
BMW 318 IS Gr F E36
- VirginiaMotors
- A-Junnu
- Viestit: 68
- Liittynyt: 30.08.2007 00:00
BMW 318 IS Gr F E36
Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta kilpa-autona tai faktatietoa olemassa mitä tarkoittaa kun sääntökirjassa lukee luokiteltujen autojen kohdalla 318 is-4 eli mitä tuo nelonen tuossa tarkoittaa?? :? Kai tuosta saisi pienellä viritämisellä kädettömälle ihan tarpeeksi vauhdikkaan bimmerin 

- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Raaka veikkaus, että sylinterilukua. Teholtaanhan tuo on vakiona samaa luokkaa 320i kanssa, joka on 6-sylinterinen kuten varmaan tiesitkin.
Uudet autot on aina mukavia, mutta ehkä helpommalla olisi suoraan hommata se 325i jos e36:ta aikoo. Siinä on varmaan hetkeksi aikaa jo vakionakin harrastekäyttöön. Alkais se 318is kuitenkin tuntumaan laiskalta hetken päästä. En tarkemmin tiedä millaisilla virityksillä tuosta 318is saa esim. 200hv, mutta 325i:sta sen saa satavarmasti halvemmalla.. Ja ilman että luotettavuus juurikaan kärsii tekniikan puolella..
Uudet autot on aina mukavia, mutta ehkä helpommalla olisi suoraan hommata se 325i jos e36:ta aikoo. Siinä on varmaan hetkeksi aikaa jo vakionakin harrastekäyttöön. Alkais se 318is kuitenkin tuntumaan laiskalta hetken päästä. En tarkemmin tiedä millaisilla virityksillä tuosta 318is saa esim. 200hv, mutta 325i:sta sen saa satavarmasti halvemmalla.. Ja ilman että luotettavuus juurikaan kärsii tekniikan puolella..
- vilerace
- Yleinen
- Viestit: 193
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
bemu
Toisaalta neloskone on kevyempi ja tommosesta luultavasti löytyy lukkoperä vakiona, ja on muutenkin sport-henkinen malli jo tehtaalta..
Uskoisin että tommosesta sais vähintäänkin yhtä kilpailukykyisen kuin 325:stä
Mutta tosiaan ei se ainakaan halvemmaksi tule kun ottaa huomioon että kunnon aihiokin on varmaan arvokkaampi kuin 325..?
Uskoisin että tommosesta sais vähintäänkin yhtä kilpailukykyisen kuin 325:stä
Mutta tosiaan ei se ainakaan halvemmaksi tule kun ottaa huomioon että kunnon aihiokin on varmaan arvokkaampi kuin 325..?
- VirginiaMotors
- A-Junnu
- Viestit: 68
- Liittynyt: 30.08.2007 00:00
Itsekin ajattelin että tarkoittanee sylinterilukua tai neliovista, jos tarkottaa tuota jälkimmäistä niin on aihioita huomattavasti vähemmän markkinoilla kuin Cuope malleja, vähän kyllä tyhmältä kuulostaa että pitäisi olla sedan sillä onhan Cuope huomattavasti kilpa-automaisempi ulkoiselta "habitukseltaan" kuin sedan :? Juuri tuota keveyttä ajattelin, vähän kuullut huhua että pelkässä moottorin painossa voittaa paljon verrattuna 325 ja virityspotentiaaliakin kuulemma löytyy. Netistä löytyy rata-Esco missä IS:n moottori ja tehoa kutiteltu 230 hv ja vakiona on 140. Aihiot myöskin minun käsitykseni mukaan suurinpiirtein samanhintaisia kun 325. Onkin sitten ihan eri juttu saako tuota projektia koskaan toteutettua käytännössä vaiko pelkkää haihattelua :D
Italiastahan noita löytyy "pilvin pimein", tai ainakin melkein. Italian äm kolmosenahan tuo malli on myös tunnettu. Tässä yksi esimerkki.
- VirginiaMotors
- A-Junnu
- Viestit: 68
- Liittynyt: 30.08.2007 00:00
- sunbeam1
- Yleinen
- Viestit: 172
- Liittynyt: 25.08.2005 00:00
Italiassa on näköjään M3 halvempi kun 320 IS http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=139422286
- Vempyla
- Yleinen
- Viestit: 152
- Liittynyt: 17.12.2005 00:00
Sama peltisatsin tapainen on myös E36 kopasta. Bonuksena E36 mallissa on muuttuvapituuksinen imusarja ja sillä saadan muutama heppa lisää.Ege kirjoitti:jos 318 is bimmerin aiot tehdä niin tee E30 korisesta kevyempi ja lukko löytyy lähes kaikista. kuten myös jonkin moinen pelti satsi. kone hyvä viri kohde.
Ja olen itekin käsityksessä että kone on varsin kelpo aihio.
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Siis tuotaniin, eiks se ole samaa motti e30 ja e36. Tuo m42. Jota esiintyy e36 aina jonnekkin 2/96 asti.. Ja sitten tää m44 jota on ilmeisesti 2/95 eteenpäin ollut niin olis muuttuvapituuksinen imusarja jne. Ja tämä siis on 1.9l lohko. (pieni ero iskunpituudessa ja sylinterinhalkaisijassa)
Vempyla kirjoitti:Sama peltisatsin tapainen on myös E36 kopasta. Bonuksena E36 mallissa on muuttuvapituuksinen imusarja ja sillä saadan muutama heppa lisää.Ege kirjoitti:jos 318 is bimmerin aiot tehdä niin tee E30 korisesta kevyempi ja lukko löytyy lähes kaikista. kuten myös jonkin moinen pelti satsi. kone hyvä viri kohde.
Ja olen itekin käsityksessä että kone on varsin kelpo aihio.