Lähetetty: 13.03.2007 20:12
MJT:ltä taitaa löytyä useampikin 
Todennäköisesti autosi ei ole tehtaalta tullut numerolla 12. Tehtaantekemien autojen valmistenumerot on leimattu turvakehikon vasemmanpuoleiseen alalappuun. Sen sijaan Nico Geitel löi suomeen tuotuihin autoihin omat leimansa. Muistaakseni vasempaan sisälokasuojaan lähelle ylätolpan kiinnitystä. Tiedän että autosi on tehtaan tekemä ( ex Kari Kiuru) mutta kun siihen vaihdettiin kaaret ( Mika Savolainen) katosi tehtaan valmistenumero samalla.Kurre kirjoitti:![]()
Montakohan entisiä tehtaan tekemiä Favoritteja on vielä käytössä.
Itsellä nro. 12 .
Saataiskohan jopa jonkinlainen epävirallinen Trophy aikaiseksi jos löytyisi edes muutamia.
se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
Tuo on nykyisin minulla (Marko Vainiomaa). Ajettu viimeksi -06 Kaanaan sprint, nykyisin odottelee uutta omistajaa lämpimässä tallissa...rafu kirjoitti:Favoritit Suomessa, ja missä viimeksi nähty rallissa:
EGK-367 --> FGB-510 --> siirtokilpi (Jani Zitting 11.6.2005)
matti kirjoitti:se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
Tämä auto (kori + kaaret) seisoo meillä tallissa. Valmistenumero 14. Isolde Holderiestä en osaa sanoa, mutta auto oli tehtaan auto jolla ajoi mm. Kalevi Aho. Maahantuoja maksoi verot ja siitä tuli suomenkilpinen. Niemelän jälkeen auto kulkeutui Mikkeliin Koistiselle. Osui myöhemmin puuhun ja korjattiin. Minun piti ajaa sillä EM Rally-crossin osakisa Hämeenlinnassa -97 mutta se jäi hieman osista kiinni., joten ajoin sen toisella autolla (UFM-773) Nyt auto seisoo meillä niiltä jäljiltä ilman kantta, joita löytyy tarvittaessa . Autossa tällä hetkellä muuten normaali A-ryhmän tekniikka. Isot levyjarrut 6-.speed hewland gearbox ym edelleen käytössä muissa autoissa. Tarvittaessa löytyy osia. Myös n.o 14 on myynnissä, samoin no: 56.matti kirjoitti:se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
Minä aikoinaan ostin tämän saman ( UFM-784) auton vain" varaosiksi" Jyväskylän Suurajoihin ( Neste-ralli) muistaakseni- 95 ja -98. Auto oli silloin myynnissä realisointikeskuksessa. Harri Kalliomäki osallistui mm. autolla Rally Crossin EM-Osakilpailuhin Hämeenlinnassa ainakin kerran, ehkä jopa kaksi, -97,-98. Autoon pitäisi löytyä jopa KV-katsastuskortti. Myin auton keski-suomeen. Muistaakseni Matilaiselle tai Matikaiselle. Hän ajoi sillä Suurajot. Sen jälkeen auto Hirvosella .Myöhemmin sen osti tyttö etunimeltään Reija. Hän kolhi sitä hieman hakien osia. Myöhemmin hän myi sen Tolsalle. Silloin kun auto lähti meiltä, oli sillä ajettu alle 20-tkm. Eli erittäin vähän ajettu.Kurre kirjoitti:Tuntuuhan näitä Favoritteja onneksi vielä löytyvän.Itselläni on tuo Savolaisen entinen ja siihen on vaihdettu kaaret joten se virallinen numero on tosiaan hävinnyt varmaan siinä yhteydessä.Mopoilija kirjoitti:MJT:ltä taitaa löytyä useampikin![]()
Entinen Favorittini on Tolsalla kun myin sen silloin "tilapäisessä mielenhäiriössä" kun tein "harharetken " Citikan leiriin.
Muistin väärin, suotakoon se anteeksi. Mallenniuksen Ekille meiltä kulkeutunut auto olikin UFM-765 eikä - 766. Ei näitä kaikkia muista, vanha mies. :?rafu kirjoitti:Favoritit Suomessa, ja missä viimeksi nähty rallissa:
BIR-520 (MJT 14.3.2003)
BLS-296 --> MU-1 (Cedrik Liljestrand 4.3.2006)
CEO-856 (Kari Koskelainen 5.3.2005)
EFE-677 (Pekka Ala-Nikkola 20.8.2005)
EFH-660 --> TII-601 --> BZI-507 (Stefan Karlsson 21.9.2002)
EGB-367 (Jukka Toikka 10.2.1996)
EGK-367 --> FGB-510 --> siirtokilpi (Jani Zitting 11.6.2005)
FAZ-651 (Janne Pensikkala 18.1.2005)
HZV-521 (Marko Anttonen 3.3.2007)
IFA-293 (Mirko Karppala 15.1.2000)
KGA-860 (Pekka Nyman 26.8.1994)
NBH-318 --> siirtokilpi (Kari Koivisto 8.9.2006)
PCK458 --> siirtokilpi (MJT 8.9.2006)
SFI-551 (Lauri Mattila 14.2.2004)
siirtokilpi (Janette Styf 4.3.2006)
siirtokilpi (Lauri Mattila 12.2.2005)
SJL-587 (Pekka Penttilä 10.3.2007)
SMF-746 (Olle Öhman 25.1.2003)
UFM-765 (Jussi Plathan 7.6.2003)
UFM-768 (Pekka Viippola 10.3.2007)
UFM-769 (Petri Poimaa 10.3.2007)
UFM-770 (Martti Hirvonen 10.3.2007)
UFM-772 (Niko Valovaara 23.9.2006)
UFM-773 (Joose Orpana 3.2.2007)
UFM-775 --> OIN-257 (Minna Puonti 14.6.2003)
UFM-777 --> siirtokilpi (Kimmo Tergujeff 4.3.2006)
UFM-778 (Keijo Tergujeff 3.3.2007)
UFM-781 (Vesa Härkönen 12.6.2004)
UFM-782 (MJT 2.7.2004)
UFM-784 (Juha Tolsa 3.3.2007)
VFV-985 (Sami Pyhälä 2.9.2006)
XMA-853 (Marko Häkkinen 7.10.2006)
YAB-212 (Antti Nuora 2.9.2006)
ZEL-786 (Petri Helmikkala 22.9.2001)
ZHK-524 --> JIM-75 (MJT 29.9.2006)
Vaihtoehtoja ( VO) on niissä vaikka kuinka runsaasti. Kun katsot todella paksua luokitustodistusnippua näet että tehdas todella panosti Favorit ´in kilpailukykyyn. Tehtaan käytössäkin laatikoita eri versioina, riippuen maastosta ym . oli runsaasti. Oli sekä 5-, että 6- lovisia. Tehtaan laatikoissa ei yleensä ollut muita tietoja kuin auton valm. n:o ( esim. 14) sekä koodinumeron paikalle lyöty perävälitys (4.5 ?). Koodinumeron perusteella saa selville perävälityksen. Jos viimeinen numeron 3. On välitys 3.9. Jos numero 4 = perä 4,19. Muita ei ollut vakiona. Jarrujakin löytyy monen moisia. Yleensä vain alkuperäisissä tehtaankäytössä olleissa autoissa oli kaikki mahdolliset herkut, meillä ex- Sibera/ Blomqvist. Myös ruåtsissa tehty ( Sellholm) auto hyvä. Jarrut vakiot! Skodan jarrut olleet aina huippuluokkaa, joten niitä turha muuttaa, ellei halua "elvistellä" .TienTukko kirjoitti:Minkäslaisia tekniikoita näissä kinnereissä on ollut alunperin? On ollut N- ja A-ryhmäläisiä mutta oliko esim A-ryhmän tekniikat identtisiä vai oliko tarjolla eritasoisia "kittipaketteja"?
Juu meillä on tosiaan tuo UFM-769 ja "nuapurin pojalla" Pekalla suoraan alenevassa numerossa eli -768 Autoissa ei liene muuta eroa kuin vaihdelaatikko, toisessa 5- ja toisessa 6-vaihteinen aski...
T: Pete Pee