N3M Power Rally, Tammisaari
- _Pete_
- B-junnu

- Viestit: 25
- Liittynyt: 09.01.2005 00:00
N3M Power Rally, Tammisaari
Joku heitti varoituskolmion ek 2:lla metsän puolelle. Kolmio oli 100 metriä ennen paikkaa, jossa tuli paljon romua. Tämä varoituskolmio laittoi kilpailija.
Varoituskolmion poistaja: Kerrotko milloin olet menossa hyppäämään benjiä, niin tulen katkaisemaan narusi.
Varoituskolmion poistaja: Kerrotko milloin olet menossa hyppäämään benjiä, niin tulen katkaisemaan narusi.
- homer
- KV

- Viestit: 545
- Liittynyt: 17.06.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
No on taas järjen valo loistanut synkässä syyssäässä...
-
juni0ri
- KV

- Viestit: 408
- Liittynyt: 03.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Joensuu
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Oliko tie auki vai oliko romut tiellä? Onko kolmiolle tarvetta jos autot on jo raivattu pois.. En kylläkään sano tässä että kolmion pois ottaja olisi tehnyt oikein enkä tiedä ovatko autot olleet tiellä..._Pete_ kirjoitti:Joku heitti varoituskolmion ek 2:lla metsän puolelle. Kolmio oli 100 metriä ennen paikkaa, jossa tuli paljon romua. Tämä varoituskolmio laittoi kilpailija.
Varoituskolmion poistaja: Kerrotko milloin olet menossa hyppäämään benjiä, niin tulen katkaisemaan narusi.
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
kaikkia urpoja sitä onkin......kolmosen huomiollakin joku oli itkenyt että pitäisi paikasta varottaa lähdössä..... En tiiä sitte et miks siinä oli se huomiomerkki jos ei sitä noudateta......
Tiedän kyllä aika monta kuskiakin jotka vetäis varmaan pataan jos turhaan nostaa kolmion takia eikä edessä olekkaan estettä..... että siinä on niinkun kaks puolta.... toivottavasti joku ostaa teille uuden kolmion
Tiedän kyllä aika monta kuskiakin jotka vetäis varmaan pataan jos turhaan nostaa kolmion takia eikä edessä olekkaan estettä..... että siinä on niinkun kaks puolta.... toivottavasti joku ostaa teille uuden kolmion
- pekukopa
- A-Junnu

- Viestit: 80
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
ralli on vaarallinen laji.
-
thn
- Yleinen

- Viestit: 193
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Tyttöjen laji nykyään...
Olis tosi kiva kun olis pimeessä nykyään kisat,niin oppis nää vaippapöksyt ajamaan:)
Vai missä ne nousevat rallikuskit on?
Olis tosi kiva kun olis pimeessä nykyään kisat,niin oppis nää vaippapöksyt ajamaan:)
Vai missä ne nousevat rallikuskit on?
-
kaimarkus
- KV

- Viestit: 301
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Ja ek3:lla kilpailija joka vetäsee puskaan HUOMIOLLA niin soittelee lähtöön että paikasta pitää varottaa! Siitähän oli jo varotettu oikein tiekirjassa vai ovatko merkit reitillä turhaan? TÄH? Soittelija/kilpailija voisi nyt mennä oikein peilin eteen ja kysyä itseltään että kuka auto ajoi!! Ps: kun nyt olet siinä peilin edessä niin kumpi sopisi paremmin pitkä vai mini?? 
- _Pete_
- B-junnu

- Viestit: 25
- Liittynyt: 09.01.2005 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Kolmio oli laitettu vaaraallisuuden takia. Ojan pohjalla oli metrin korkuinen kanto, joka tuli moikkaa Saabin tuulilasista sisään. Mitä jos se oli moikannut metrin myöhemmin sivulasista?
Sääli että täällä vellihousuiksi haukutaan, mutta sellaisia me ollaan, jotka vedetään vyöt kiinni ja kypärät päähän. Toisin kuin kovat jätkät penkan päällä
Sääli että täällä vellihousuiksi haukutaan, mutta sellaisia me ollaan, jotka vedetään vyöt kiinni ja kypärät päähän. Toisin kuin kovat jätkät penkan päällä
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
niin,kuski ja ratti sai kuulemma osumaa...... mutta miksi juuri tuo paikka aina toimii, miksei se aiemmin ole ollu vaarallinen???
Ettekä te vellihousuja ole, ei siitä ole kyse.....Kovat meriitithän teillä on vuosien ajalta,ei sitä kukaan kiistä.
Tuossa paikassa nytkin ajoi ulos pari sellasta jotka tiesi paikan, ja silti suistui....... hyvin samantapaisia mutkia oli jo ykköselläkin, ja kantojakin näytti olevan useassa paikassa...
Se on järjestäjän homma päättää merkintälinjasta, ei kilpailijoiden.... eikös kilpailun yksi perusperiaate ole että kilpailjoilla olisi mahdollisimman tasapuoliset olosuhteet, säälle kukaan toki ei voi mitään.... Te tulitte mutkaan ylikovaa ja tulos oli ulos.....
Kai ilmotitte siinä paikalla yleisölle että siellä on nyt kolmio, että älkää turhaan tässä jonopyöräajelua seuratko ??
Ettekä te vellihousuja ole, ei siitä ole kyse.....Kovat meriitithän teillä on vuosien ajalta,ei sitä kukaan kiistä.
Tuossa paikassa nytkin ajoi ulos pari sellasta jotka tiesi paikan, ja silti suistui....... hyvin samantapaisia mutkia oli jo ykköselläkin, ja kantojakin näytti olevan useassa paikassa...
Se on järjestäjän homma päättää merkintälinjasta, ei kilpailijoiden.... eikös kilpailun yksi perusperiaate ole että kilpailjoilla olisi mahdollisimman tasapuoliset olosuhteet, säälle kukaan toki ei voi mitään.... Te tulitte mutkaan ylikovaa ja tulos oli ulos.....
Kai ilmotitte siinä paikalla yleisölle että siellä on nyt kolmio, että älkää turhaan tässä jonopyöräajelua seuratko ??
- LRT
- A-Junnu

- Viestit: 125
- Liittynyt: 25.09.2006 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
oiskohan ollu just kolmosella ne huomio merkit mitkä näkyy tiessä oli sijotettu nypyn taakse et ei ne näkyny kunnnolla,jos ei trippiä seurannu ni ois paikka voinnu yllättää.
- _Pete_
- B-junnu

- Viestit: 25
- Liittynyt: 09.01.2005 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
No me olemme montaa mieltä. Voisihan sitä vaikka miettiä että miksi kilpailija pitää paikkaa niin pahana että haluaa varoittaa kanssakilpailijoita? Turvallisuus ja suhteellisuudentaju edellä sanon minä.Rattikeisari kirjoitti:niin,kuski ja ratti sai kuulemma osumaa...... mutta miksi juuri tuo paikka aina toimii, miksei se aiemmin ole ollu vaarallinen???
Ettekä te vellihousuja ole, ei siitä ole kyse.....Kovat meriitithän teillä on vuosien ajalta,ei sitä kukaan kiistä.
Tuossa paikassa nytkin ajoi ulos pari sellasta jotka tiesi paikan, ja silti suistui....... hyvin samantapaisia mutkia oli jo ykköselläkin, ja kantojakin näytti olevan useassa paikassa...
Se on järjestäjän homma päättää merkintälinjasta, ei kilpailijoiden.... eikös kilpailun yksi perusperiaate ole että kilpailjoilla olisi mahdollisimman tasapuoliset olosuhteet, säälle kukaan toki ei voi mitään.... Te tulitte mutkaan ylikovaa ja tulos oli ulos.....
Kai ilmotitte siinä paikalla yleisölle että siellä on nyt kolmio, että älkää turhaan tässä jonopyöräajelua seuratko ??
Kyllä, sanoin ensimmäisille katsojille että sori vien nyt kolmion. Innokkaimmalle joukolle en viitsinyt, koska kumminkin joku olisi ollut niin kännissä että painiksihan se olisi mennyt. Paikassa taisi ulkoilla joka toinen, joka pystyi nostopuuhien välissä tulemaan ilman varottajaa. Että se siitä tasavertaisesta mahdollisuudesta.
Ei ole muuten vielä kukaan kanssakilpailija haukkunut et joutu nostaa...
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Niin, no kolmiolla nyt kuitenkin varoitetaan eri asiasta, kaksi kun päättää laittaa kolmion mutkan merkiksi niin kolmannelle ei enää nosteta kaasua, tai te ehkä nostatte kun olette tottunu ylivoimaan.
Henkilöiden tekemä varoitus käsimerkein, tulkitaan poikkeuksetta aina niin että kaasua nostetaan, tosin on kuljettajissa eroa siinäkin, toiset antaa jo kohdalla komean sorasuihkun kiitokseksi varoittamisesta.
15 vuotta sitten osattiin muuten hoitaa pahat kannot ja puhelinpylvään jämät pois sahalla, miten lie nykyään ??
Tolla kolmiologiikalla reitiltä olisi ainakin 5-6 paikkaa enemmän pitänyt merkata pois.
Seuraavaksi spekuloidaan sillä mikä puu on riittävän paksu että voidaan luonnehtia merkin arvoiseksi, tai monenko ulosajaneen jälkeen laitetaan viimeistään kolmio?
Kuvia katsomalla sanoisin että paikassa ek:lla kaksi ulosajaa Saab,Datsun,Sunbeam, Bmw, GT Corolla, Bmw ja Bmw.... eli 7 autoa kaikkiaan.... Historic 3-Äffä 4 tai vaihtoehtosesti etuveto 1-takaveto 6 kaadot2-ulosajot 5
Enkä jaksa nyt näin isoilla näkemyseroilla tästä enempää vääntää, tässä tuli jo taas monen vuoden edestä..... Lopputulemana siis toteamme että tästä lähtien kuljettajat ja katsojat voivat itse avustaa reitin merkkaamisessa, reilusti vaan kaikille kolmioita mukaan.
Kolmosen huomiosta taisi tosiaan liikkua juttua että oli piirretty väärin,liian loivana ja lisäksi sitten ilmeisesti huomiomerkit näkyi vähän myöhässä... sitä en sitten osaa kyllä sanoa että oliko niiltä kylteiltä 100 metriä siihen puhelintolpalle josta varotettiin...
Henkilöiden tekemä varoitus käsimerkein, tulkitaan poikkeuksetta aina niin että kaasua nostetaan, tosin on kuljettajissa eroa siinäkin, toiset antaa jo kohdalla komean sorasuihkun kiitokseksi varoittamisesta.
15 vuotta sitten osattiin muuten hoitaa pahat kannot ja puhelinpylvään jämät pois sahalla, miten lie nykyään ??
Tolla kolmiologiikalla reitiltä olisi ainakin 5-6 paikkaa enemmän pitänyt merkata pois.
Seuraavaksi spekuloidaan sillä mikä puu on riittävän paksu että voidaan luonnehtia merkin arvoiseksi, tai monenko ulosajaneen jälkeen laitetaan viimeistään kolmio?
Kuvia katsomalla sanoisin että paikassa ek:lla kaksi ulosajaa Saab,Datsun,Sunbeam, Bmw, GT Corolla, Bmw ja Bmw.... eli 7 autoa kaikkiaan.... Historic 3-Äffä 4 tai vaihtoehtosesti etuveto 1-takaveto 6 kaadot2-ulosajot 5
Enkä jaksa nyt näin isoilla näkemyseroilla tästä enempää vääntää, tässä tuli jo taas monen vuoden edestä..... Lopputulemana siis toteamme että tästä lähtien kuljettajat ja katsojat voivat itse avustaa reitin merkkaamisessa, reilusti vaan kaikille kolmioita mukaan.
Kolmosen huomiosta taisi tosiaan liikkua juttua että oli piirretty väärin,liian loivana ja lisäksi sitten ilmeisesti huomiomerkit näkyi vähän myöhässä... sitä en sitten osaa kyllä sanoa että oliko niiltä kylteiltä 100 metriä siihen puhelintolpalle josta varotettiin...
-
AP
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Kolmosen huomiosta taisi tosiaan liikkua juttua että oli piirretty väärin,liian loivana ja lisäksi sitten ilmeisesti huomiomerkit näkyi vähän myöhässä... sitä en sitten osaa kyllä sanoa että oliko niiltä kylteiltä 100 metriä siihen puhelintolpalle josta varotettiin
Jos oli väärin piirretty niin miten sen olisi pitänyt olla ? Ratamestari ottaa varmaan hyviä neuvoja vastaan
seuraavaa rallia varten, jos on vielä mukana (toivottavasti on) Turvallisuus on aika tärkeä asia.
Jos oli väärin piirretty niin miten sen olisi pitänyt olla ? Ratamestari ottaa varmaan hyviä neuvoja vastaan
seuraavaa rallia varten, jos on vielä mukana (toivottavasti on) Turvallisuus on aika tärkeä asia.
- Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
Olisko ollut fiksumpaa soittaa pätkän lähtöön?_Pete_ kirjoitti:Kolmio oli laitettu vaaraallisuuden takia. Ojan pohjalla oli metrin korkuinen kanto, joka tuli moikkaa Saabin tuulilasista sisään. Mitä jos se oli moikannut metrin myöhemmin sivulasista?
Sääli että täällä vellihousuiksi haukutaan, mutta sellaisia me ollaan, jotka vedetään vyöt kiinni ja kypärät päähän. Toisin kuin kovat jätkät penkan päällä
Ei muuta, mutta sääntökirjassakin on ihan sanottu että kolmiota käytetään varoittamaan autosta... Näitä väärin laitettuja kolmioita kun on kilpailijana nähnyt jo aivan tarpeeksi.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
-
karttaukko
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.03.2005 00:00
Re: N3M Power Rally, Tammisaari
yhdellä bemarilla oli nastapyörät alla abc-huoltoon tullessa;joku hirviniemi tai jtn sellaista(numeroa en kerinnyt kattoo tarkemmin).eikö hän saanu paljon etua kun ajattelee miten paljon paremmin se renksu pitää?