Starlettiin 2t kone??
- mushz
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06.08.2004 00:00
Starlettiin 2t kone??
Minkälaisia muutoksia koriin/voimansiirtoon joutuu tekeen, jotta ton
Toyotan 2t :n saa kii?? Vai käykö vakio laatikkoon kiii suorilta?
Toyotan 2t :n saa kii?? Vai käykö vakio laatikkoon kiii suorilta?
- Bolts
- B-junnu
- Viestit: 31
- Liittynyt: 03.03.2005 00:00
T-sarjan koneen perään T-sarjan laatikko.
T40 4-vaihteinen, T50 5-vaihteinen. Helpoin sovittaa Starlettiin vanhemman (TA12-TA40) Carinan laatikko vaihdekepin sijoituksen puolesta. Kisapeleissä käytetään yleisesti T-laatikkoa K-moottorin perässä erikoisvalmisteisen kytkinkopan kanssa. Päinvastainen yhdistelmä on jo vaikeampi, koska K-sarjan laatikossa kytkinkoppa on samaa valua laaatikon kanssa. Kytkinkin on eri poorilla ja T-sarjassa 10mm suuremmalla halkaisijalla.
T40 4-vaihteinen, T50 5-vaihteinen. Helpoin sovittaa Starlettiin vanhemman (TA12-TA40) Carinan laatikko vaihdekepin sijoituksen puolesta. Kisapeleissä käytetään yleisesti T-laatikkoa K-moottorin perässä erikoisvalmisteisen kytkinkopan kanssa. Päinvastainen yhdistelmä on jo vaikeampi, koska K-sarjan laatikossa kytkinkoppa on samaa valua laaatikon kanssa. Kytkinkin on eri poorilla ja T-sarjassa 10mm suuremmalla halkaisijalla.
- JuHo_
- B-junnu
- Viestit: 34
- Liittynyt: 28.03.2005 00:00
- reko
- A-Junnu
- Viestit: 68
- Liittynyt: 24.10.2004 00:00
jos kadulle meinaatte rakentaa niin kannataa hakee ensin luvat sille moottorille 2t,2tg,4age... ja käydä leimaamassa se, ja sen jälkee lyömää vasta palikkaa kiinni moottoriin, tehorajojen takia... muutos katsastuksessa ne puuttuu kaikkee mahdolliseen...
aikanaan rakennettiin yhteen starlettiin 4-age kone,laatikko,perä,jarrut ym,ym ja laitettiin lupa paperit menemään,kun alustavissa kyselyissä ne ei sitä tyrmännyt, vehje oli koesavuja vaille valmis ku ne ilmoitti et ette pojat mitää lupia saa 4-agelle.... Vitutti jonkun verran!!
herkän keskustelun päätteeks myöntivät luvat sitte 2t-g:lle ja onneks ilman tehorajaa
yamahan kansi tuli tg:koneisiin kun omissa oli aikojen alussa ongelmia kestävyyden kanssa
aikanaan rakennettiin yhteen starlettiin 4-age kone,laatikko,perä,jarrut ym,ym ja laitettiin lupa paperit menemään,kun alustavissa kyselyissä ne ei sitä tyrmännyt, vehje oli koesavuja vaille valmis ku ne ilmoitti et ette pojat mitää lupia saa 4-agelle.... Vitutti jonkun verran!!

herkän keskustelun päätteeks myöntivät luvat sitte 2t-g:lle ja onneks ilman tehorajaa
yamahan kansi tuli tg:koneisiin kun omissa oli aikojen alussa ongelmia kestävyyden kanssa
- Antsy
- B-junnu
- Viestit: 27
- Liittynyt: 27.11.2005 00:00
Starlettien tehokkain malli on 4K (65hv, en ole täysin varma onko Suomeen tuodun mallin teho juuri tämä), ja siitä kun laskeskellaan se +20% tehoa lisää, saamme 78hv.
Muutamalla 2T mallilla tehoa on juuri sopivan vähän, 75heppaa.
Tämä kaiken järjen mukaan tulisi saada pultattua kiinni jopa nykyisten hankalien säädöstenkin puitteissa, ja katsastettua tavallisessa muutoskatsastuksessa. Tai pistää 2A-G koneen> 2A:n lohko ja Gt corollan kansi. Kyseinen sekametelisoppa on omavalmiste moottori joten penkittää siitä ton 75hv. Tai sit sanoo konttoorilla et kansi on kaikist laiskimmast 4A-GE:st kotosin eli 112hv. Sit ku katastus setä laskee siit tehot ni menee sallitun rajoil. Ja tol 2A-G koneel ei tarvii siirtää mitää osii takaluukkuu.
Lainasin osan tekstistä Toyota Club Finlandin sivuilta.
Muutamalla 2T mallilla tehoa on juuri sopivan vähän, 75heppaa.
Tämä kaiken järjen mukaan tulisi saada pultattua kiinni jopa nykyisten hankalien säädöstenkin puitteissa, ja katsastettua tavallisessa muutoskatsastuksessa. Tai pistää 2A-G koneen> 2A:n lohko ja Gt corollan kansi. Kyseinen sekametelisoppa on omavalmiste moottori joten penkittää siitä ton 75hv. Tai sit sanoo konttoorilla et kansi on kaikist laiskimmast 4A-GE:st kotosin eli 112hv. Sit ku katastus setä laskee siit tehot ni menee sallitun rajoil. Ja tol 2A-G koneel ei tarvii siirtää mitää osii takaluukkuu.
Lainasin osan tekstistä Toyota Club Finlandin sivuilta.