Sivu 1/1
Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 06:29
Kirjoittaja Joox
http://www.autourheilu.fi/42681.aspx
Autoista ja mihin luokkaan mikäkin kuulu ei ottanut aikaisemmin selvää Erkkikään ja sekaisemmaksi vaan halutaan muuttaa.
Ymmärtääköhän näitä muut kuin tuon tiedotteen laatijat ja nuo lisenssinhaltijat?
Ei kai ole tarkoituskaan meidän sisäpiiriin kuulumattomien ymmärtävän.
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 10:04
Kirjoittaja AP
Pisti silmään tuolla osassa: Muut ajankohtaiset asiat kohta jossa mietitään VANHEMPIEN F-ryhmän autojen kohtaloa ja ennen 1995 luok. 4vd autoja.
Tulisko B-RYHMÄ Historiikkiin ??
--- APRILLIA ---

Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 10:38
Kirjoittaja MJT
B-ryhmähän on ollut Historic rallikisoissa jos siitä lähtien kun ikäkausi J1( 82-85) tuli kisoihin mukaan( 2011). Tänä vuonna mukaan tuli ikäkausi J2 ( 86-90) joten näissä B-ryhmän autoissa voidaan käyttää lisälehtiä jotka luokiteltu ko. aikana. Tuo mukaan mm. B-ryhmän Ladaan alumiiniosia, joita ei saanut käyttää vielä J 1 ikäkaudella. Mielestäni ikäkausijaottelu on aivan selvää, jos asiaan hieman vihkiytyy.
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 15:32
Kirjoittaja juppe
Joox kirjoitti:http://www.autourheilu.fi/42681.aspx
Autoista ja mihin luokkaan mikäkin kuulu ei ottanut aikaisemmin selvää Erkkikään ja sekaisemmaksi vaan halutaan muuttaa.
Ymmärtääköhän näitä muut kuin tuon tiedotteen laatijat ja nuo lisenssinhaltijat?
Ei kai ole tarkoituskaan meidän sisäpiiriin kuulumattomien ymmärtävän.
Kannattaa tulla Kouvolaan kuuntelemaan ja keskustelemaan.
Historic-tekniikkapäivä Kouvola La 11.4.15 klo 10
Tietoja ja ilmoittautuminen:
http://www.autourheilu.fi/42647.aspx
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 17:23
Kirjoittaja AP
Ootko MJT sitämieltä, että esim ens Tunturirallissa voitaisiin sääntöjen puolesta nähdä vaikka Bryhmän Peugeot 205 turbo 16 ja Lancia S 4 ?
Ainakin muutamalle asiaan vihkiytymättömälle ei ole selvää voidaanko tuota oikeaa B-ryhmän kalustoa vielä nähdä tositoimissa.
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 17:28
Kirjoittaja Frog
AP kirjoitti:Ootko MJT sitämieltä, että esim ens Tunturirallissa voitaisiin sääntöjen puolesta nähdä vaikka Bryhmän Peugeot 205 turbo 16 ja Lancia S 4 ?
Ainakin muutamalle asiaan vihkiytymättömälle ei ole selvää voidaanko tuota oikeaa B-ryhmän kalustoa vielä nähdä tositoimissa.
Ne kiellettiin vaarallisuuden takia! Eikä nämä vuodet ole sitä asiaa muuttaneet. Mutta ryhmä B on historiikissä.
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 17:33
Kirjoittaja BLUEORANGE
Eikai nuo s4 ja pöso ole sen kummallisempia b-ryhmäläisiä kuin vaikka ascona 400 tai audi guattro jota historikissa näkyy.
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 20:56
Kirjoittaja mikahele
Sääntökirjasta löytyy:
"7.4 Ryhmän B autot
7.4.1
Ne B-ryhmän autot, jotka FIA sääntöjen puitteissa poistivat ralleista turvallisuusnäkökohtiin vedoten, voivat osallistua vain rata-ajoihin, mäkikilpailuihin ja näytösajoihin / paraateihin, ja niiden HTP-passi on hyväksytettävä HMSC:ssä. Nämä autot ovat:
B-262 Peugeot 205 T 16
B-264 Audi Sport Quattro S1
B-275 Subaru XT 4WD Turbo
B-276 Lancia Delta S4
B-277 MG Metro 6R4
B-279 Citroen BX 4 TC
B-280 Ford RS 200
Muut B-ryhmän autot voivat osallistua ilman rajoituksia."
Se ei kyllä mahdu kaaliin, miksi Subaru XT on kielletty

Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 21:17
Kirjoittaja trotanen
mikahele kirjoitti:Se ei kyllä mahdu kaaliin, miksi Subaru XT on kielletty

Ja jos toi on täydellinen lista, niin olisiko 037 kuitenkin sallittu?

Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 01.04.2015 21:55
Kirjoittaja MJT
trotanen kirjoitti:mikahele kirjoitti:Se ei kyllä mahdu kaaliin, miksi Subaru XT on kielletty

Ja jos toi on täydellinen lista, niin olisiko 037 kuitenkin sallittu?

Onhan Lancia 037:lla ajettu vuodesta 2011. Ilmeisesti se ei ollut hyvä koska ainakin W.C.Jensen on sen hylännyt ja näkyy nyt ajavan Porcshella Tshekin Klatov´ssa. Lähtöluettelon mukaan äkkiä vilkaisten siellä oli useita B-ryhmän autoja. Näkyi Antero Lainekin olleen talvella B-ryhmän Quattrolla liikkeellä Kiuruvedellä.
Re: Historiikit entistä sekaisemmaksi
Lähetetty: 02.04.2015 07:29
Kirjoittaja Masa
Luulisi 037:lla ehtivän hyvin kärjen vauhtiin, jos vaan on kuski ratin ja penkin välissä. Osiakin tuohon saa hyvin.
Muutama vuosi sitten kun oli Jyväskylän rallin yhteydessä kun ajettin Historic ralli, niin Lahden raviradalla huomasi ainakin sen miten hyvin 037 keskimoottorisena lähti viivalta verrattuna Saarelaisen Ascona 400
Kovimpien B-ryhmäläisten kieltämisen ymmärtää ja kun näitä evo mallejakaan ei tehty kuin se 20kpl, niin harva niillä raskii tosissaan kilpaa ajaa.
Tietääkö joku mikä versio Peugeotin 205 kilpaili viime vuoden Rally Legedsissä. Äänien perusteella se ei kyllä ollut yhtään oikean kuuloinen moottoriltaan?
Vieläkö Arilla on 037 tallissa? :)