Hei vaan pitkästä aikaa. Kävin emännän kanssa katsomassa muutaman pätkän SM Pirelli rallia ennen lauantai-illan kultturi settiä Tampereen Wiihdepalatsissa.
Silmiin pistäviä asioita oli se että ns. huippu nelareiden määrä on lisääntynyt (luokat 1 ja 2). On upeeta että parin satkun R5 kalustoa sun muuta tulee viivalle. Mutta mitä on pätkäajat?
Luokan neljä voittaja (luokat 1-7) Joonas Lindroos oli yleiskilpailun 12. ja yk:n kolmastoista oli toinen Hondakuljettaja Jaro Kinnunen. Luokan kolme voittaja Henrik Pietarinen oli yleiskilpailussa 16. Tätä listaa voisi jatkaa mutta se että nämä herrat etuvetoisilla autoilla jättävä taakseen pari tusinaa nelareita on se juttu. Mitä ihmettä miettii kuljettaja nelivetoisessaan ollessaan vaikka yleiskilpailun 25. ja edellään on seitsemän etuvetokikotinta ilman turboa vapaastihengaavilla 1,6 ja 2,0 litran moottoreilla varustettuina???
Jokainen saa harrastaa omilla rahoillaan niinkuin haluaa, mutta kun puhutaan SM sarjan arvostuksesta niin kilvanajo tapahtuu luokissa 3 ja 4. Rahalla ajavista 1 ja 2 luokan kuljettajista suurin osa joutaisi vuodeksi harjoittelemaan SC6 / V1600 luokkaan harjoittelemaan vaikkapa miten jarrutetaan yhdellä kertaa, ei viittä...
Itse en osaa nelarilla ajaa joten en sellaista hommaa ja jos kuu on oikeassa asennossa niin ensi vuonna HRCF sarjaa nuotista, nyt kun se mahdollistui!
Illan jatkoja
Petteri Koskenala
SM rallien taso
-
- KV
- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: SM rallien taso
Jos kilpailua halutaan niin pitää palata vanhan jun sm tapaisiin ratkaisuihin. Riittävästi luokkia joissa on kilpailua. Ei siis kalenterilla aikoja ratkaisevia.
Ja tärkeintä. YKSI SM MESTARUUS.
Loput voi ajaa cup/trophy mestaruuksista.
Sm arvokin palaisi rallin kulta aikojen arvostukaen tasolle.
Ja tärkeintä. YKSI SM MESTARUUS.
Loput voi ajaa cup/trophy mestaruuksista.
Sm arvokin palaisi rallin kulta aikojen arvostukaen tasolle.