kms ruisku/suorasytty

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
s40racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 02.09.2004 00:00

kms ruisku/suorasytty

Viesti Kirjoittaja s40racing » 20.10.2005 08:34

Onkohan kellään käyttökokemuksia kms ruiskusta laajakaista lambdalla? Kun vielä vähän epäilyttää tuo automaattisäätö..?

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 20.10.2005 14:54

Onko sulla suorasytty käytössä? onko miten pelannu ja onko ollu säätämisen kanssa polemiikkiä?

s40racing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 02.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja s40racing » 20.10.2005 23:05

sitähän tässä just kysellään. miten ne pelaa kun ei viitsis ostaa sikaa säkissä.

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 22.10.2005 17:52

jaa kun oletin että on kun puhuit ruiskusta. itellä kanssa suorasytty, mutta siitä irtos maajohto ja boksi kärähti:( (toinen pääteaste hajos) ohjelma ainaki on yksinkertanen ja selkee(jopa minä tajuan sitä) mutta huhua on että noi boksit olis aika arkoja mutta voi se kalliimpikin matolaatikko hajota kun maa irtoo ja hakee maata muualta. itse ostin pro streetiltä ja mukana tuli moottoripyörän puolat(3ohmia) joku velho sano ettei jaksa kiertää noilla puolilla yli 6000rpm. mutta kiertäähän moottoripyörätki... mutta parin sattuman kautta sain uuden boksin ilman kuluja että siinä mieles hyvin kävi... parin viikon sisäl käyntiin!

Avatar
Kapa
Viestit: 5
Liittynyt: 14.10.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää

KMS Lambdacontrol

Viesti Kirjoittaja Kapa » 24.10.2005 14:28

Lambdacontrol toimii siten, että laaditaan samanlainen kartta tavoiteltavalle seossuhteelle kuin vaikkapa sytykselle. Seoskartta ohjelmoidaan normaalisti.
Mikäli syystä tai toisesta laajakaistan mittaama seossuhde poikkeaa tavoitteesta, korjaa toiminto seoksen tavoitekartan mukaiseksi.
Korjauksen raja-arvot voi itse määritellä, kuin myös esim kierrosluvun tai lämmön minkä ylittyessä korjaus toimii.
Korjaukset jäävät muistiin, ja ne voi siirtää suoraan seoskarttaan. Tämä nopeuttaa säätämistä jonkin verran.
Systeemi täytyy siis edelleen säätää normaalisti, mutta toiminto lyhentää säätöaikaa huomattavasti. Ajossa toiminto tarkkailee taustalla, ja korjaa seosta vain tarvittaessa. Jos laitteeseen tulee esim. anturivika, siirtyy moottoriohjaus varaohjelmaan, joka "varmistellen" tuo auton maaliin.

Jos tulee muuta teknistä kysyttävää mieleen, voin mielelläni vastata.

Kari Mattila

US Parts

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 09.11.2005 22:43

noita laajakaista-lambdan kanssa itseoppivia "auto-tune" moottorinohjauksiahan on ollut jo jonkin aikaa markkinoilla ja käytössä useammalta valmistajalta

siis nopeuttaa säätöaikaa ja mahdollistaa vahdin

Vastaa Viestiin