turvakaaret
Tämä on aika mielenkiintoista jos historicissa on noin, kun muissa ryhmissä "Kehikkoluokitus on voimassa vaikka auton kv-luokitus olisikin jo vanhentunut."Frog kirjoitti:P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- jiihoo1
- Yleinen
- Viestit: 152
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Kyllä ne kelpaa Ikäkauden mukaiset. Meillä oli Mantassa 6p OMP pulttikaaret ja hyvin kelpasi, eri juttuhan on sitten kuinka turvalliset ne on. Lisäkiinnityksissä kannattaa huomioida se että kotimainen ja KV sääntö on eri.. Ja luokiteltuun kaareenhan et saa tehdä muutoksia.ksi kirjoitti:miten se tuo kaari-sääntö menee noissa historic-autoissa? pihassa 1979 starlet jossa safety devices-lapuilla kaaret kopissa pultti-liitoksin,nuohan kait on luokiteltu mutta käykö enään kisaan?
kun ny vaan ei sattus mitään...
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: hictoricin turvakaaret
Siis kansallisesti on kaariluokitus voimassa ja historiikissä myös KV, pois lukien alumiini kaaret.Mopoilija kirjoitti:Tämä on aika mielenkiintoista jos historicissa on noin, kun muissa ryhmissä "Kehikkoluokitus on voimassa vaikka auton kv-luokitus olisikin jo vanhentunut."Frog kirjoitti:P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !