Escort jarrupääsylinteri

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
karssu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 38
Liittynyt: 27.10.2006 00:00

Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja karssu » 18.03.2015 10:07

Moron,

mikä on sopiva jarrupääsylintereitten koko F-ryhmän Escoon? Löytyy pedalbox, edessä Wilwood Dynalite ja takana Volvon satulat.

Avatar
ohc
Yleinen
Yleinen
Viestit: 222
Liittynyt: 08.07.2004 00:00
Paikkakunta: Lapua

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja ohc » 18.03.2015 11:03

0.625" ja 0.70"

karssu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 38
Liittynyt: 27.10.2006 00:00

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja karssu » 18.03.2015 14:46

Seuraava tyhmä kysymys: mikä koko eteen mikä taakse??

Avatar
ohc
Yleinen
Yleinen
Viestit: 222
Liittynyt: 08.07.2004 00:00
Paikkakunta: Lapua

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja ohc » 18.03.2015 15:30

Niin eli 0.625 eteen ja 0.70 taakse.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Frog » 18.03.2015 17:20

ohc kirjoitti:Niin eli 0.625 eteen ja 0.70 taakse.
Ja takasylinteri kardaanitunnelin puolelle ja Etu keskelle (jos hydrauli kytkin). Kun pyörittää säätöruuvia myötäpäivään menee balanssi eteenpäin ja vastapäivään eli taaksepäin menee balanssi taakse. Lookista. :mrgreen:

Avatar
Charter
Yleinen
Yleinen
Viestit: 251
Liittynyt: 01.07.2005 00:00
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Charter » 23.03.2015 21:16

Mulla on edessä&takana volvon satulat.0,75/0,70 sylintereillä...aivan eteen täytyy ruuvata säätö,että saa balanssiin jarrut.Täytynee kokeilla vaihtaa toisinpäin,vaikka loogisesti ajatellen isompi pitäisi olla isommille männän tilavuuksille!?
Buhhahhaa...!

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Frog » 23.03.2015 22:32

Charter kirjoitti:Mulla on edessä&takana volvon satulat.0,75/0,70 sylintereillä...aivan eteen täytyy ruuvata säätö,että saa balanssiin jarrut.Täytynee kokeilla vaihtaa toisinpäin,vaikka loogisesti ajatellen isompi pitäisi olla isommille männän tilavuuksille!?
Jarruvoima siis poljinvoima kun on vakio, niin pienempi sylinteri tuottaa suuremman paineen eli tehon. Ehdotan että laitat eteen 0,625 ja taakse 0,70 niin jarrut tulevat tehokkaammaksi poljinvoiman pysyessä samana.

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 23.03.2015 22:40

Charter kirjoitti:Mulla on edessä&takana volvon satulat.0,75/0,70 sylintereillä...aivan eteen täytyy ruuvata säätö,että saa balanssiin jarrut.Täytynee kokeilla vaihtaa toisinpäin,vaikka loogisesti ajatellen isompi pitäisi olla isommille männän tilavuuksille!?
Koita ensin toisinpäin,mut sit kannattaa kokeilla samankokosiakin jos ei alatoisinpäin toimimaan. Eri auto kyseessä mut mulla on edessä wilwood superlitet olikohan nyt 41,5 mm männillä ja takana dynalitet 35mm männillä tai jotain sitä luokkaa milleiksi muutettuna.

Aluks oli vakiojarrujen kanssa olleet sylkät etu 0,625 taka 0,7 .Poljin meni niin syvälle et ei alettu edes kokeileen auton liikuttamista. Sit heitettiin toisinpäin niin parani,mut ei vieläkään hyvä. Ajattelin jo et ei niistä parempia saa kun wilwoodeista sanotaan et poljin on kumipallo kun satula antaa periksi. Kokeilin vielä 0,75 eteen ja 0,7 taakse niin nyt on hyvä ja ihan hyvin vielä jaksaa painaa poljinta. Pedalboksin tangot on niin et takasylkän tanko on n.3mm pisempi kun etu ja balanssitanko on noin puolessa välissä

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 23.03.2015 22:44

Frog kirjoitti:
Charter kirjoitti:Mulla on edessä&takana volvon satulat.0,75/0,70 sylintereillä...aivan eteen täytyy ruuvata säätö,että saa balanssiin jarrut.Täytynee kokeilla vaihtaa toisinpäin,vaikka loogisesti ajatellen isompi pitäisi olla isommille männän tilavuuksille!?
Jarruvoima siis poljinvoima kun on vakio, niin pienempi sylinteri tuottaa suuremman paineen eli tehon. Ehdotan että laitat eteen 0,625 ja taakse 0,70 niin jarrut tulevat tehokkaammaksi poljinvoiman pysyessä samana.
Mut tilavuuksiltaan isoilla satuloilla poljin menee lattiaan

Avatar
311260
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 30.08.2004 00:00

Re: Escort jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja 311260 » 26.03.2015 16:27

Voipi soitella 045 268 7524 jotain vinkkjä vuosien varrelta.

Vastaa Viestiin