F-Cup Riihimäki
- Eeri
- Yleinen

- Viestit: 299
- Liittynyt: 08.05.2009 00:00
- Paikkakunta: Ylivieska
F-Cup Riihimäki
Kohtalaisen raikkaassa rallisäässä vietetty rallipäivä takana.. Olihan siinä ihan talvirallin meininkiä vaikka penkat puuttuivatkin..
Päivä alkoi omalta osalta EK 2:lta, n. 2,5km lähdöstä olleelta pudottavasta oikeasta.. Ei ihmeempää "ohjelmaa", mutta muutama hyvä liiri nyt kuitenkin.. Aika monelta oli renkaista piikit kaikonneet jo ja sutta sen mukaista..
Kakkoselta siirryin EK 7:n yleisörysä nyppyvasuriin Kalevantien osuuden loppuvaiheille (n. 12km lähdöstä ?), jossa Lavikainen (12), Wirman (26), Puhakka (36) ja Tonttila (134) nurin sekä Österholm (71) keskeytyksen arvoisesti pihalle.. Lisäksi varmaan tusinan verran roikkuja..
Päivä alkoi omalta osalta EK 2:lta, n. 2,5km lähdöstä olleelta pudottavasta oikeasta.. Ei ihmeempää "ohjelmaa", mutta muutama hyvä liiri nyt kuitenkin.. Aika monelta oli renkaista piikit kaikonneet jo ja sutta sen mukaista..
Kakkoselta siirryin EK 7:n yleisörysä nyppyvasuriin Kalevantien osuuden loppuvaiheille (n. 12km lähdöstä ?), jossa Lavikainen (12), Wirman (26), Puhakka (36) ja Tonttila (134) nurin sekä Österholm (71) keskeytyksen arvoisesti pihalle.. Lisäksi varmaan tusinan verran roikkuja..
- Raana
- A-Junnu

- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.01.2009 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
"ennakko tutustuminen" 
- Hannes
- Viestit: 15
- Liittynyt: 21.10.2005 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
F-Cup
Suomen ainoa nuotitettava "pimeä ralli"...
Suomen ainoa nuotitettava "pimeä ralli"...
- Hoppa
- A-Junnu

- Viestit: 76
- Liittynyt: 18.07.2004 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
Sami Sundell&Juha Kunttu (Honda Civic type r no.
Kiittävät nopeita nostajia avusta!
- AN_
- KV

- Viestit: 326
- Liittynyt: 11.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Lahti
Re: F-Cup Riihimäki
Mukavan raikas ulkoilupäivä. Menestyjien lisäksi onnittelut kisajärjestäjille rohkeasta päätöksestä pitää kiinni kisapäivästä heikosta "talvesta" huolimatta. Rohkeus palkittiin ja ei olekaan hetkeen noin hyväkuntoisia teitä päässyt "penkalta" pois pitkin pätkää ajelemaan :)
Päivän suurin yllätys oli mielestäni cupin junioriluokkien taso... ja valitettavasti yllätys ei ollut iloinen. Luokkansa parhaat voittivat luokkansa tälläkin kertaa, kuten ralleissa on tapana. Kärki oli kuitenkin lopulta todella kapea ja osallistujamäärässäkin iso pudotus viime vuoteen.
Viime vuoden cup-avauksessa Mäntsälässä 2 parasta senioriluokan kuljettajaa olisi (ikätasoitukset pois huomioiden) yltänyt A-junioreiden sarjalaisten top-kymppiin. Samalla tavalla tämän päivän aikoja verratessa A-JUNNUJEN 2 parasta olisi tällä kertaa yltänyt SENIOREIDEN top-kymppiin
Vuoden 2013 a-junnujen sarja oli todella tasaista vääntöä palkintosijoituksista. Toivottavasti tämän vuoden sarjastakin saadaan sellainen Kangasniemeltä alkaen.
- AN
Päivän suurin yllätys oli mielestäni cupin junioriluokkien taso... ja valitettavasti yllätys ei ollut iloinen. Luokkansa parhaat voittivat luokkansa tälläkin kertaa, kuten ralleissa on tapana. Kärki oli kuitenkin lopulta todella kapea ja osallistujamäärässäkin iso pudotus viime vuoteen.
Viime vuoden cup-avauksessa Mäntsälässä 2 parasta senioriluokan kuljettajaa olisi (ikätasoitukset pois huomioiden) yltänyt A-junioreiden sarjalaisten top-kymppiin. Samalla tavalla tämän päivän aikoja verratessa A-JUNNUJEN 2 parasta olisi tällä kertaa yltänyt SENIOREIDEN top-kymppiin
Vuoden 2013 a-junnujen sarja oli todella tasaista vääntöä palkintosijoituksista. Toivottavasti tämän vuoden sarjastakin saadaan sellainen Kangasniemeltä alkaen.
- AN
-
AaTee
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.09.2011 12:03
Re: F-Cup Riihimäki
Kiitos hyvin järjestetystä rallista! Oikein ihmetyttää, että mistä löytyy noin positiivista ja iloista ihmistä noin kylmässä kelissä suorittamaan vapaaehtoisesti moisia tehtäviä! Yhtään tylyä tai nyrpeää naamaa en nähnyt järjestäjien keskuudessa! Well done!
-
jknR
- KV

- Viestit: 416
- Liittynyt: 02.08.2007 00:00
- Viesti:
Re: F-Cup Riihimäki
Hannes kirjoitti:F-Cup
Suomen ainoa nuotitettava "pimeä ralli"...
Hannes sitten kertoo väitteensä ihan omalla nimellään ja esittää jonkunlaisia todisteita siihen, että se nuotitetaan kaikkien toimesta. Taitaa siellä joku vetää pimeeseenkin... Lipsahtiain toi voittajakin tänään. Ainahan sitä jollain on kotitiet, mut silti jotku vaan menee kovempaa. Jos se niin vitusti itkettää, et kaikkien pitäis tietää baana, niin menkää ajaa rataa. Tosi miehet tyrkkää menemään, eikä valita foorumeilla. Mä lähden avautumaan Suoli24:lle.
- west
- B-junnu

- Viestit: 24
- Liittynyt: 04.06.2006 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
Mitenkäs ne renkaat kesti ajaa. Olis ihan kiva kuulla Peurunkaa ajatellen.
- OKS
- Yleinen

- Viestit: 278
- Liittynyt: 25.01.2006 00:00
- Paikkakunta: Puuppola
Re: F-Cup Riihimäki
Mites toi Breenin autokunta, kumpi ajoi? No ei oikeesti. Kertoo ehkä jotain sarjan tasosta ja kuten noissa monten kommenteissa epäilinkin, taitaa monelta maailman tähdeltä cuppi karata käsistä pärjäämisen suhteen. Pitäisi tyytyä SM-sarjaan..
Slippery when wet!
- PS2009
- KV

- Viestit: 455
- Liittynyt: 31.05.2009 00:00
- Viesti:
Re: F-Cup Riihimäki
Olisi kiva verrata Breenin menoa inccareista(äänen kanssa) nyt vaikka kisan kärki viisikkoon esim. EK2:lta(ensimmäinen EK on kuitenkin totuttelua pimeeseen ajoon ja seuraavat EK2:n jälkeen alkaa jo mennä)OKS kirjoitti:Mites toi Breenin autokunta, kumpi ajoi? No ei oikeesti. Kertoo ehkä jotain sarjan tasosta ja kuten noissa monten kommenteissa epäilinkin, taitaa monelta maailman tähdeltä cuppi karata käsistä pärjäämisen suhteen. Pitäisi tyytyä SM-sarjaan..
Löytyykö mistään EK2:n inccareita?
- Trophy
- KV

- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: F-Cup Riihimäki
Moi, pitkästä aikaa katsomassa hienossa kelissä perinteistä rallia ykkösen maalipäässä. Kiitos kilpailun järjestäjille aikaansaannoksesta.
Mukavasti hommat pelitti paikanpäällä palveluita myöden. Kerrankin (ainakin minun katselukertojen aikana) oli kartta, aikataulu ja lähtöluettelo painettu samalle paperille. Kuitenkin, vaikka seuraan suomalaista ralliautoilua niin vielä yksi pieni pyyntö järjestäjille joka ei maksa mitään, laittakaa tuohon em. paperiin jonnekin reunaan vaikka pienellä painettuna luokkien selitykset. Pienellä päättelyllä kyllä suunnilleen selvisi missä kohtaa yleiset vaihtuu A-junnuiksi, mutta luulenpa että ”ei asiaa seuraava” ei löydä selitystä noihin luokka numeroihin. Voipi olla että ne olivat siinä rallilehdessä mitä en lukenut. Asia varmistui lopulta MUT:in sivuilta kännykän avustuksella.
Täällä on keskusteltu että ei ole mukamas nämä pimeät rallit enää pimeitä?. Jos näin on, niin ainakin tuossa paikassa missä suorituksia katseltiin, niin sitten olivat kyllä nuotit hukassa lähes keskimäärin kahdeksalta kymmenestä!!!. Itse en huomannut yhtään kartturia pää ”painuksissa” paikkaan tullessa, vaan käsi kypärän edessä aurinkolippana :)
Alun toistakymmentä piruettia pyöräyteltiin pellolla, (katsottu n 115 autoa) ja toinen toistaan ihmeellisimpiä ajolinjoja!. Toki paikka oli haasteellinen ja vaikeuskerrointa lisäsi tietty suoraan silmiin paistava ja laskeva aurinko!. Mutta, mutta, ne jotka homman osaavat ja ajavat kovaa niin se vain tuntuu onnistuva tilanteesta riippumatta. Itselleni sykähdyttävin ajosuoritus oli A-junnujen voittajan Tomi Kuntun ajo siinä paikassa. ”Lepakko Golfi” tuli vauhdikkaasti, yksi jarrutus kaunis pyöreä mutkan läpivienti niin että vauhti säilyi, siisti suoritus joka ei ”näyttänyt” ulkoapäin juuri miltään, kello kertoi muuta!
Ei taida tuo ko. Golf ainakaan äänestäkään päätellen mikään kovin erikoinen Hi-Tech auto olla, korjatkaa jos olen väärässä. Mutta aina vaan ihmettelen sitä miksi niillä niin vähän ajetaan, jos vaikka vertaa Starlettiin? Golf MK1 painaa sen 850 - 880 kg ja sillä on mahis ajaa 1,6 tai 1,8 koneella. Alusta geometria on ”kymmenen vuotta” edistyksellisempi kuin Volvon, Ladan, Sherpan, tms ”hevosvaunuakselilla varustetussa Starletissa?. Golf taitaa olla eka ”etuvetovessa” missä on jo Wolfsburgista tullessa MC Pherson jousitteinen yhdysheiluri taka-akselisto? (mulla on ollut näitä pari :)
Käsittääkseni Janne Lindberg ajoi Historic MK1 Golfilla yleisten yleiskilpailun 11:sta ja luokkansa kuudenneksi, korjatkaa taas jos olen väärässä. Tämä huomio siksi että tuskin on ihan aikuisten oikeasti kysymyksessä kummassakaan tapauksessa mikään suunnattoman kallis kilpa-auto harrastaa, vai onko?. Vai onkohan niin että kuskilla on kuitenkin, vieläkin, aika iso merkitys?
Noh tässä tuli nyt kaikenlaista asiasta ja varsinkin viereltä, mutta taidanpa lähteä katsomaan seuraavan pimeän rallin mitä sopivalla etäisyydellä on, on se vaan niin kiva kattoa hienoja suorituksia ilma korinvaihtoja…
Terveisiä penkalta
Petteri Koskenala
Mukavasti hommat pelitti paikanpäällä palveluita myöden. Kerrankin (ainakin minun katselukertojen aikana) oli kartta, aikataulu ja lähtöluettelo painettu samalle paperille. Kuitenkin, vaikka seuraan suomalaista ralliautoilua niin vielä yksi pieni pyyntö järjestäjille joka ei maksa mitään, laittakaa tuohon em. paperiin jonnekin reunaan vaikka pienellä painettuna luokkien selitykset. Pienellä päättelyllä kyllä suunnilleen selvisi missä kohtaa yleiset vaihtuu A-junnuiksi, mutta luulenpa että ”ei asiaa seuraava” ei löydä selitystä noihin luokka numeroihin. Voipi olla että ne olivat siinä rallilehdessä mitä en lukenut. Asia varmistui lopulta MUT:in sivuilta kännykän avustuksella.
Täällä on keskusteltu että ei ole mukamas nämä pimeät rallit enää pimeitä?. Jos näin on, niin ainakin tuossa paikassa missä suorituksia katseltiin, niin sitten olivat kyllä nuotit hukassa lähes keskimäärin kahdeksalta kymmenestä!!!. Itse en huomannut yhtään kartturia pää ”painuksissa” paikkaan tullessa, vaan käsi kypärän edessä aurinkolippana :)
Alun toistakymmentä piruettia pyöräyteltiin pellolla, (katsottu n 115 autoa) ja toinen toistaan ihmeellisimpiä ajolinjoja!. Toki paikka oli haasteellinen ja vaikeuskerrointa lisäsi tietty suoraan silmiin paistava ja laskeva aurinko!. Mutta, mutta, ne jotka homman osaavat ja ajavat kovaa niin se vain tuntuu onnistuva tilanteesta riippumatta. Itselleni sykähdyttävin ajosuoritus oli A-junnujen voittajan Tomi Kuntun ajo siinä paikassa. ”Lepakko Golfi” tuli vauhdikkaasti, yksi jarrutus kaunis pyöreä mutkan läpivienti niin että vauhti säilyi, siisti suoritus joka ei ”näyttänyt” ulkoapäin juuri miltään, kello kertoi muuta!
Ei taida tuo ko. Golf ainakaan äänestäkään päätellen mikään kovin erikoinen Hi-Tech auto olla, korjatkaa jos olen väärässä. Mutta aina vaan ihmettelen sitä miksi niillä niin vähän ajetaan, jos vaikka vertaa Starlettiin? Golf MK1 painaa sen 850 - 880 kg ja sillä on mahis ajaa 1,6 tai 1,8 koneella. Alusta geometria on ”kymmenen vuotta” edistyksellisempi kuin Volvon, Ladan, Sherpan, tms ”hevosvaunuakselilla varustetussa Starletissa?. Golf taitaa olla eka ”etuvetovessa” missä on jo Wolfsburgista tullessa MC Pherson jousitteinen yhdysheiluri taka-akselisto? (mulla on ollut näitä pari :)
Käsittääkseni Janne Lindberg ajoi Historic MK1 Golfilla yleisten yleiskilpailun 11:sta ja luokkansa kuudenneksi, korjatkaa taas jos olen väärässä. Tämä huomio siksi että tuskin on ihan aikuisten oikeasti kysymyksessä kummassakaan tapauksessa mikään suunnattoman kallis kilpa-auto harrastaa, vai onko?. Vai onkohan niin että kuskilla on kuitenkin, vieläkin, aika iso merkitys?
Noh tässä tuli nyt kaikenlaista asiasta ja varsinkin viereltä, mutta taidanpa lähteä katsomaan seuraavan pimeän rallin mitä sopivalla etäisyydellä on, on se vaan niin kiva kattoa hienoja suorituksia ilma korinvaihtoja…
Terveisiä penkalta
Petteri Koskenala
- emppu
- KV

- Viestit: 667
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Panda
- Viestit: 18
- Liittynyt: 05.09.2004 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
AaTee kirjoitti:Kiitos hyvin järjestetystä rallista! Oikein ihmetyttää, että mistä löytyy noin positiivista ja iloista ihmistä noin kylmässä kelissä suorittamaan vapaaehtoisesti moisia tehtäviä! Yhtään tylyä tai nyrpeää naamaa en nähnyt järjestäjien keskuudessa! Well done!
Ralli on nautiskelu laji on sitten ajamassa tai tekemässä rallia. Järjestely puolellakin voi nauttia kauniista kilvanajosta vaikka sitten pikku pakkasessa. Kisapäivänä ei ollut kuin 15 pakkasta. Vuosi sitten Mänsälä rallissa aamulla 30. Sillon oli jo vähän kylmä.
- Panda
- Viestit: 18
- Liittynyt: 05.09.2004 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
Kiitos kuljettajille ek3 raviradalla. Turva sai todellakin vain katsella.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: F-Cup Riihimäki
Kiitos järjestäjille loistavasti aikataulutetusta rallista ! Aamulla Kello 4 ylös ja kilpurikyytiin, koko päivänaikana 600km siirtymää, EK,t 85 km 7 kpl loistavan vaihteassa maastossa, jälkikatsastus, kahvikuppi ja palkintojenjako, kotimatka ja omassa sängyssä klo 00.30 Ei tarvinnut nenää kaivella kun kokoajan oli liikuttava.