Kellä vielä tehdas Favoritteja ??
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Videopätkää Skoda Motorsportilta 90 luvun alusta
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Jepje kirjoitti:Palataas vanhaan aiheeseen! Meille tuli/tulee pari favorittia (UFM-777 ja NBH-318) ajattelin kysellä kuinkas paljon tulevalla kaudella noita tsekin "lahjoja" meinaa liikkua?
I :D tse ajattelin ulkoiluttaa Favorit´eista v. 2009 ainakin UFM-782 ( valm. N:o 56) rallikisoissa sekä EX-Sibera (valm n.o 30) sprintissä. Pihalle jää vielä BIR-520 ,GR A sekä tietääkseni ainut F-ryhmän Favorit ex-Häkkinen. Lisäksi Ex- Kilu Aho tehdaspeli valm N:o 14. joka odottaa pientä inspiraatiota tullakseen lyöntikuntoon ( odottanut jo yli 10 vuotta).
Taitaa nuo laitteet ( UFM-777 ja NBH-318) olla löytyneet Kärkölän suunnalta. Jos osa puutteita, tiedän mistä niitä saattaa löytyä.
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Kaikki UFM- alkuiset olivat alunperin Gr N autoja. Niistä tehtiin , osasta, myöhemmin A-ryhmän autoja. Tosin täytyy muistaa että, kaikki N-ryhmän autot siihen aikaan, kuten ilmeisesti pääsääntöisesti nykyisinkin ( ei Mitsu evo 8 uudemmat) ovat A-ryhmän perusluokituksen mukaisia autoja . Jos perusluokiteltuun A/N autoon tehtiin muutoksia jotka eivät olleet hyväksyttyjä ryhmään N, muuttuivat autot silloin vain pelkästään A-ryhmän autoiksi. Eli silloisiin N-ryhmän autoihin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, ne sopivat suoraan ryhmään A. Joten jos jollakin on vielä, kuten minulla, aito N-ryhmän auto ( UFM-782) voi sillä vedellä täytä päätä A-ryhmässä. UFM-autot olivat alunperin keltaisia. Myös muutama, ainakin yksi valkoinenkin N-ryhmän auto oli liikkeellä. Vamistenumero 34 . Myin sen Kouvolaan muutama vuosi takaperin. Entinen nti Sandström´in auto.Tumppi kirjoitti:Onko nämä n-ryhmäläiset skodat niitä mitä sai ostaa ihan uutena, valmiina kilpa-autoina 55.000 markalla?
Kaikkien UFM-autojen myyntihinta oli aikoinaan muistaakseni 55.555 mk. Autot olivat oikein hyviä. Varustettuna Sachs- alustalla, Cr-Mo kaarilla, hyvällä alustasuojauksella= tehdaspanssari. Sparcon penkit + hyvät vyöt, kilpapakoputkisto ym. Minulla on vielä tallessa tehtaan kilpaosapakettiin liittyvä varaosaluettelo. Nyt tuntuu että autoille alkaa uusi nousukausi. Vaikka ei ollut mikään tehopakkaus, antoivat loistavat ajo-ominaisuudet mahdollisuuden kuitenkin osaavissa käsissä tehdä hyviä tuloksia. Autoon voi tarvittaessa tehdä remonttia käytännössä " niittokoneen työkaluilla" joten se on niiltä osin omistaja ystävällinen ja kustannustehokas.
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Skodista
Valmistenumero 14. Seisoo Meillä, osin riisuttuna!matti kirjoitti:se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
MJT
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Wannabee kirjoitti:Millasissa hinnoissa noi favoritit liikkuu?
:( Riippuu autosta ja varustuksesta. Kaadettuja ja osiltaan puutteellisia rakennussarjoja saa varmaan saippualla, kuten joku totesi.Jos laite hyvillä osilla maksavat ne Skodaan aivan yhtä paljon kuin muihinkin kilpureihin. Ei ole kehitetty hyviä ja halpoja kilpaosia vain Skoda-merkkisiä autoja silmällä pitäen. Siksi hyvät osat maksavat kaikkiin saman verran. Favorit´ien hinnat? Kohtalaisen hyvien alkavat 4000- ylöspäin. Jos haluaa rakennussarjan niitä saa halvemmalla. Käsittääkseni Rallinet´in palstoilla on ehkä vieläkin myynnissä hyvä yksilö , mielestäni edullisesti. Tiedän sen siitä että ollut myös meillä. Tehty osittain ruåtsissa Jan Sellholm´n pajalla. Koneen rakentanut Erkki Siukola, Motorsport, joka nykyisin viilaa Suzukin tehtaalla Moto GP Suzukien moottoreita . Tehokkaimpia Favorit´n koneita mitä löytyy suomesta. Myös Felicioita on tarjolla. Hinta ainakin kaksinkertaistuu, verrattuna lähes samaa tekniikkaa olevaan Favorit´iin.
Tässä "lyhyt" hinta katsaus. Suosittelen sekä aloittelijalle, että sellaiselle joka haluaa vetää 10 kisaa vuodessa, vaihtaen vain öljyt siinä välillä. Muuta polttoaineen lisäyksen lisäksi ei yleensä tarvitse tehdä.
- LSP1
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.10.2006 00:00
Kellä vielä tehdas favoriteja
K
Kysymällä selviää hinta.Ei tehdas peli mutta hyvä.
- Mozart
- B-junnu

- Viestit: 47
- Liittynyt: 11.07.2007 00:00
Sieltähän ne löytyi :D[/Jepje kirjoitti:MJT kirjoitti:Taitaa nuo laitteet ( UFM-777 ja NBH-318) olla löytyneet Kärkölän suunnalta
UFM-777 on ollut Porvoossa 90-luvun puolessa välissä Egil Erikssonilla,viimeinen kisa jonka hän ajoi sillä oli Ruotsin MM-ralli -96, ja vielä maaliin, allekirjoittanut oli kartturin paikalla. HYvää Uutta Vuotta kaikille.
- JLamm
- A-Junnu

- Viestit: 86
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
- Viesti:
Favoritit
Sit vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Vielä kun punaisen viiatin katonkulmat on oikaistu, tulee valinnan vaikeus millä menopelillä kisaan ilmoittaudutaan...Jepje kirjoitti:Nyt ovat molemmat Favoritit (UFM-777 JA NBH-318) kotiutuneet paimioon..
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Favoritit
UFM-777 on aito "tehdaspeli". NBH- on rakennettu suomessa. UFM-777 on paljon kiertänyt sen jälkeen kun Egil ja Peter voittivat sillä luokkansa ruåtsissa. Kinnusen Ahti ja taisi olla Jarnokin sillä Jyväskylässä muutaman kerran. Oli aikoinaan Pohjosen Ilkalla, sieltä Hämäläisen Jarille. Sieltä Kinnusille. Taisi olla Välimäelläkin jossakin välissä. Luulen että se on eniten ajettu UFM:stä. Tergujeff sitä käskytti viimeiseksi aivan kelvollisilla EK ajoilla. Tergujeff´ltä Anttosen Markolle ja sieltä Järvelään. NBH on Siukolan Hannun tekemä Koistisen Paavolle. Sieltä lähtenyt kiertoon muistaakseni Elosen Harrin ja Koskelaisen Karin kautta. Auto oli hetken meillä ja myin sen aikoinaan Koiviston Karille. Sieltä se joutui sitten kaadon jälkeen Järvelään.JLamm kirjoitti:Sit vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Vielä kun punaisen viiatin katonkulmat on oikaistu, tulee valinnan vaikeus millä menopelillä kisaan ilmoittaudutaan...Jepje kirjoitti:Nyt ovat molemmat Favoritit (UFM-777 JA NBH-318) kotiutuneet paimioon..
- Jepje
- A-Junnu

- Viestit: 71
- Liittynyt: 16.08.2004 00:00
Re: Favoritit
Hyvin päästiin perille eikä auto tippunut vaikka olikin sinun laittamat liinatJLamm kirjoitti:Sit vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Vielä kun punaisen viiatin katonkulmat on oikaistu, tulee valinnan vaikeus millä menopelillä kisaan ilmoittaudutaan...
- kempsu
- B-junnu

- Viestit: 24
- Liittynyt: 03.09.2007 00:00
- Paikkakunta: Tyrnävä
UFM-777 oli täällä Oulunseudulla vuosina 2001 ja siitä vähän eteenpäin. Ajettiin sillä Nesteralli vuonna 2001 johon autoa huollettiin jonkin verran. Autossa on muuten aika hyvä kansi ja imusarja/kaasaripaketti. Niihin käytettiin virtauspenkissä aika paljon aikaa ja vaivaa...Sen auton ikkunassa oli aika monta jyväskylän katsastustarraa...
-
Vieras
Voi noita aikoja.
Varmavuon Seppo se ryttäs ainakin yhden VP-Service rallissa aikoinaan. Itse katselin ojanpohjaa kartturin penkiltä.
Jollen aivan väärin muista niin kyseessä on UFM-772
http://www.youtube.com/watch?v=g0cYr0C-uz8
Varmavuon Seppo se ryttäs ainakin yhden VP-Service rallissa aikoinaan. Itse katselin ojanpohjaa kartturin penkiltä.
Jollen aivan väärin muista niin kyseessä on UFM-772
http://www.youtube.com/watch?v=g0cYr0C-uz8