volvon perä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ekeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 127
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

volvon perä

Viesti Kirjoittaja ekeri » 17.07.2004 00:26

Suunittelin laittaa escort mk2 volvon perän. Kertokaas joku minkä volvon akselia kannattas ruveta sovitteleen?

tenutappi

Viesti Kirjoittaja tenutappi » 17.07.2004 18:55

200- sarjalaisten akseliahan noissa on..

Avatar
ekeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 127
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

perä

Viesti Kirjoittaja ekeri » 17.07.2004 20:14

Mitä eroa tuossa 700 sarjan perässä on ku sattus oleen yks sellainen akseli?

Avatar
jk62098
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 99
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: perä

Viesti Kirjoittaja jk62098 » 24.07.2004 18:31

ekeri kirjoitti:Mitä eroa tuossa 700 sarjan perässä on ku sattus oleen yks sellainen akseli?
Taitaa olla 740:n akseli vähän leveämpi, rullamitalla selviää. Korvakkeet ovat myös erilaiset.
Lukko ja välitys menee ristiin 240 - 740.
Huom. 240 periä on kahta tyyppiä 1030 (pikku) 1031 (iso). En tiedä varmuudella, voiko 740-sarjalaisessa olla myös molempia. Välitykset eivät sovi ristiin iso-pikku, mutta lukot kyllä. 1030-1031 erottaminen toisistaan kantta avaamatta on hyvin epävarmaa.

Avatar
AnttiP
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

Re: volvon perä

Viesti Kirjoittaja AnttiP » 20.12.2014 15:18

Onko kellään kokemusta tai tietoa sellholmin lukosta volvon isoon perään(1031)minkälainen lukko on ja soveltuuko asfaltille? Vai onko näitä tehty ja tehdäänkö edelleen?

Vastaa Viestiin