Kokemuksia 120 Skodan virittämisestä (pari kyssäriä lisätty)

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jukki
Viestit: 9
Liittynyt: 27.03.2005 00:00
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Kokemuksia 120 Skodan virittämisestä (pari kyssäriä lisätty)

Viesti Kirjoittaja Jukki » 27.03.2005 13:48

Onko jollakin kokemuksia 120L takamoottoris Skodan virittämisestä? Mulla on projektina 86 skoda ja siitä pitäis saada vähintään 100 hp irti. :twisted:

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 27.03.2005 21:28

Tiedän mistä löytynee tietoa ja tarvittaessa osia tähän tarkoitukseen. Teholukema ei ole mahdoton, ja sen saa kyllä kohtuullisin toimenpitein.
Soittele Skoda Specialisti Tarvaiselle Orimattilaan p. 0400 794466
Siellä Skodan viritystietoa sekä kilpailukokemusta em. automerkillä yli 40-vuoden ajalta. Vastaa varmaan mielellään näihin asioihin.

Avatar
Jukki
Viestit: 9
Liittynyt: 27.03.2005 00:00
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukki » 28.03.2005 09:21

Kurre kirjoitti::) Teetä kunnon nokka, ei liian kireää vaan vääntävä jos aiot ajaa rallia,avarra/kiillota imu/pakosarjat (luokitustodistuksen mittoihin)ja teetä kunnon laatikko.Kestävys ei ole ongelma.Snnäpä alkuun ohjeita nimimerkillä vuosia Skodalla ajaneena mm,Jyskälä-87.Löytyy myös virtysosaa jos kiinnostaa!
Tarkoitus olisi ainakin vielä tehdä katuautoksi tavallista ripeämpi Skoda. 8) Aattelin et täälä vois olla kokemuksia joillakin Skodan koneitten virittämisestä. Virinokka olis tarkoitus teettää, mutta ei tosiaan liian kireetä. Koulussa olisi tarkoitus laittaa kansi, eli laskea ja hieman avartaa. Olen ajatellut testata, saisko väännettyä jonkin moisen peltipakosarjan itse.

Viriosat kiinnostaa kyllä! Lähetin yv:tä.
MJT kirjoitti:Tiedän mistä löytynee tietoa ja tarvittaessa osia tähän tarkoitukseen. Teholukema ei ole mahdoton, ja sen saa kyllä kohtuullisin toimenpitein.
Soittele Skoda Specialisti Tarvaiselle Orimattilaan p. 0400 794466
Siellä Skodan viritystietoa sekä kilpailukokemusta em. automerkillä yli 40-vuoden ajalta. Vastaa varmaan mielellään näihin asioihin.
Kiitti vinkistä! :)

Avatar
Jukki
Viestit: 9
Liittynyt: 27.03.2005 00:00
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukki » 12.12.2005 17:46

Noniin! Nyt on koneen rakentamista aloitettu viimein. Kysäisin et paljonko olis hyvä sorvata vauhtipyörästä pois? Paljonko maksaa suurin piirtein vauhtipyörän ja kampiakselin tasapainotus?
Katuprojektina: Skoda 120L -86

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 12.12.2005 23:24

mulla o ollu tommonen vanhan säännön äffäläinen :D
kaikilla herkuilla! sanotaanko että aavistuksen erikoinen peli ajaa.. eikä se menny kyllä ihan mihinkään.
power is nothing without control...

Avatar
JVI
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja JVI » 13.12.2005 09:56

Jukki, laitoin yv:tä. Soittele jos tarvitset osia/tietoa.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 23.01.2006 21:42

Jukki kirjoitti:Noniin! Nyt on koneen rakentamista aloitettu viimein. Kysäisin et paljonko olis hyvä sorvata vauhtipyörästä pois? Paljonko maksaa suurin piirtein vauhtipyörän ja kampiakselin tasapainotus?
:D

Vauhtipyörästä 1 kilo- 1½ pois. Tasapainotuksen hintoja en tällä hetkellä tiedä. Kysele viritysohjeita 0400 794466. Vanhoja tietoja vielä muistissa. Moottorin tyyppi hyvä tietää ( 120 / 130). Vinkkejä alustan ym /laittamiseen. Lisäksi joitakin moottorin kisaosia ( käytettyjä ja osin uusia) tallissa.

Avatar
Jukki
Viestit: 9
Liittynyt: 27.03.2005 00:00
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukki » 24.01.2006 16:44

Jep. Vauhtipyörästä sorvattiin sitten yhteensä 1,6 kiloo pois, eli se painaa nykypäivänä 5,4 kg. 8) Vauhtipyörä ja kampura lähti eilen tasapainotettavaksi ja hionta-arvio sille oli 120 ¤.
Katuprojektina: Skoda 120L -86

Vastaa Viestiin