Starlettiin tekniikka Carinasta.
- mushz
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06.08.2004 00:00
Starlettiin tekniikka Carinasta.
Olis tarkotus laittaa Starlettiin Carinasta 2t moottori, mut ois pieni ongelma! Carinan vaihdelaatikon nestekytkimen kans. Tietääkö joku kannattaako virittää kytkin toimiin vaijerilla (miten?) tai miten Carinan neste kytkin on helpoin sovittaa starlettiin. Tulee nimittäin aika ahdasta jos koittaa porata kytkinsylinterille reikää paloseinään! Carina on uudenpaa kopaa ja laatikko t04.
- 2-tg
- A-Junnu

- Viestit: 83
- Liittynyt: 29.01.2005 00:00
Re: Starlettiin tekniikka Carinasta.
menikös se oma vivusto sinne kartturin jalkatilaan. en edes muista enää.. mutta kuitenkin meillä on kytkin sylinteri sielllä kartturin puolella paloseinässä kiinni pienillä tukirautojen rakentelulla saatu kiinnikkeet vivustoille..mushz kirjoitti:Olis tarkotus laittaa Starlettiin Carinasta 2t moottori, mut ois pieni ongelma! Carinan vaihdelaatikon nestekytkimen kans. Tietääkö joku kannattaako virittää kytkin toimiin vaijerilla (miten?) tai miten Carinan neste kytkin on helpoin sovittaa starlettiin. Tulee nimittäin aika ahdasta jos koittaa porata kytkinsylinterille reikää paloseinään! Carina on uudenpaa kopaa ja laatikko t04.
pitää katella viikonloppuna mitenkä onpi rakennettu..
-
JUKI65
- A-Junnu

- Viestit: 78
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
STARLETTIIN NESTEKYTKIN
alkuperäiseen poljin runkoon auton sisäpuolelle, ja kumiletkulla nestesäiliö
konehuoneeseen....... helppo nakki, poljin runko vaan irti ja soveltamaan.
konehuoneeseen....... helppo nakki, poljin runko vaan irti ja soveltamaan.
-
Vieras
Meillä oli molemmissa F:läisissä muutettu kytkin vaijeritoimiseksi eli otettu Corollan / Starletin laatikosta kytkinkäpälä ja käpälän "pallo" eli käpälän kiinnitys muutetaan toiselle puolelle kytkinakselia. On toiminut meillä ainakin hyvin. Pallon siirto ei ole paha tehdä, kun mittaa sen vaan kohdalleen ja poraa pallolle reijän. Kannattaa tehdä reikään kierteet pallolle, jotta saa säädettyä käpälän asennon oikeksi ja kohtisuoraksi painelaakeria vasten.
- tth
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 21.01.2005 00:00
- Paikkakunta: SoCal/Savo
alkuperäiseen poljin runkoon auton sisäpuolelle, ja kumiletkulla nestesäiliö
konehuoneeseen....... helppo nakki, poljin runko vaan irti ja soveltamaan
---------------------------------------------
- Oisko sulla kuvaa tästä kuinka on tehty?
- Paikat näyttää kovin ahtaalta ellei asenna sylinteriä pyörätilaan, ja sitä en suosittele.
- Olen auttamassa yhtä Staran rakentajaa AE86 tekniikalla ja kytkin olisi seuraava projekti.
- Kiitos!
konehuoneeseen....... helppo nakki, poljin runko vaan irti ja soveltamaan
---------------------------------------------
- Oisko sulla kuvaa tästä kuinka on tehty?
- Paikat näyttää kovin ahtaalta ellei asenna sylinteriä pyörätilaan, ja sitä en suosittele.
- Olen auttamassa yhtä Staran rakentajaa AE86 tekniikalla ja kytkin olisi seuraava projekti.
- Kiitos!
_RWD rocks_
- emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Mulla se on toteutettu Ladan kytkinsylinterillä, joka on kiinnitetty poljintelineeseen ja osoitta ns rattiinpäin. Kytkinpoljinta on jatkettu n. 2cm yläpäästä josta sitten lähtee tanko sylinterille. Näin saadaan Lyhytliikkeinen (n. 10cm) joskin jäykkä kytkin. Voisin yrittää ottaa kuvia siitä.
Olinpas ripeä :D
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=190
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=191
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=192
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=193
Parempia ei saa purkamatta, mutta kai tuostakin selvän saa...
Vaijerikytkimestä sen verran, ettei ne puoliympyrät minkä kautta vaijeri kulkee tahdo oikein kestää jäykkää kytkintä ja taitaa olla nestekytkin muutenkin luotettavampi.
Olinpas ripeä :D
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=190
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=191
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=192
http://groups.msn.com/Oulunrallitalli20 ... hotoID=193
Parempia ei saa purkamatta, mutta kai tuostakin selvän saa...
Vaijerikytkimestä sen verran, ettei ne puoliympyrät minkä kautta vaijeri kulkee tahdo oikein kestää jäykkää kytkintä ja taitaa olla nestekytkin muutenkin luotettavampi.
Eläkeläinen
- tth
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 21.01.2005 00:00
- Paikkakunta: SoCal/Savo
- Kiitos. Idea tuli selväksi vaikka kuvista ei tosiaan näy paljoa...
- Itse tein siten, että asensin sylinterin polkimeen, vipupisteen ALLE, ja tangon pään tuliseinään. Eli tavallaan "nurinpäin". Toimi OK 4-5K asetelmalla mutta 4AGn jäykällä oli liian raskas johtuen huonosta vipusuhteesta.
- Oisko muita, parempia, ideoita?
PS. Ne vakiot vaijerin muoviviritykset eivät todellakaan kestä HD asetelmaa.
- Itse tein siten, että asensin sylinterin polkimeen, vipupisteen ALLE, ja tangon pään tuliseinään. Eli tavallaan "nurinpäin". Toimi OK 4-5K asetelmalla mutta 4AGn jäykällä oli liian raskas johtuen huonosta vipusuhteesta.
- Oisko muita, parempia, ideoita?
PS. Ne vakiot vaijerin muoviviritykset eivät todellakaan kestä HD asetelmaa.
_RWD rocks_