Mitkä renkaat sekapinnalle (sora/asfaltti) sprinttiin ?
- saaspe-t
- A-Junnu
Mitkä renkaat sekapinnalle (sora/asfaltti) sprinttiin ?
Nyt kun on sprittikisoja joissa on 50 % soraa ja 50 % asfalttia (esim Kouvola), minkälaiset renkaat silloin toimii ?
Sorarenkaissakin on varmaan seoksissa eroja. Nyt on alla Black Rocket BR 33 luokka 8:n autossa. Ne on kyllä aika vetelät asfaltilla kun on paljon pintaa, mutta sileä asfalttirengas ei soralla pidä sitäkään..
Rallicross renkaat on on budjetille liian kalliit eli jos pitää valita sorarenkaan tai asfalttirenkaan väliltä niin kumpi ?
Sorarenkaissakin on varmaan seoksissa eroja. Nyt on alla Black Rocket BR 33 luokka 8:n autossa. Ne on kyllä aika vetelät asfaltilla kun on paljon pintaa, mutta sileä asfalttirengas ei soralla pidä sitäkään..
Rallicross renkaat on on budjetille liian kalliit eli jos pitää valita sorarenkaan tai asfalttirenkaan väliltä niin kumpi ?
- karhuracing
- A-Junnu
- Viesti:
Re: Mitkä renkaat sekapinnalle (sora/asfaltti) sprinttiin ?
Jos sinulla on nyt slicsit asfallti renkaat ja jos sattuvat vielä olemaan pehmeää seosta, niin ei muutakun niihin traktori kuviointi. Esim. kouvolan spritti radalla varmasti nopeampi kuin sorapyörä.saaspe-t kirjoitti:Nyt kun on sprittikisoja joissa on 50 % soraa ja 50 % asfalttia (esim Kouvola), minkälaiset renkaat silloin toimii ?
oon alottelija ja en tiiä viel mistää mitää :D mutta,oon kuullu,et jos tollasiin asfaltti slickseihin leikkaa kuviot ni kuulemma repeiskarhuracing kirjoitti:Jos sinulla on nyt slicsit asfallti renkaat ja jos sattuvat vielä olemaan pehmeää seosta, niin ei muutakun niihin traktori kuviointi. Esim. kouvolan spritti radalla varmasti nopeampi kuin sorapyörä.saaspe-t kirjoitti:Nyt kun on sprittikisoja joissa on 50 % soraa ja 50 % asfalttia (esim Kouvola), minkälaiset renkaat silloin toimii ?

- kolli
- A-Junnu
kaasu kirjoitti:oon alottelija ja en tiiä viel mistää mitää :D mutta,oon kuullu,et jos tollasiin asfaltti slickseihin leikkaa kuviot ni kuulemma repeiskarhuracing kirjoitti:Jos sinulla on nyt slicsit asfallti renkaat ja jos sattuvat vielä olemaan pehmeää seosta, niin ei muutakun niihin traktori kuviointi. Esim. kouvolan spritti radalla varmasti nopeampi kuin sorapyörä.saaspe-t kirjoitti:Nyt kun on sprittikisoja joissa on 50 % soraa ja 50 % asfalttia (esim Kouvola), minkälaiset renkaat silloin toimii ?
Rallicross renkaat on on budjetille liian kalliit eli jos pitää valita sorarenkaan tai asfalttirenkaan väliltä niin kumpi ?onko totta?ku itekki oon menos kouvolaan,ja aattelin sellasii kuvioitui slicksei,ni miten on?
Kuuleppa, jos olet aloittelija ja sulla ei ole varaa slickseihin niin veikkampa että paras vaihto ehto on että marssit jonkun ns. isonpojan luo ja ostat siltä itelles aidot misukat jotka on rungoltaan valmiiks aika jäykät, aito misukka pitää varmasti paremmin käytettynäkin kuin yksikään BR, katot vaan että reunat ei oo kulunu älyttömän pyöreeksi. pieni vinkki. Isot pojat myy kyllä aloittelijoille käytettyjä renkaita aika halvalla
- karhuracing
- A-Junnu
- Viesti:
Viestin aihe: Re: Mitkä renkaat sekapinnalle (sora/asfaltti)
Itse olen ainakin leikannut ihan pehmeimmistä asfaltti slikseistä (avon ja yokohama) ja kyllä ovat ihan hyvin kestäneet näin tekevät myös rallicross kaverit ainakin div2 puolla.
no mitä oon seurannu myynti palstoi ni onha noi misukatki aika hinnoiskolli kirjoitti:kaasu kirjoitti:oon alottelija ja en tiiä viel mistää mitää :D mutta,oon kuullu,et jos tollasiin asfaltti slickseihin leikkaa kuviot ni kuulemma repeiskarhuracing kirjoitti: Jos sinulla on nyt slicsit asfallti renkaat ja jos sattuvat vielä olemaan pehmeää seosta, niin ei muutakun niihin traktori kuviointi. Esim. kouvolan spritti radalla varmasti nopeampi kuin sorapyörä.onko totta?ku itekki oon menos kouvolaan,ja aattelin sellasii kuvioitui slicksei,ni miten on?
Kuuleppa, jos olet aloittelija ja sulla ei ole varaa slickseihin niin veikkampa että paras vaihto ehto on että marssit jonkun ns. isonpojan luo ja ostat siltä itelles aidot misukat jotka on rungoltaan valmiiks aika jäykät, aito misukka pitää varmasti paremmin käytettynäkin kuin yksikään BR, katot vaan että reunat ei oo kulunu älyttömän pyöreeksi. pieni vinkki. Isot pojat myy kyllä aloittelijoille käytettyjä renkaita aika halvalla

Mitkä renkaat?
Kyllä minä laittaisin, ainakin jos valitsemaan pääsisin niin, kuvioidun sliksin. On testattu sekä Kouvolassa, että Vantaalla niin molemmissa kuvioitu sliksi oli nopeampi kuin sorapyörä. (Vantaan testi ajettu ennen radan pidennystä, tämän hetkistä tilannetta en uskalla sanoa, kun soraa tuli niin paljon lisää) Kouvolassa ollaan testattu sekä kuivalla, että märällä ja molemmilla sliksi oli nopeampi. Sorapyörä oli misukan Z ja sliksi Yokohama. Kuivalla ei Kouvolassa kannata edes sliksiä paljon kuvioida. Autona oli Vantaalla VW ja Kouvolassa RS2000 ja VW.
- juups
- Viesti:
Re: Mitkä renkaat?
Kyllähän se kuvioitu pehmeä sliksi on takuulla Kouvolassa nopein! Onkohan kukaan kokeillut sellaista välimallin rengasta, jollainen on ainakin Yokohamalla?JKM kirjoitti:Kyllä minä laittaisin, ainakin jos valitsemaan pääsisin niin, kuvioidun sliksin. On testattu sekä Kouvolassa, että Vantaalla niin molemmissa kuvioitu sliksi oli nopeampi kuin sorapyörä. (Vantaan testi ajettu ennen radan pidennystä, tämän hetkistä tilannetta en uskalla sanoa, kun soraa tuli niin paljon lisää) Kouvolassa ollaan testattu sekä kuivalla, että märällä ja molemmilla sliksi oli nopeampi. Sorapyörä oli misukan Z ja sliksi Yokohama. Kuivalla ei Kouvolassa kannata edes sliksiä paljon kuvioida. Autona oli Vantaalla VW ja Kouvolassa RS2000 ja VW.
Muistakaa kuitenkin rakentaa alusta jäykäksi ennen kuin kokeilette pitävällä renkaalla. Voi muuten tulla liittyminen "kattokerhoon" :) . Tai vähintääkin on huono ajaa kun painaa etukulman alas ja lukko luistaa... Sora-alustalla ei tule ajamisesta mitään ainakaan omien kokemusten valossa.
- rop
- KV
- Viesti:
Kuinkas olis sopivan karheat siviilikitkarenkaat? Tai hakkapeliitat? Onkos näistä kokemuksia? Ei ehkä parhaimpia tehovehkeisiin, mutta kenties pienen luokan autoihin. Ja pienellä budjetilla ajaville?JKM kirjoitti:Kyllä minä laittaisin, ainakin jos valitsemaan pääsisin niin, kuvioidun sliksin. On testattu sekä Kouvolassa, että Vantaalla niin molemmissa kuvioitu sliksi oli nopeampi kuin sorapyörä. (Vantaan testi ajettu ennen radan pidennystä, tämän hetkistä tilannetta en uskalla sanoa, kun soraa tuli niin paljon lisää) Kouvolassa ollaan testattu sekä kuivalla, että märällä ja molemmilla sliksi oli nopeampi. Sorapyörä oli misukan Z ja sliksi Yokohama. Kuivalla ei Kouvolassa kannata edes sliksiä paljon kuvioida. Autona oli Vantaalla VW ja Kouvolassa RS2000 ja VW.
- TaVu_racing
- Yleinen
- NikoN
- Yleinen
- Viesti:
äkkiseltää nuo siviili renkaat ei kuulosta hyvält vaihtoehdolt ->rungot löysiä taipuu alle... :?
Jos asfalttipyöriin ei hilloo oo
, ni ite oon siin tapaukses kokenu parhaax vaihtoehdox laittaa vähä huonompi sorapyörä(hyviä ei raaski) ja painetta reilusti ettei asfaltti osilla taivu alle, ku se ainakin omalla kohdalla oli aiemmin ongelma, et mutkis tuppas etupyörät menee kyljen varassa... muistaaksee viimeex ku olin tykkimäen ni oisko ollu painetta n.2,8bar
, kuulostaa hurjalta eikö, mut toimii jotenkin..
Jos asfalttipyöriin ei hilloo oo

- northwest
- KV
Tiedoksi sille joka ehdotteli"isoilta pojilta" hakemaan misukoita,ei taida 8 luokan autoon oikein kannattaa laittaa 17 leveitä 15-16" misukoita :? Pienempiä ei taida edes saada nykyään
Siviilirenkaista sen verran että yhdellä kaverilla on ollut käytössä muistaakseni yokohaman erittäin matalaprofiilisia 15" harvakuvioisia suvikumeja juuri yleisrenkaaksi sekapinnalle,niihin oli lisätty hieman poikittaista uraa.
Itsellä oli aikoinaan pikkuluokan autoon sekapinnalle lähes kuviottomat soramisukat,oli raspattu tasaiseksi jolloin kulmatkin terävöityi.Krossiradalla jässäreissä vetelin niillä,3-4 kierrosta kesti vetää ennenkuin alkoivat lämmetä ja sortaa.Kisojen välillä käänsin vanteilla eri reunan vaan käyttöön.

Siviilirenkaista sen verran että yhdellä kaverilla on ollut käytössä muistaakseni yokohaman erittäin matalaprofiilisia 15" harvakuvioisia suvikumeja juuri yleisrenkaaksi sekapinnalle,niihin oli lisätty hieman poikittaista uraa.
Itsellä oli aikoinaan pikkuluokan autoon sekapinnalle lähes kuviottomat soramisukat,oli raspattu tasaiseksi jolloin kulmatkin terävöityi.Krossiradalla jässäreissä vetelin niillä,3-4 kierrosta kesti vetää ennenkuin alkoivat lämmetä ja sortaa.Kisojen välillä käänsin vanteilla eri reunan vaan käyttöön.
- saaspe-t
- A-Junnu
Jep, kiitos vinkeistä. Hankin sitten käytetyt kuvioidut sliksit. Ei se kustannus niin suuri ollut kunhan löytyi sopiva koko (13"). Nytkin oli myynnissä useita tuon kokoluokan sliksejä n 30 ¤/kpl. Eihän ne tuommoisella 2 km matkalla kulu eli riittää useampiin kisoihin.juups kirjoitti:Kyllähän se kuvioitu pehmeä sliksi on takuulla Kouvolassa nopein! Onkohan kukaan kokeillut sellaista välimallin rengasta, jollainen on ainakin Yokohamalla?JKM kirjoitti:Kyllä minä laittaisin, ainakin jos valitsemaan pääsisin niin, kuvioidun sliksin. On testattu sekä Kouvolassa, että Vantaalla niin molemmissa kuvioitu sliksi oli nopeampi kuin sorapyörä. (Vantaan testi ajettu ennen radan pidennystä, tämän hetkistä tilannetta en uskalla sanoa, kun soraa tuli niin paljon lisää) Kouvolassa ollaan testattu sekä kuivalla, että märällä ja molemmilla sliksi oli nopeampi. Sorapyörä oli misukan Z ja sliksi Yokohama. Kuivalla ei Kouvolassa kannata edes sliksiä paljon kuvioida. Autona oli Vantaalla VW ja Kouvolassa RS2000 ja VW.
Muistakaa kuitenkin rakentaa alusta jäykäksi ennen kuin kokeilette pitävällä renkaalla. Voi muuten tulla liittyminen "kattokerhoon" :) . Tai vähintääkin on huono ajaa kun painaa etukulman alas ja lukko luistaa... Sora-alustalla ei tule ajamisesta mitään ainakaan omien kokemusten valossa.
- NSUman
Noista siviilirenkaista vielä....
Joku tuossa ehdotti siviili kitkarenkaita. En suosittele. Hiekalla vielä pitävät jonkin verran mutta asfaltilla, etenkin märällä asfaltilla erittäin liukkaat. Seos on vielä niin pehmeää että kuluvat nopeasti. Samoin runko usein vetelä.
Ehkä tollanen talvirengas ilman nastoja (esim. hakkapeliitta) voisi olla jossain pienessa historic-luokan autossa ihan hyvä kesäkisoihin. Näitä on muutamilla käytössä nähtykkin.
Joku tuossa ehdotti siviili kitkarenkaita. En suosittele. Hiekalla vielä pitävät jonkin verran mutta asfaltilla, etenkin märällä asfaltilla erittäin liukkaat. Seos on vielä niin pehmeää että kuluvat nopeasti. Samoin runko usein vetelä.
Ehkä tollanen talvirengas ilman nastoja (esim. hakkapeliitta) voisi olla jossain pienessa historic-luokan autossa ihan hyvä kesäkisoihin. Näitä on muutamilla käytössä nähtykkin.