hictoricin turvakaaret

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
ksi
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 10.06.2004 00:00

hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja ksi » 10.04.2013 19:30

miten se tuo kaari-sääntö menee noissa historic-autoissa? pihassa 1979 starlet jossa safety devices-lapuilla kaaret kopissa pultti-liitoksin,nuohan kait on luokiteltu mutta käykö enään kisaan?
kirraa,kirraa..... OSU!!!

Avatar
jahnu
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 53
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja jahnu » 10.04.2013 20:59

Vanhaa aikaa muistellen, jos ne on safetyt heitä niillä vesilintua. Voivat kyllä vääntyä osuessaan
ystävät voi valita mutta autoni on FORD

Avatar
Rhmotor
Yleinen
Yleinen
Viestit: 266
Liittynyt: 16.06.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Rhmotor » 10.04.2013 21:18

Hiukan aiheeseen liittyen.. Mihinkähän ihmeeseen perustuu sääntö, ettei hissen kaaret saa mennä paloseinän läpi? Ei se nyt ainakaan turvallisuutta vähennä, jos tuollaset sallittaisiin..

ksi
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 10.06.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja ksi » 10.04.2013 21:34

safetyistä on kyllä vähemmän mairittelevaa tekstiä pitkin nettiä,mut kysymyshän kuuluikin että käykö ne hisseen?

mitä taas tulee tuliseinän läpivientiin niin se on niitä hienoja kahvepöydässä mietittyjä sääntöjä.. niinkuin tuliseinän siirto heikentää koria ss:ssä yms. silti niitä saa siirtää suurlujuus korissa src:ssä... ja turata sillä perintömigillä kasaan..
kirraa,kirraa..... OSU!!!

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Frog » 11.04.2013 07:05

Riippuu ikäkaudesta mihin auto passitetaan J ikäkauteen ne ei kelpaa, mutta H2 ja I kelpaa lisäkiinitysten kanssa.

Kaaret voi mennä tolppien yläpäihin uudessa J ikäkaudessa jos ne on ollut luokiteltu.

ksi
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 10.06.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja ksi » 11.04.2013 10:08

mistäs löytys tieto noista lisäkiinnityksistä että millaset täytys olla?
kirraa,kirraa..... OSU!!!

Avatar
Rhmotor
Yleinen
Yleinen
Viestit: 266
Liittynyt: 16.06.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Rhmotor » 11.04.2013 11:30

Frog kirjoitti:Riippuu ikäkaudesta mihin auto passitetaan J ikäkauteen ne ei kelpaa, mutta H2 ja I kelpaa lisäkiinitysten kanssa.

Kaaret voi mennä tolppien yläpäihin uudessa J ikäkaudessa jos ne on ollut luokiteltu.
Ei oikein käsitä, et säännöillä rajotetaan turvallisuutta, kun ei nuo läpiviennit mitenkään käsittääkseni heikennä auton turvallisuutta, vaan päinvastoin. Kuitenki kaikki hanssit yms on pakollisia, mut kaarien osalta ei vapaaehtoisesti voi parantaa turvallisuutta..

Tätä hämmästelyä ja purnausta lisää tietenkin se, et on oma lehmä ojassa.. 8) Kun löytyisi hisseen kelpaava koppa, jossa menee eteen putket ja ne pitäisi leikellä pois, jos haluaisi sen hisseen tehdä.. Nyt se rajataan pois, kun on liikaa kaariputkea.

Avatar
jjp-racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 88
Liittynyt: 02.10.2005 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja jjp-racing » 11.04.2013 14:56

aja millin laikalla etuputket poikki niin käy hisseen!!

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Frog » 11.04.2013 15:28

ksi kirjoitti:mistäs löytys tieto noista lisäkiinnityksistä että millaset täytys olla?
Niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin :mrgreen: Sääntökirjasta

P.S. Ihan kirjan lopusta löytyy

ksi
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 10.06.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja ksi » 11.04.2013 19:20

pitääpä tutkia kirjaa uusiksi :)
kirraa,kirraa..... OSU!!!

ILVES-Joe
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja ILVES-Joe » 12.04.2013 00:28

Villi veikkaus paloseinän läpi menemisen kiellossa saattaisi olla että kyseisellä aikakaudella ei ole käytetty sitä...???

Onko Starletin kaaret luokitellut vai sääntökirjan mukaiset?
Mikäli luokitellut pitäisi luokitustodistuskin löytyä kyseisille kaarille.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Frog » 12.04.2013 06:50

Semmoinenkin kannattaa opetella että luokitellut ( siis kuvat luokituspapereissa) on eriasia kuin Fia sertifioidut ! Ja kannattaa tutustuu oikeesti Liite K turvakaari sääntöön se ei ole ihan simppeli ja auton ikäkausi kohtelee kovinkin erilailla minimi ja maksimi vaatimuksia ja vielä kansallinen siirtymäaika on loppumassa joten mennään KV säännöllä sen jälkeen.
P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 12.04.2013 08:49

Frog kirjoitti:P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !
Tämä on aika mielenkiintoista jos historicissa on noin, kun muissa ryhmissä "Kehikkoluokitus on voimassa vaikka auton kv-luokitus olisikin jo vanhentunut."
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
jiihoo1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja jiihoo1 » 12.04.2013 16:21

ksi kirjoitti:miten se tuo kaari-sääntö menee noissa historic-autoissa? pihassa 1979 starlet jossa safety devices-lapuilla kaaret kopissa pultti-liitoksin,nuohan kait on luokiteltu mutta käykö enään kisaan?
Kyllä ne kelpaa Ikäkauden mukaiset. Meillä oli Mantassa 6p OMP pulttikaaret ja hyvin kelpasi, eri juttuhan on sitten kuinka turvalliset ne on. Lisäkiinnityksissä kannattaa huomioida se että kotimainen ja KV sääntö on eri.. Ja luokiteltuun kaareenhan et saa tehdä muutoksia.
kun ny vaan ei sattus mitään...

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: hictoricin turvakaaret

Viesti Kirjoittaja Frog » 12.04.2013 20:08

Mopoilija kirjoitti:
Frog kirjoitti:P.S. Luokituksen loputtua loppuu myös kaariluokitus !
Tämä on aika mielenkiintoista jos historicissa on noin, kun muissa ryhmissä "Kehikkoluokitus on voimassa vaikka auton kv-luokitus olisikin jo vanhentunut."
Siis kansallisesti on kaariluokitus voimassa ja historiikissä myös KV, pois lukien alumiini kaaret.

Vastaa Viestiin