Cossun kannen virtaus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JaniHa
Viestit: 13
Liittynyt: 04.09.2004 00:00

Cossun kannen virtaus

Viesti Kirjoittaja JaniHa » 25.04.2005 19:15

paljonko tuon kannen saa virtaamaan, vapari käyttöön tehtynä.
onko hyviä tekijöitä paljon?

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 25.04.2005 20:04

Kuulemani tehot (2.5L) liikkuu 250-280hv tienoilla,300hv on kuulunut mutta vääntö taasen ollut huonompi.Ja kun OHC:N tehot on vastaavana pyörineet 260-290 välillä paremmalla väännöllä...-Joten jos ajattelee painotaulukon kannalta niin hyvin tehty OHC lienee parempi :wink:

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 25.04.2005 20:07

Mikähän mahtaa olla painoero, ohc:ssä rautakansi ja cossussa alukansi? :roll:

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 25.04.2005 20:19

MrSpoon kirjoitti:Mikähän mahtaa olla painoero, ohc:ssä rautakansi ja cossussa alukansi? :roll:
Ei kai niissä hirveästi painoeroa ole. Mutta painoeroa tulee siitä, että Cossun kansi on 16V ja ohc 8V. Moniventtiili autossa on huomattavasti suurempi minimipaino!
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
msiuvatti
Viestit: 1
Liittynyt: 12.04.2005 00:00

Re: Cossun kannen virtaus

Viesti Kirjoittaja msiuvatti » 25.04.2005 20:30

JaniHa kirjoitti:paljonko tuon kannen saa virtaamaan, vapari käyttöön tehtynä.
onko hyviä tekijöitä paljon?
Siinä olisi linkki hyvän tekijän sivuille. Paljon kokemusta cossun koneista juuri vapari käytössä.
Kannattaa soittaa ja kysyä..


http://www.pohtomotorsport.com

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 26.04.2005 07:02

pete1 kirjoitti:
MrSpoon kirjoitti:Mikähän mahtaa olla painoero, ohc:ssä rautakansi ja cossussa alukansi? :roll:
Ei kai niissä hirveästi painoeroa ole. Mutta painoeroa tulee siitä, että Cossun kansi on 16V ja ohc 8V. Moniventtiili autossa on huomattavasti suurempi minimipaino!
Mut jos toi on tulossa siviiliautoon, kun ei ole maininntaa rallilaitteesta lainkaan :roll:

Vastaa Viestiin