Oooppelin teko!

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Avatar
harjuracing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 01.11.2005 00:00
Paikkakunta: seinäjoki

Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja harjuracing » 29.09.2013 22:06

Jaaha syksyn pimeinä tunteiNa päätin muutella n astraa paremmin fään sopivaksi! Ruiskun oon heittäny "kauas" eli 45 Kaasarit tulee mitäs täälä ehdotellaan muuta????? Sytytys.moottorin ohjaus.nokat??? Kertokaa mielipiteenne!

jabajee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 30.06.2011 22:21

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja jabajee » 29.09.2013 22:34

Oliko siinä ruiskussa joku vika kun se piti heittää kauas?
Luulisi, että kaikilla olisi kaasarit, jos ne olis jotenkin ylivertaiset tms.
Mutta tietysti jos tykkää mutkan ja hypyn jälkeisistä röpötyksistä ja booauksista, niin mikäs siinä :roll:

Itse kun en mitään näistä vehkeistä tajua, niin n Astrassa laittaisin rahat kiinni kunnon alustaan, jarruihin ja lukkoon&laatikkoon. Sitten kun tällä kokoonpanolla uskaltaisin vetää kaasu pohjassa "joka" paikkaan, niin kurkkaisin lompakkoon ja jos siellä vielä olisi ylimääräistä, niin puolella rahoista virittäisin moottoria. Puolet säästäisin virimoottorin korjauksiin/huoltoihin.

Avatar
GreenSlide
Yleinen
Yleinen
Viestit: 279
Liittynyt: 20.06.2004 00:00

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja GreenSlide » 29.09.2013 23:08

Äffässä pärjää kyllä ihan perus moottorilla. Itsekin suosittelisin kehittämään autoa, alustan ja laatikon suhteen paremmaksi. 8)

Avatar
harjuracing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 01.11.2005 00:00
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja harjuracing » 30.09.2013 06:29

Alustan suhteen ei tarvi tehdä mitään! Lukko on kans hyvä suorakytkyä kaipais toki!

Avatar
kappa12
Yleinen
Yleinen
Viestit: 270
Liittynyt: 19.02.2005 00:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja kappa12 » 30.09.2013 08:27

Päivitetään sen verran taustatietoja että auto on lisäsäiliö alustalla ja wilwoodin jarruilla...

Elikkä muuta kehittämiskohdetta...?

jabajee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 30.06.2011 22:21

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja jabajee » 30.09.2013 12:08

Ohjaus lienee nopea jo?
Ja auto kevyt, eli turha tavara karsittu pois?
Suorakytkentä laatikko kunnon kepillä olisi varmasti seuraava järkevä hankinta ja jos kerran lukkoasiat on jo kunnossa.
Ihan perus virityksillä, eli nokat, puristusten nosto, kansityöt, jne. saa moottoriin lisää eloa ja vakioruiskunkin voi käydä ohjelmoimassa uudelleen.
Eli ei välttämättä tarvitse heti läppärunkoja, motecceja, ym. kallista ostaa ja moottorikin pysyy paremmin kasassa.
Mukavempi päästä maaliin, saada ajokilometrejä ja kehittää ajotaitoa ja autoa kun keskeytellä tekniikkavikoihin ja tuhlaamalla rahat remontteihin.

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja Unto » 30.09.2013 12:22

Moottoria virittämällä lisäät kustannuksia, mutta kilpurisi ei siittä merkittävästi nopeudu, Moottoriin suosittelen ohjainyksikkön vaihtoa jos haluaa sitä väkisin virittää...

Taka-akseliin kannattaa panostaa, sekun on opelissa sellainen kottikäryn aksela jossa renkaat on 1x2 ja vinksin vonksin... eli itse sitä vähän vahvistelin ja laitoin sinne sellaiset vanttiruuvit joilla voi kontrolloida aurausta, myös joustolle ajattelin jotain lähiaikoina tehdä.

Astran yksi heikkokohta on ollut etukelkan kiinnitys, joten siihen kannattaa miettiä jotain parannuksia, varsinkin taaemmat pultit tuppaa löystymään.

Vaihdelaatikko, ohjaus, alustan puslat, ja iskarit / jouset... niinkuin jokaiseen kilpa-autoon. Vakio jarruilla jokkut ajaa melko kovaa, mut jos ylimääräsiä euroja on taskussa niin etujarrut on sellainen et ne vois joskus päivittää tehokkaampiin...

Avatar
harjuracing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 01.11.2005 00:00
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja harjuracing » 30.09.2013 19:36

Vielä tosiaan löytää suht edullinen moottorin ohjaus,suorasytkä! Kytkylaatikon hommaaminen menee kesälle! Juu tuennat pitää tehdä nyt hyväks ku on purettu kori!

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja peteracing » 01.10.2013 15:19

Kilpajarrut ja kimtech suorakytky?
power is nothing without control...

Avatar
harjuracing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 01.11.2005 00:00
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja harjuracing » 01.10.2013 18:32

Jarrut ok kimtech kuulostaa hyvältä :)

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja ltr » 01.10.2013 18:34

Jos kerran kori, alusta, ja jarrupuoli on kunnossa niin moottorin ja vaihteiston korvat voisi olla seuraava operaatio.

Potkua ei kannata kattilaan mahdottomasti laittaa, vähemmälläkin ehdit kun saat kilometrejä alle ja voimansiirron huollosta säästyy euroja..

Ja oikeinkootulla 250ponia joka penkissä antavalla moottorilla voi ajaa öljyjen ja jakoremmin vaihdoilla ainakin 25 rallia ja treenit päälle. Vakiovaihteiston kuori ei sitten vaan enää kestä vaikka rattaat ja akselit kestäisikin. RS-Autosta haet sen askin.. on hyvä.

LuotonenSports
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 18.03.2011 16:20

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja LuotonenSports » 02.10.2013 00:22

Ehdotus: kuulanivelet kumien tilalle, reeniä, kunnollinen panssari ja apurunko sellaiseksi ettei tukivarret vaeltele puolelta toiselle, pyörän kulmat kuntoon, reeniä, iskunvaimentimet ja kunnon jouset, reeniä, kunnon ratti, reeniä, nopea ohjaus, reeniä, uudet renkaat, reeniä, lukko, reeniä, laatikko, kytkin, vaihdekeppi, reeniä, jarrutasapainon säädin tms., reeniä, etujarrut ap tms., reeniä, läppärungot jollain moottorinohjauksella, reeniä, iskunvaimentimet säädöillä.....

Ja menisin juuri tuossa järjestyksessä:)

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja Unto » 02.10.2013 09:13

ltr kirjoitti:Jos kerran kori, alusta, ja jarrupuoli on kunnossa niin moottorin ja vaihteiston korvat voisi olla seuraava operaatio.
Tuo on ihan ehdoton muutos, jos ja kun haluaa ettei laatikko hylji vaihteita töyssyissä!

Omasta listasta unohtu eli moottorinkorvat jäykemmiksi etenkin se mikä on moottorin takana apurunkoon kiinni!

http://hh-ms.com/parts-catalogue/?SelCa ... egoryID=17

Tuolta kun tilaa tai kopioit vastaavat...

Ja muutenkin sen etukelkan kanssa kannattaa viettää aikaa tallilla, jotta tukivarret on hyvillä puslilla ja liikkuu herkästi nivelistään... mm vakaajan kanssa kannattaa pitää tuumailu hetki ja poltella vaikka pari sauhua jos on tupakkamies...

Itselläni on vakaaja staufeilla "laakeroitu" kelkkaan kiinni ja uniball nivelet koiranluiden tilalla... Meillä kun on vakiotyyppiset erimittaiset vetoakselit, niin etuvakaajan on hyvä olla paikoillaan. Muuten apukuljettajan puoleinen vetari saattaa karata pooreiltansa pois....
(vakaaja ratkaisua, ei ole vielä kokeiltu tositoimissa)

Avatar
harjuracing
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 01.11.2005 00:00
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja harjuracing » 02.10.2013 12:36

Kiitos pojat näistä tiedoista! Ite ajattelin moottorilta 210 Max ja 230nm panostan alkuun etukelkkaan ja takapäähän! Takapää on päin v.. Ku mittailin!

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Oooppelin teko!

Viesti Kirjoittaja Unto » 02.10.2013 17:12

harjuracing kirjoitti:Kiitos pojat näistä tiedoista! Ite ajattelin moottorilta 210 Max ja 230nm panostan alkuun etukelkkaan ja takapäähän! Takapää on päin v.. Ku mittailin!
Meillä vakio mosassa läppärungot ja hestec ja Harisen penkki anto 206 hv / 260Nm!!! Eli noi hakemasi arvot tulee helposti!!!

Vastaa Viestiin