Samaran perävälitykset

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
outlawjw
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 07.10.2004 00:00

Samaran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja outlawjw » 10.03.2006 16:05

Terve,
Minkälaisia välitysvaihteistoja on tarjolla Samaran 5-kisalaatikkoon (=välitetty)?
Kiitoksella vastauksia & tietoja vastaanotetaan...

Avatar
ETT1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 85
Liittynyt: 28.11.2004 00:00
Viesti:

Re: Samaran perävälitykset

Viesti Kirjoittaja ETT1 » 10.03.2006 18:52

outlawjw kirjoitti:Terve,
Minkälaisia välitysvaihteistoja on tarjolla Samaran 5-kisalaatikkoon (=välitetty)?
Kiitoksella vastauksia & tietoja vastaanotetaan...
KÄY KATSOMASSA TUOLTA.. LÖYTYY ISOT JARRUT JA MUUT HERKUT....
http://www.zsiguli.hu/english/englishnews2.html

Avatar
outlawjw
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 07.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja outlawjw » 13.03.2006 08:09

Kiitos; tästä linkistä suuresti apua. Toki, jos löytyy vinkkiä, mistä saisi isolohko Samaran luokkarin, niin senkin kiitoksella vastaanotan.

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 13.03.2006 08:36

Tuolta samalta sivustolta löytyy luokkarikin:
http://www.zsiguli.hu/english/englishtune.html

Avatar
outlawjw
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 07.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja outlawjw » 13.03.2006 14:08

Kiitos; täytyy sanoa, että onpa veli venäläinen mennyt luokittelemaan; vaan olisi samantien luokitellut / tehnyt Samarasta 16v version käyttämällä siihen 110 konetta...
Nyt eikun välityssarjoja ja perävälityksiä haalimaan...

Avatar
ETT1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 85
Liittynyt: 28.11.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ETT1 » 13.03.2006 19:41

outlawjw kirjoitti:Kiitos; täytyy sanoa, että onpa veli venäläinen mennyt luokittelemaan; vaan olisi samantien luokitellut / tehnyt Samarasta 16v version käyttämällä siihen 110 konetta...
Nyt eikun välityssarjoja ja perävälityksiä haalimaan...
TEETKÖ A- VAI F/F2-RYHMÄLÄLÄISEN? ÄFFÄLÄISEEN LÖYTISI MINULTA IMUSARJA "TUPLILLE". PITKÄISKU KAMPIA EI OLE LÖYTYNYT "HELPOSTI" MUTTA VOI PORATA (RF) 84.5 ASTI, ISOMPAA EI LOHKO KESTÄ, JOTKUT ON PUHJENNEET 84mm:LLÄ. F2:SSA LIENEE PITKÄKAMPI PAKOLLINEN KOSKA EI SAA PORATA NIIN PALJOA. EI SAMARA TARVI 16V KANTTA, KYLLÄHÄN TOMMOISELLA RATAKONEESTA LIEVENNETYLLÄ 175-HEPPASELLA PITÄISI KERETÄ...
T: EXHAUST TUBE TUNING TEAM...

Avatar
outlawjw
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 07.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja outlawjw » 15.03.2006 18:31

Moro,
Itseasiassa olen sovittamassa Samaran laatikkoa Fiatin Ohc:n perään; vauhtipyörä&adapteri on olemassa, kuten välityssarja, lukko ja perävälitys. Siinä vaiheessa, kun laskeskelin välityksiä ja saavutettavia nopeuksia (5. vaihde riittää yli 200 km/h kyyteihin). Tuli aiheelliseksi kysyä, että löytyisikö minkälaista tiheämpää perävälitystä kuin 4,5; eli esim. 69/13 / 5,308 perävälitys kiinnostaa lähinnä; eli onko sellaista nurkissa?
Luokkareita katsoin tarkkaan ja toisaalta muistelin, mitä ratamoottoreista on saatu ulos, niin kyllä Samarasta löytyy potentiaalia aivan varmasti...

Avatar
ETT1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 85
Liittynyt: 28.11.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ETT1 » 18.03.2006 16:23

Tuli aiheelliseksi kysyä, että löytyisikö minkälaista tiheämpää perävälitystä kuin 4,5; eli esim. 69/13 / 5,308 perävälitys kiinnostaa lähinnä; eli onko sellaista nurkissa?
EI OLE YLIMÄÄRÄISIÄ PERIÄ MUTTA VOIN HIEMAN KONSULTOIDA... MITTAILIN IRRALLAAN OLEVAA 5,3:STA. SIINÄ ON PINIONI 43,4mmDIA. MODUULI ON N.3. SAMARAN ALKUPERÄISSSÄ 15-17PIIKKISESSÄ PITÄISI OLLA AINETTA NIIN PALJON ETTÄ SIITÄ SAISI TEHTYÄ 13-PIIKKISEN SUORANHAMPAISEN. PITÄÄ ENSIN PEHMITTÄÄ, JYRSIÄ JA KARKAISTA. NIIN JA LAUTASPYÖRÄ TARVII TEHDÄ MYÖS. TEIN VIIME KEVÄÄNÄ YHTEEN OPELIN F16-LAATIKKOON NÄIN 5,1 VÄLITYKSEN. TARVII TIETYSTI OLLA SORVI,JYRSINKONE JA JAKOPÄÄ. ETUVETOISEEN ON SUHKOT HELPPO TEHDÄ RATTAAT, AKSELIVÄLI TARVII SAADA MITATTUA KUORISTA TOSI TARKKAAN. QUAIFEN SIVULLA ON MUUTEN HYVIÄ KUVIA SUORAHAMPAISISTA PERISTÄ.

T:ETT1

Vastaa Viestiin