lohkot "200" vs "205" ja rs 500 lohkosta

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Anakonda
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2005 00:00

lohkot "200" vs "205" ja rs 500 lohkosta

Viesti Kirjoittaja Anakonda » 03.12.2005 14:19

Onko kenelläkään virallista tietoa Fordin (cossu) 200 ja 205 lohkoista? Mikä lohko rs 500sessa on kun se kuulemma on vahvin? :?:

Avatar
coach
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 02.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja coach » 03.12.2005 18:52

205 lohkoa on ainakin 2wd cossussa ja ilmeisimmin joissain muissa sierroissa. 4wd cossu sierrassa ja escort:ssa käytetään 200 lohkoa. Lohko mahdollistaa pitkien pinnapulttien käytön ja on vahvempi kuin 205 lohko.

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: lohkot "200" vs "205" ja rs 500 lohk

Viesti Kirjoittaja Sammy » 04.12.2005 12:52

Anakonda kirjoitti:Onko kenelläkään virallista tietoa Fordin (cossu) 200 ja 205 lohkoista? Mikä lohko rs 500sessa on kun se kuulemma on vahvin? :?:
205= Sierra RS Cosworth, Sierra 2.0 iS
200= Sierra Cosworth4X4 ja RS500, Escort Cosworth (WRC Escort?)

Avatar
bpasi
Viestit: 4
Liittynyt: 14.10.2004 00:00

Re: lohkot "200" vs "205" ja rs 500 lohk

Viesti Kirjoittaja bpasi » 04.12.2005 19:53

Sammy kirjoitti:
Anakonda kirjoitti:Onko kenelläkään virallista tietoa Fordin (cossu) 200 ja 205 lohkoista? Mikä lohko rs 500sessa on kun se kuulemma on vahvin? :?:
205= Sierra RS Cosworth, Sierra 2.0 iS
200= Sierra Cosworth4X4 ja RS500, Escort Cosworth (WRC Escort?)
onkohan näin :wink:

rs 500 205 pienillä pakaspropuilla... noin suurin piirteen yhtä "vahva" ku 200 tai vahvempi...

Avatar
J_Mantyla
KV
KV
Viestit: 685
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja J_Mantyla » 05.12.2005 11:04

RS500:en lohko on valunumerolla 205, ja sen tunnistaa päällepäin juuri noista pienistä pakkaspropuista. Painoeroakin pitäisi vakioon olla, ja tämä on noista lohkoista vahvin.

Avatar
tth
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 21.01.2005 00:00
Paikkakunta: SoCal/Savo

Viesti Kirjoittaja tth » 05.12.2005 17:40

- Vahvin näkemäni lohko on Austraaliassa tehty RS500 lohko Midget kayttöön ja huhu kertoo että vesikanavat olivat valettu pieniksi koska Metanooli jäähdyttää ja vettä tarvitaan vahän lohkossa = paksut seinämät = painava ja vahva lohko
- Merkintävalu "205" kyljessä isoilla numeroilla
- Ne toimitettiin 94mm porauksella tehtaalta ja voi kuulemma porata 96mm turvallisesti
- Hinta oli Jenkeissä $ 1350/kpl kun 16-V sai käyttää Midgeteissä
- Metanooli Cossut olivat liian ylivoimaisia (350+hv @ 9800rpm) ja ne kiellettiin....nyt ajetaan taas vain puikkokoneilla
_RWD rocks_

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: lohkot "200" vs "205" ja rs 500 lohk

Viesti Kirjoittaja jjs » 05.12.2005 21:11

bpasi kirjoitti:

rs 500 205 pienillä pakaspropuilla... noin suurin piirteen yhtä "vahva" ku 200 tai vahvempi...
Juuri näin.
RS500 205-eggenberger -lohko lienee ärjyin ja harvinaisin. Suomessa 2-3kpl. Ja nekin joko porattu "isoiksi" tai putkitettu.
Nämä ylläolevat eivät ole sitten Essonbaarista kuultuja vaan ensikäden tietoa :wink:

Käytännössä 4x4 -lohkolla pääsee hyvin pitkälle; yli 600hv tehonsietoa pitkillä pinnapulteilla (10kpl) ym muutoksilla.

Vastaa Viestiin