V1600 auto F-luokkaan

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Vastaa Viestiin
kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja kim75 » 20.12.2013 16:44

Säännöissä oli joku muutos tulossa vuoden alusta joka mahdollistaisi kansainvälisesti luokittelemattoman auton kansallisen luokituksen F-ryhmään. Tai jotain sinne päin.

Joku lienee perehtynyt asiaan (toivottavasti edes sääntöjen laatija). Miten lie mahtaa onnistua V1600 Bemarin (E36) luokitus F-ryhmäläiseksi?

Jaa mitäkö järkeä? No jos temppu onnistuis kohtuullisella vaivalla ja kustannuksella niin olis enemmän vaihtoehtoja kisojen suhteen. 2014 voi olla halvemmat ilmoittautumismaksut jos auton ilmoittaa F-luokkaan kuin V1600 luokkaan ilmoittautuessa. Junnu-SM osakilpailuissa joutuu junioriluokiteltu kuski V1600 autolla tod.näk. maksamaan kalliimman ilmoittautumismaksun kun kuskeilta kerätään sarjamaksua riippumatta siitä haluavatko he osallistua SM-sarjaan vaiko ei.

Mulle on ihan sama olenko viimeinen V1600 luokassa tai F-alle 1600 luokassa. Ja kun kerran häviän joka tapauksessa niin haluan tehdä sen edes halvemmalla maksamatta toisten palkintoja.

V1600 kuskeille on ollut aika hyvin kisoja 2013. Tosin B -junnuna ei päässyt esim. SM-sarjan täyteluokkiin kuten jo keväällä, kesällä ja syksyllä purnasin (huom. historic- ja F- kalustolla olis päässyt).

Avatar
unissakaahaaja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja unissakaahaaja » 20.12.2013 17:11

Eihän junnu- SM kisoissa ole sarjamaksua vaan media maksu

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 20.12.2013 17:17

Niin se joutuu juniorikuljettaja sarjaluokkiin äffäläiselläkin. Näin ainakin Peurunkarallissa, Pohjolarallin säännöt eivät ole vielä julki. Tälleen beejunnuna ja äffäläistä tallissa makuuttavana ite ainakin maksaisin ylimääräisen 25e ihan mielellään siitä, että pääsee vaihtelun vuoksi <100 lähtönumerolle.
Ei taitu!

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja kim75 » 20.12.2013 21:51

unissakaahaaja kirjoitti:Eihän junnu- SM kisoissa ole sarjamaksua vaan media maksu
Ihan sama millä nimellä tuota maksua kerätään. Muualla elämässä media maksaa tähdille. Rallissa "tähdet" maksaa medialle ja katsojille. Reilua?

No kyllä minä osittain ymmärrän tuon mediamaksun niiden osalta jotka ajaa toisten (ponsorien) rahoilla.

Harrasteralli olis varmaan vastaus mun tarpeisiin. Ne on valitettavasti vaan sprinttejä ja maan äärissä.

Seurakilpailut on tietysti edullinen vaihtoehto päästä ajamaan. Niihin yritänkin talvella päästä.

Alkuperäiseen kyssäriin V1600 auton F passituksesta ei ole vielä kukaan viitsinyt vastaa...

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 20.12.2013 22:04

Fakta on se, että luokkajako tulee olemaan sama muissakin RSJM-kisoissa. Ei kilpailun järjestäjän näkökulmasta ole mitään järkeä tehdä kahta samaa luokkaa kilpailuun. 25€ on niin pieni raha.

Ja niin F-ryhmään ei huhujen mukaan luokitella enään yhtäkään autoa, mutta FIN-R:ään voisi olla mahdollista. Se, että kannattaako siitä luokittelusta maksaa sitä muutamaa tuhatta euroa on sitten asia erikseen. Tulevalle vuodelle ei noita maksujen suuruutta ole vahvistettu (?), mutta tänä vuonnahan se maksu olisi ollut 4670€.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 21.12.2013 01:09

No voi hyvää päivää ?

Mitä se kaljageissi maksaakaan kaupassa tai yksi tuoppi kuppilassa.
Tähänkö se nyt kaatuu harrastaminen kun jostain muutaman kympin mediamaksusta puhutaan ?
Tai mitä jos ajaakin yhden kisan vähemmän vuodessa, mihin ne rahat sitten riittää.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Frog » 21.12.2013 09:23

Mopoilija kirjoitti:Fakta on se, että luokkajako tulee olemaan sama muissakin RSJM-kisoissa. Ei kilpailun järjestäjän näkökulmasta ole mitään järkeä tehdä kahta samaa luokkaa kilpailuun. 25€ on niin pieni raha.

Ja niin F-ryhmään ei huhujen mukaan luokitella enään yhtäkään autoa, mutta FIN-R:ään voisi olla mahdollista. Se, että kannattaako siitä luokittelusta maksaa sitä muutamaa tuhatta euroa on sitten asia erikseen. Tulevalle vuodelle ei noita maksujen suuruutta ole vahvistettu (?), mutta tänä vuonnahan se maksu olisi ollut 4670€.
Maksut on vahvistettu ! Kansallinenluokitus ensimmäisen luokituksen osalta 750,-ja seuraavat 1000.- . Auto siis perusluokitellaan ja sitten kukin virittää tai on virittämättä, mutta se tulee mahdolliseksi myös ryhmään F, sieltä on poistettu sääntö joka ei hyväksynyt 2007 jälkeen tehtyjä luokituksia. Yritämme vuoden 2014 aikana saada luokitus säännön ja systeemit valmiiksi ja sitten vuonna 2015 autoja varmaan voi alkaa luokitteleen viimeistään.

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja kim75 » 21.12.2013 18:04

Frog kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:Fakta on se, että luokkajako tulee olemaan sama muissakin RSJM-kisoissa. Ei kilpailun järjestäjän näkökulmasta ole mitään järkeä tehdä kahta samaa luokkaa kilpailuun. 25€ on niin pieni raha.

Ja niin F-ryhmään ei huhujen mukaan luokitella enään yhtäkään autoa, mutta FIN-R:ään voisi olla mahdollista. Se, että kannattaako siitä luokittelusta maksaa sitä muutamaa tuhatta euroa on sitten asia erikseen. Tulevalle vuodelle ei noita maksujen suuruutta ole vahvistettu (?), mutta tänä vuonnahan se maksu olisi ollut 4670€.
Maksut on vahvistettu ! Kansallinenluokitus ensimmäisen luokituksen osalta 750,-ja seuraavat 1000.- . Auto siis perusluokitellaan ja sitten kukin virittää tai on virittämättä, mutta se tulee mahdolliseksi myös ryhmään F, sieltä on poistettu sääntö joka ei hyväksynyt 2007 jälkeen tehtyjä luokituksia. Yritämme vuoden 2014 aikana saada luokitus säännön ja systeemit valmiiksi ja sitten vuonna 2015 autoja varmaan voi alkaa luokitteleen viimeistään.
Mitä tarkoittaa ensimmäinen ja seuraavat?

Jos autossani olisi V ja F luokitus niin saisin kai itse aina päättää missä luokassa ajan? Näinhän on ainakin ollut jos autolla on ollut F ja Historic paprut.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Frog » 21.12.2013 19:34

Ensinmäinen kansallinen luokitus esim BMW Compact 1.6 maksais 750,- sille kuka sen ekana luokittelee ja seuraavalle sama luokitus compact 1.6 maksaa 1000,- ! Eka joutuu tekee kokolailla kaiken työn papereiden osalta ja seuraava ostaa luokituksen sitten AKK,sta ! Kopiot eivät käy !

Huom!!! Nämä on vain suunnitteluja eikä siis vielä päätettyjä sääntöjä.

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 21.12.2013 20:09

Ei BMW Compactia tarvitse enää luokitella ainakaan FinnR luokkaan.
Tekniikan lajipäällikkö teki sen jo.
Meille kirjoitettiin säännöt uuteen rata-autoluokkaan, joka pohjautuu FinnR 2 WD sääntöihin ja sinne hyväksyttiin mukaan myös luokittelemattomattomat autot, joten jos säännöt perustuvat yhdenmukaisuuteen, niin silloin FinnR 2WD luokkaan voi tämän mukaan tehdä auton luokittelemattomasta autosta.

Avatar
JaH
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 28.07.2004 00:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja JaH » 21.12.2013 21:02

Rallimax kirjoitti:Ei BMW Compactia tarvitse enää luokitella ainakaan FinnR luokkaan.
Tekniikan lajipäällikkö teki sen jo.
Meille kirjoitettiin säännöt uuteen rata-autoluokkaan, joka pohjautuu FinnR 2 WD sääntöihin ja sinne hyväksyttiin mukaan myös luokittelemattomattomat autot, joten jos säännöt perustuvat yhdenmukaisuuteen, niin silloin FinnR 2WD luokkaan voi tämän mukaan tehdä auton luokittelemattomasta autosta.
X Erityismääräykset ryhmälle FIN R 2WD

1. Määritelmä
Vain ryhmään A luokiteltua tai AKK:n kansallisesti luo
kittelemaa autoa saa käyttää. Auton vuosimallin tulee
olla 2000 tai uudempi, mikäli auton KV-luokitus on ollut
voimassa vuonna 2000, voidaan autoa käyttää vuosimallista riippumatta luokitusten ja lisäluokitusten mukaisena. Automallin tulee olla alun perin kaksivetoinen
ja moottoriltaan ahtamaton enintään 2000 cm3. Kaikki
mitä nämä säännöt eivät erikseen salli on kielletty, eikä
sallittu muutos saa johtaa kiellettyyn muutokseen.
-Autourheilu on parhaimmillaan jopa ajamista-

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja j67 » 21.12.2013 22:18

Rallimax kirjoitti:No voi hyvää päivää ?

Mitä se kaljageissi maksaakaan kaupassa tai yksi tuoppi kuppilassa.
Tähänkö se nyt kaatuu harrastaminen kun jostain muutaman kympin mediamaksusta puhutaan ?
Tai mitä jos ajaakin yhden kisan vähemmän vuodessa, mihin ne rahat sitten riittää.
Eli RALLISSA PITÄÄ MAKSAA se mitä kehdataan pyytää.

Onko raja 25€, 250€ , 2500€ vai mikähän on sellainen raja joka rallimax:in kohdalla tuntuisi kohtuuttomalta.

Edelleen löytyy kantaa jolla kilpailunjärjestäjän ei kannata järjestää luokkia, no eipä kai sitten kannata.
Perutaan kisa/otetaan takkiin, ennemmin kuin sorrutaan järjestämään
luokkia.

Viisasten hommaa tämä ralli.

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja kim75 » 22.12.2013 08:08

Frog kirjoitti:Ensinmäinen kansallinen luokitus esim BMW Compact 1.6 maksais 750,- sille kuka sen ekana luokittelee ja seuraavalle sama luokitus compact 1.6 maksaa 1000,- ! Eka joutuu tekee kokolailla kaiken työn papereiden osalta ja seuraava ostaa luokituksen sitten AKK,sta ! Kopiot eivät käy !

Huom!!! Nämä on vain suunnitteluja eikä siis vielä päätettyjä sääntöjä.
Tuohan kuulostaa ihan mielivaltaiselta rahastukselta. Ymmärrän kyllä, että ensimmäinen luokitus maksaa kun siinä on oikeasti työtä. Noiden seuraavien osalta en voi käsittää tuollaista hintaa.

Muistaakseni AKK on autourheiluharrastajien ihan oma yhteisten asioiden hoitoon tarkoitettu kerho jonka tulisi hoitaa asioita harrastajien eduksi. Oikeassa elämässä (muualla kuin rallissa) kattojärjestöt tekevät kaikkensa omiensa eteen. Eli noi seuraavat sais samoilla kupongeilla lähes kopiokoneen musteen ja paperin hinnalla.

Toivottavasti asioita mietitään vielä pariin kertaan ennen kuin säännöt pläjähtää ulos. Vois tosiaan miettiä mikä on tai tulisi olla harrastajien oman kattojärjestön perimmäinen olemassaolon tarkoitus.

Kiitos avoimuudesta!

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 22.12.2013 08:46

Nyt en ymmärrä jos ensimmäinen joutuu tekemään kaiken työn niin kuinka monet paperit hän joutuu toimittamaan akk:lle jos kopiot ei kelpaa?

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: V1600 auto F-luokkaan

Viesti Kirjoittaja Frog » 22.12.2013 08:59

kim75 kirjoitti:
Frog kirjoitti:Ensinmäinen kansallinen luokitus esim BMW Compact 1.6 maksais 750,- sille kuka sen ekana luokittelee ja seuraavalle sama luokitus compact 1.6 maksaa 1000,- ! Eka joutuu tekee kokolailla kaiken työn papereiden osalta ja seuraava ostaa luokituksen sitten AKK,sta ! Kopiot eivät käy !

Huom!!! Nämä on vain suunnitteluja eikä siis vielä päätettyjä sääntöjä.
Tuohan kuulostaa ihan mielivaltaiselta rahastukselta. Ymmärrän kyllä, että ensimmäinen luokitus maksaa kun siinä on oikeasti työtä. Noiden seuraavien osalta en voi käsittää tuollaista hintaa.


Muistaakseni AKK on autourheiluharrastajien ihan oma yhteisten asioiden hoitoon tarkoitettu kerho jonka tulisi hoitaa asioita harrastajien eduksi. Oikeassa elämässä (muualla kuin rallissa) kattojärjestöt tekevät kaikkensa omiensa eteen. Eli noi seuraavat sais samoilla kupongeilla lähes kopiokoneen musteen ja paperin hinnalla.

Toivottavasti asioita mietitään vielä pariin kertaan ennen kuin säännöt pläjähtää ulos. Vois tosiaan miettiä mikä on tai tulisi olla harrastajien oman kattojärjestön perimmäinen olemassaolon tarkoitus.

Kiitos avoimuudesta!
Jos tutkit tämän hetkistä sääntöä niin tuo luokitus maksu jokaiselle luokitukselle on yli 4500,- euroo kpl ! Joten uusi systeemi on todellakin huomattavasti edullisempi Vain ? Ei ole mitenkään reilua että kaverisi tekee kaiken työn ja maksaa siitä 4500,- euroo ja sinä kopioit sitten sen papereiden hinnalla !!! Kannattaa ajatella tässä asiassa sitä että järjestelmää tehdään reilummaksi ja halvemmaksi sekä ylipäätään mahdolliseksi.

Kun otat auton luokituspaperin ja tutkit mitä kaikkea siinä perusluokituksessa on ja miten se on dokumentoitu, niin ymmärrät miten paljon joudut tekeen töitä luokitellessasi auton jossa ei ole mitään tietoja saatavilla ! Siksi se maksu on alennettu hintaan 750,- ja seuraava sitten maksaa siitä sen 1000,-€ ( siis reilun pelin hinta) on siis myös alennettu hinta tuosta 4500,- eurosta !! Joko aukee ? Todellakin mahdollistamme asian ja helpotamme :mrgreen:

P.S. Kertokaa ihmeessä omakin ehdotus ! Onko yleensä tarvetta kansalliselle luokitukselle ? Huomioikaa että auto perusluokitellaan ja sitten vasta jokainen voi päättää mihinkä ryhmään sen rakentaa ! Siis sitä ei luokitella ryhmään suoraan.

Vastaa Viestiin