Toyotan 4K vinkkejä?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
KRacing
Viestit: 18
Liittynyt: 16.01.2005 00:00

Toyotan 4K vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja KRacing » 12.02.2006 18:51

Oiskos jollain kuvia kannesta ja alakerrasta minkälaista "viilailua" 4K-moottoriin on viritysmielessä tehty?

Konetta on ainakin paria mallia, kyhmykantinen ja ilman kyhmyjä oleva (uusi ja vanha). Fintoysin foorumilta lueskelin että yli 5 500 000 numeroitu lohko on uusi ja sen alle numeroitu on vanha. Uudessa siis myös ne kyhmyt kannessa. Tulipa viikonloppuna sitten paloiteltua yks pata jossa lohkonumero on 6 055 932 joten pitäisi olla uusi, mutta kas kummaa, kyhmyjä ei kannessa ole!

Lisäksi mun saamien tietojen mukaan uuden koneen kansi pitäis olla palotilaton lankku ja tässä pirulaisessa on nyt sitten murphyn lakien mukaan palotilat sekä KANNESSA ETTÄ MÄNNÄSSÄ! Kiitos ja kuulemiin. Isot pojat puhuu ettei uuden lohkon päälle voi laittaa vanhaa kantta eikä myöskään päinvastoin... miten on, että mikä helkutin maamoottori tuolla tallissa on palasina? Saako lohkonumeron perusteella jostain selville missä kopassa toi pannu on alkujaan ollut kiinni?

Kummasta moottorista virikone kannattaa tehdä (uusi/vanha) ja minkä verran sylintereitä uskaltaa porata isommiksi? mikä on maksimi kuutiotilavuus minkä 4K:sta saa otettua? Tarkotus ei oo kylläkään porata heti viimeseen ylikokoon mutta kuitenkin.

Kertokaahan asiaan vihkiytyneet mitä kikkoja padalle kannattaa tehdä, perinteiset virityskeinothan pätee kaikkiin mutta onko mitään spesiaalia mitä noille yleensä tehään? Minkä kokoset puristukset on järkevät? Tarkotus olis tehdä vääntävä katukone starlettiin.

Muutama kuva osoitteissa:

http://server4.pictiger.com/img/30854/p ... 93-img.jpg

http://server4.pictiger.com/img/30856/p ... 94-img.jpg

http://server4.pictiger.com/img/30857/p ... 83-img.jpg

http://server4.pictiger.com/img/30869/p ... 85-img.jpg

Vastaa Viestiin