BMW 318 IS Gr F E36

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Avatar
VirginiaMotors
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 30.08.2007 00:00

BMW 318 IS Gr F E36

Viesti Kirjoittaja VirginiaMotors » 02.09.2008 11:52

Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta kilpa-autona tai faktatietoa olemassa mitä tarkoittaa kun sääntökirjassa lukee luokiteltujen autojen kohdalla 318 is-4 eli mitä tuo nelonen tuossa tarkoittaa?? :? Kai tuosta saisi pienellä viritämisellä kädettömälle ihan tarpeeksi vauhdikkaan bimmerin :twisted:

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 02.09.2008 22:34

Raaka veikkaus, että sylinterilukua. Teholtaanhan tuo on vakiona samaa luokkaa 320i kanssa, joka on 6-sylinterinen kuten varmaan tiesitkin.
Uudet autot on aina mukavia, mutta ehkä helpommalla olisi suoraan hommata se 325i jos e36:ta aikoo. Siinä on varmaan hetkeksi aikaa jo vakionakin harrastekäyttöön. Alkais se 318is kuitenkin tuntumaan laiskalta hetken päästä. En tarkemmin tiedä millaisilla virityksillä tuosta 318is saa esim. 200hv, mutta 325i:sta sen saa satavarmasti halvemmalla.. Ja ilman että luotettavuus juurikaan kärsii tekniikan puolella..

Avatar
vilerace
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

bemu

Viesti Kirjoittaja vilerace » 03.09.2008 07:49

Toisaalta neloskone on kevyempi ja tommosesta luultavasti löytyy lukkoperä vakiona, ja on muutenkin sport-henkinen malli jo tehtaalta..
Uskoisin että tommosesta sais vähintäänkin yhtä kilpailukykyisen kuin 325:stä
Mutta tosiaan ei se ainakaan halvemmaksi tule kun ottaa huomioon että kunnon aihiokin on varmaan arvokkaampi kuin 325..?

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 03.09.2008 08:33

Saksasta saa varmaan noita 318Is:ä kohtuullisia aihioita alkaen 1500-1800..
Joten aikalailla samalla hinnalla. Painoa tosin taitaa olla pitkälle toista sataa kiloa eroa?

Avatar
VirginiaMotors
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 30.08.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja VirginiaMotors » 03.09.2008 09:35

Itsekin ajattelin että tarkoittanee sylinterilukua tai neliovista, jos tarkottaa tuota jälkimmäistä niin on aihioita huomattavasti vähemmän markkinoilla kuin Cuope malleja, vähän kyllä tyhmältä kuulostaa että pitäisi olla sedan sillä onhan Cuope huomattavasti kilpa-automaisempi ulkoiselta "habitukseltaan" kuin sedan :? Juuri tuota keveyttä ajattelin, vähän kuullut huhua että pelkässä moottorin painossa voittaa paljon verrattuna 325 ja virityspotentiaaliakin kuulemma löytyy. Netistä löytyy rata-Esco missä IS:n moottori ja tehoa kutiteltu 230 hv ja vakiona on 140. Aihiot myöskin minun käsitykseni mukaan suurinpiirtein samanhintaisia kun 325. Onkin sitten ihan eri juttu saako tuota projektia koskaan toteutettua käytännössä vaiko pelkkää haihattelua :D

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 07.09.2008 18:10

Mites 320iS ? Siinähän on pellin alla M3-sukuinen parilitranen motti ja vajaa parisataa hepoa vakiona...

Avatar
jounimaa
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 16.12.2004 00:00

Bemmi

Viesti Kirjoittaja jounimaa » 07.09.2008 19:27

Harvassa ovat nuo 320iS mallit. Koneesta löytyi 194hp ja 222.4Nm . Jos joku löytää ko.mallin auton niin kannattaa ostaa ja jemmata. Jollakulla on 8) ja toisilla ei :D

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 07.09.2008 21:43

Italiastahan noita löytyy "pilvin pimein", tai ainakin melkein. Italian äm kolmosenahan tuo malli on myös tunnettu. Tässä yksi esimerkki.

Avatar
Ege
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 28.06.2004 00:00
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Ege » 08.09.2008 08:23

jos 318 is bimmerin aiot tehdä niin tee E30 korisesta kevyempi ja lukko löytyy lähes kaikista. kuten myös jonkin moinen pelti satsi. kone hyvä viri kohde.

Avatar
VirginiaMotors
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 30.08.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja VirginiaMotors » 08.09.2008 11:54

Onkos tuo italian M3 luokiteltu peli vai pitäisikö jotenkin saada säädettyä se normi E30 M3 :?

Avatar
sunbeam1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 25.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja sunbeam1 » 08.09.2008 18:39

Italiassa on näköjään M3 halvempi kun 320 IS http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=139422286

Avatar
hataki
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hataki » 08.09.2008 18:57

MP-Huolto Nisulalla on mielestäni tuollaisen moottori escortissa. Jussi kyllä osaa kutitella noista 325:kin hevosia kivasti. :D

Avatar
Vempyla
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 17.12.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Vempyla » 13.09.2008 18:35

Ege kirjoitti:jos 318 is bimmerin aiot tehdä niin tee E30 korisesta kevyempi ja lukko löytyy lähes kaikista. kuten myös jonkin moinen pelti satsi. kone hyvä viri kohde.
Sama peltisatsin tapainen on myös E36 kopasta. Bonuksena E36 mallissa on muuttuvapituuksinen imusarja ja sillä saadan muutama heppa lisää.
Ja olen itekin käsityksessä että kone on varsin kelpo aihio.

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 13.09.2008 20:27

Siis tuotaniin, eiks se ole samaa motti e30 ja e36. Tuo m42. Jota esiintyy e36 aina jonnekkin 2/96 asti.. Ja sitten tää m44 jota on ilmeisesti 2/95 eteenpäin ollut niin olis muuttuvapituuksinen imusarja jne. Ja tämä siis on 1.9l lohko. (pieni ero iskunpituudessa ja sylinterinhalkaisijassa)


Vempyla kirjoitti:
Ege kirjoitti:jos 318 is bimmerin aiot tehdä niin tee E30 korisesta kevyempi ja lukko löytyy lähes kaikista. kuten myös jonkin moinen pelti satsi. kone hyvä viri kohde.
Sama peltisatsin tapainen on myös E36 kopasta. Bonuksena E36 mallissa on muuttuvapituuksinen imusarja ja sillä saadan muutama heppa lisää.
Ja olen itekin käsityksessä että kone on varsin kelpo aihio.

Avatar
Vempyla
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 17.12.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Vempyla » 14.09.2008 08:46

On muuttuvapituuksinen ihan M42:sakin kun kyse E36. Muuten sama kuin E30 kopassa ollessaan.0

Vastaa Viestiin