mikä taka-akseli?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Antt1-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.08.2005 00:00

mikä taka-akseli?

Viesti Kirjoittaja Antt1- » 11.03.2006 16:01

rakenteilla olis takavetoinen sprintti auto ja taka-akseli/perä olis hankinnassa joten mielipiteitä ja kokemuksia kaivattaisiin...? 8)

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 11.03.2006 18:24

Riippuen hieman autosta ja budjetista. Volvon tai Hiace. Volvon perään saa uusia osia ja siinä on enemmän välitysvaihtoehtoja. Hiacen perä kestää ja on edullinen, mutta välsiä (4.4, 4.7, 4.9, 5.1 ja 5.28)on vaikeampi löytää lukkoja löytyy kyllä.

Avatar
rasseli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 25.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja rasseli » 11.03.2006 19:58

ehottomasti volvo saa helposti osia ja on vakiona levyjarrut -puoli paino

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 11.03.2006 21:00

Volvon ehdottomasti.. tai riippuu vähän mikä auto ja moottorin koko.. ei vissiin kannata laittaa volvon perää jos auto on pikkumoottorinen ja pienitehoinen (paino..), mutta jos 1600cc ylöspäin, niin sitten Volvon perä. Jos alle 1600cc, niin ehdottaisin Fordin enkku tai Ladan perää. Hiacen perää en laittaisi, kun ei saa sprinttiin sopivaa välitystä ja erittäin painava akseli. Välitys pitäisi olla erittäin tiuha sprinttiin, 5.8 tai lähelle.
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Antt1-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Antt1- » 11.03.2006 21:19

Sammy kirjoitti:Riippuen hieman autosta ja budjetista. Volvon tai Hiace. Volvon perään saa uusia osia ja siinä on enemmän välitysvaihtoehtoja. Hiacen perä kestää ja on edullinen, mutta välsiä (4.4, 4.7, 4.9, 5.1 ja 5.28)on vaikeampi löytää lukkoja löytyy kyllä.
millasta lukkoa hiacen perässä käytetään?

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 12.03.2006 00:26

Hiacen omaa, mutta tietenkin sovelettuna kilpakäyttöön. Eli pitää kiristää hiukan. Painohan ei juurikaan heitä volvon perästä, muistaakseni eroa on alle 5 kiloa levyjarruilla.

Avatar
Peke
KV
KV
Viestit: 316
Liittynyt: 13.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Peke » 12.03.2006 09:10

Jos haet toimivaa ratkaisua, älä laita raskasta takasiltaa.gt banjo on hyvä mut ei välttämättä halvin,scania nappi lukko a0,30¤kilo.

Avatar
zape
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zape » 13.03.2006 21:33

Sammy kirjoitti:Hiacen omaa, mutta tietenkin sovelettuna kilpakäyttöön. Eli pitää kiristää hiukan. Painohan ei juurikaan heitä volvon perästä, muistaakseni eroa on alle 5 kiloa levyjarruilla.
No mitenkäs olette hiacen lukkoa kiristäneet?
Kun siellä on vaan kaks jousta levyjen välissä ja en oo vielä löytäny sopivia jäykempiä. Asvaltilla ainakin luistaa ihan liikaa. Onko mitään apua jos uusii levyt?
Sen 5.28 välityksen löytää vanhemmista bensamalleista ja jenkeissä on kuulemma saatavana 5.8 ihan varaosana, kannattaako lähteä sieltä hankkimaan onkin sit eri juttu. :?:

Avatar
kappa12
Yleinen
Yleinen
Viestit: 270
Liittynyt: 19.02.2005 00:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kappa12 » 14.03.2006 18:25

Jos on kevyt ja pieni auto niin ladan perä ja jos on painavampi niin sitten volvoa... mutta kannattaa muistaa että kaikkein paras ratkaisu on painoltaan lähimpänä alkuperäistä...

Avatar
tth
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 21.01.2005 00:00
Paikkakunta: SoCal/Savo

Viesti Kirjoittaja tth » 15.03.2006 03:29

- Ylivoimaisesti paras perä pikkuautoon on 1300cc Datsun pick-up perä! Vakiona 4:88 välitys.
- Kestaa 300hv, ALUMIINI keskimurikka ja välityksiä ja lukkoja saa NISMOlta Jaappanista.
- HiAce'n perää saa Jenkeistä levyjarruilla. Oli vakiona '79-81 Celica Suprassa. Useimmissa myös lukko vakiona, näkee rintapellin lätkästä.
- Uusia, edullisia välityksia ja lukkoja saa USAn 4x4 off-road liikkeistä. Koko 7.5" ja yleensä 2-veto, 4-syl pick-up.
_RWD rocks_

Vastaa Viestiin