tuplien säätö ?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tobbe_83
Viestit: 13
Liittynyt: 16.01.2005 00:00

tuplien säätö ?

Viesti Kirjoittaja tobbe_83 » 19.04.2005 21:28

oisko jollain jotain ohjetta weber dcoe40:n säätöön.kun ei tunnu mistään ruuvista vääntäminen vaikuttavan käyntiin.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 19.04.2005 21:56

Et ole kuitenkaan harkinnut ammattitaitoista säätäjää joka laittaa sun autosi kuntoon 8O :?:
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
sohvaperuna
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 26.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sohvaperuna » 19.04.2005 22:55

No kuten setä vasiliev asian ilmaisi, ammattimies on aina ammattimies, mutta ainahan voit kertoa auton, moottorin, nokan, sen että nokka on ajoitettu oikein, tuplat on synkronoitu oikein, imusarja on mikäli 2 os saman korkuinen, laippakulmat ovat samat ja akselilinjat tarkastettu. Sen jälken varmaan voit kerto amitkä hilut sulla on niissä webereissä sisällä eli ihan tyhjäkäyntipiiristä pääseospiirin rojut eli suutinten, seosputkien jne koot. tietysti olet tarkastanut etteivät värinäkumit vuoda,vaikka startti pilottia suihkuttaen, polttoainepinta on oikea, kysäissyt vaikka kaasutinexpertiltä millaisia hiluja niissä tuplissa on sun viriasteella käytetty, ruuvannut seosta ainakin 2kierosta auki......ehkä haluat kertoa tarkemmin kuinka se kone käyttäytyy? näitä asioita on vaikeata neuvoa kenenkään näkemättä/kuulematta, ammattilainen olisi epäilemättä helpoin ratkaisu, niin onhan sulla siinä lambda kiinni kun säädät? mä olen huomannut että omalla kohdalla tieto lisää tuskaa, mutta periksi ei anneta :wink:

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Jotakin joo

Viesti Kirjoittaja Kollo » 19.04.2005 22:57

En kovin kattavia ohjeita netistä ole löytänyt, mutta tässä jotakin aluksi:
http://members.aol.com/dvandrews/webers.htm
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/DCOE.html
www.centerlinealfa.com/tips/images/weber_info.pdf

Saattaa vaikuttaa monimutkaiselta, ja sitä se myös on...

Avatar
Viuhti
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 55
Liittynyt: 22.07.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Viuhti » 20.04.2005 19:23

käyttäjän edellisistä viesteistä päätellen b-ascona. Voisko olla nostaja hajalla?

Avatar
sohvaperuna
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 26.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sohvaperuna » 27.04.2005 18:48

Löytyikö syytä siihen kaasutinongelmaan?

Vastaa Viestiin