Sytytysennakko / Ford Escort 1600 Kent

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Sytytysennakko / Ford Escort 1600 Kent

Viesti Kirjoittaja Kimi » 25.08.2004 20:13

Eli tollanen n. 160Hv kenttiläinen ja sytkä pitäis saada säädettyä.
Olisko 39 - 40 astetta ok vai mitä te minua viisaammat ehdotatte?

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 26.08.2004 09:25

itellä oli saman veikkaisessa maksimi ennakko 32 astetta. Tuo 40 kuulostaa jo aika hurjalta mutta tiedä sitte...

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 26.08.2004 09:44

Kuullostaa hyvin suurelta tuo 39-40astetta.

Eikös se absolut maksimi ole normaalisti ollut 36astetta? Mikäli palotilan malli ei ole optimi sitten vieläkin vähemmän?
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 26.08.2004 11:24

Kuullosti minustakin. Siksi kysyin...
Virittäjävelho sanoi, että olivat käyttäneet Formula Fordeissa 38 astetta (tosin konehan on periaatteessa vakio) ja ehdotti omaani tuota 39-40 astetta.

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 26.08.2004 12:00

Niin vakiossahan voi käyttää isompaa ennakkoa kun puristussuhde on pienempi => mitä isompi puristussuhde sitä vähemmän ennakkoa.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
KMS
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja KMS » 26.08.2004 23:04

Joskus ajettiin 1300 Kent koneella (106hp takapyörästä)

Huipukierrokset oli 9200rpm ja käytettiin 37 asteen kokonaisennakkoa. Palotilaa oli käytännössä kannentiivisteen verran.
Mutta luulen, että 1600 kannattaa laittaa vähempi.

Avatar
mexico
B-junnu
B-junnu
Viestit: 39
Liittynyt: 23.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja mexico » 27.10.2004 08:57

mulla on ollut kovilla puristuksilla, palotila kokonaan kannessa max 30-32astetta ja perus ennakko 15astetta

Vastaa Viestiin