Sivu 1/1

B-Ryhmä

Lähetetty: 23.02.2005 20:06
Kirjoittaja TTK
8O To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...

Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita.. 8O

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 23.02.2005 21:27
Kirjoittaja NikoN
TTK kirjoitti:8O To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...

Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita.. 8O
Joo toi on tullut eteen aiemminkin. Kuulostaa kyllä aika käsittämättömälle. Miten on yleensä lanciassa huiput riittäny estorilissä? Ja kuitenkin aerodynamiikka f1:ssä varmaan eri luokkaa kuin "koppiautossa", eli missä kohtaa autolla (vielä kartturi kyydissä) pieksee formulan moottoriradalla?

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 24.02.2005 10:07
Kirjoittaja observer
Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4

Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.


NikoN kirjoitti:
TTK kirjoitti:8O To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...

Osu silmään tuollainen teksti..
Osoitteessa http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background2.html On ne ollu aika laitteita.. 8O
Joo toi on tullut eteen aiemminkin. Kuulostaa kyllä aika käsittämättömälle. Miten on yleensä lanciassa huiput riittäny estorilissä? Ja kuitenkin aerodynamiikka f1:ssä varmaan eri luokkaa kuin "koppiautossa", eli missä kohtaa autolla (vielä kartturi kyydissä) pieksee formulan moottoriradalla?

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 24.02.2005 12:03
Kirjoittaja Tony
observer kirjoitti:Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4

Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.
Pari sivua luin tosta topicista ja voi vaan todeta, että porukkaa taitaa vähän väsyttää! :D

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 24.02.2005 12:26
Kirjoittaja Mizka
"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"

:D :D :D

Kaikenlaisia mahtuu mukaan...

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 24.02.2005 12:29
Kirjoittaja Tony
Mizka kirjoitti:"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"

:D :D :D

Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
Tota kattelin kanssa huvittuneena.. :) Sen päivän haluaisin nähdä, kun Kimi tulis McLarenilla Ouninpohjaan vetämään.. :D :D

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 24.02.2005 12:59
Kirjoittaja Cosworth
Tony kirjoitti:
Mizka kirjoitti:"-Mut entäs jos vetäistään Ouninpohja kuivalla? Mites sit käy?"

:D :D :D

Kaikenlaisia mahtuu mukaan...
Tota kattelin kanssa huvittuneena.. :) Sen päivän haluaisin nähdä, kun Kimi tulis McLarenilla Ouninpohjaan vetämään.. :D :D
Juu, sehän enä tästä puuttuu. Häkkinen McLarenillahan on jo nähty lumella ja hyvin kulki :D

Re: B-Ryhmä

Lähetetty: 24.02.2005 19:14
Kirjoittaja Unto
[quote="observer"]Aiheesta on olemassa loputtoman pitkä keskustelu (432 vastausta) täällä:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.ph ... t=bryhm%E4

Kannattaa lukea, jos on ylimääräistä aikaa ja paljon kahvia.


Tota F1-foorumin keskustelua pikkasen selanneena on ilo huomata kuinka korkea tasoista keskustelu on täälä Ralli.net:ssä! Täälä jokkut ihan oikeasti tietää mistä puhuvat :lol:

Lähetetty: 24.02.2005 21:54
Kirjoittaja henkka_ok
Minäkin nauroin varmaan puolituntia noiden jahkailulle. Yksi sanoo että B-ryhmäläinen kiihtyy soralla 0-100km/h 2,3 sekuntiin. Toinen ei usko ja vaatii todisteita... :lol:

Lähetetty: 24.02.2005 23:03
Kirjoittaja puikkis
Kahvilan pöydässä ( lue esson paarissa ) kun lyödään löylyä, niin kyllä vauhti kiihtyy.

B-ryhmä oli kovaa aikaa, mutta jo vuonna -88 mentiin A-ryhmäläisillä nopeampia aikoja samoilla pätkillä kuin vuonna -86 B-ryhmässä. Tekniikka kehittyy ja tiet muuttuu nopeammiksi kun joka vuosi oiotaan samat mutkat. Täytyy muistaa että nykyään autot on vielä paljon nopeampia, puhkeammattomien renkaiden ansiosta ja rallit ovat muuttuneet lyhyemmiksi. Ennen ajettiin 57 pätkää, nykyään 20 pätkää. Nykyinen ralli on enemmän sprintti-tyyppinen nopeuskisa, Ennen ajettiin tappavan pitkiä kestävyyskisoja, mutta vauhti ei ollut yhtä kova.