mikä taka-akseli?
-
Antt1-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 29.08.2005 00:00
mikä taka-akseli?
rakenteilla olis takavetoinen sprintti auto ja taka-akseli/perä olis hankinnassa joten mielipiteitä ja kokemuksia kaivattaisiin...? 
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Volvon ehdottomasti.. tai riippuu vähän mikä auto ja moottorin koko.. ei vissiin kannata laittaa volvon perää jos auto on pikkumoottorinen ja pienitehoinen (paino..), mutta jos 1600cc ylöspäin, niin sitten Volvon perä. Jos alle 1600cc, niin ehdottaisin Fordin enkku tai Ladan perää. Hiacen perää en laittaisi, kun ei saa sprinttiin sopivaa välitystä ja erittäin painava akseli. Välitys pitäisi olla erittäin tiuha sprinttiin, 5.8 tai lähelle.
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com
-
Antt1-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 29.08.2005 00:00
millasta lukkoa hiacen perässä käytetään?Sammy kirjoitti:Riippuen hieman autosta ja budjetista. Volvon tai Hiace. Volvon perään saa uusia osia ja siinä on enemmän välitysvaihtoehtoja. Hiacen perä kestää ja on edullinen, mutta välsiä (4.4, 4.7, 4.9, 5.1 ja 5.28)on vaikeampi löytää lukkoja löytyy kyllä.
- zape
- Viestit: 10
- Liittynyt: 24.10.2005 00:00
No mitenkäs olette hiacen lukkoa kiristäneet?Sammy kirjoitti:Hiacen omaa, mutta tietenkin sovelettuna kilpakäyttöön. Eli pitää kiristää hiukan. Painohan ei juurikaan heitä volvon perästä, muistaakseni eroa on alle 5 kiloa levyjarruilla.
Kun siellä on vaan kaks jousta levyjen välissä ja en oo vielä löytäny sopivia jäykempiä. Asvaltilla ainakin luistaa ihan liikaa. Onko mitään apua jos uusii levyt?
Sen 5.28 välityksen löytää vanhemmista bensamalleista ja jenkeissä on kuulemma saatavana 5.8 ihan varaosana, kannattaako lähteä sieltä hankkimaan onkin sit eri juttu.
- kappa12
- Yleinen

- Viestit: 270
- Liittynyt: 19.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Jos on kevyt ja pieni auto niin ladan perä ja jos on painavampi niin sitten volvoa... mutta kannattaa muistaa että kaikkein paras ratkaisu on painoltaan lähimpänä alkuperäistä...
Mikko Koivusalo
http://ralliseiska.suntuubi.com/
http://ralliseiska.suntuubi.com/
- tth
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 21.01.2005 00:00
- Paikkakunta: SoCal/Savo
- Ylivoimaisesti paras perä pikkuautoon on 1300cc Datsun pick-up perä! Vakiona 4:88 välitys.
- Kestaa 300hv, ALUMIINI keskimurikka ja välityksiä ja lukkoja saa NISMOlta Jaappanista.
- HiAce'n perää saa Jenkeistä levyjarruilla. Oli vakiona '79-81 Celica Suprassa. Useimmissa myös lukko vakiona, näkee rintapellin lätkästä.
- Uusia, edullisia välityksia ja lukkoja saa USAn 4x4 off-road liikkeistä. Koko 7.5" ja yleensä 2-veto, 4-syl pick-up.
- Kestaa 300hv, ALUMIINI keskimurikka ja välityksiä ja lukkoja saa NISMOlta Jaappanista.
- HiAce'n perää saa Jenkeistä levyjarruilla. Oli vakiona '79-81 Celica Suprassa. Useimmissa myös lukko vakiona, näkee rintapellin lätkästä.
- Uusia, edullisia välityksia ja lukkoja saa USAn 4x4 off-road liikkeistä. Koko 7.5" ja yleensä 2-veto, 4-syl pick-up.
_RWD rocks_

