Toyota Corolla Ae-111

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Virtaracing
Viestit: 15
Liittynyt: 13.06.2008 00:00

Toyota Corolla Ae-111

Viesti Kirjoittaja Virtaracing » 31.01.2009 11:44

Elikkä mitenkäs se nyt sitten menee jos haluaisin tehdä Äffäläisen tommosesta ns, WRC corollasta ???

luokiteltu perusmalli on 1,6 litranen,
mutta WRC on 2 litranen...

eli siis voin tehdä kai kummalla vaan koneella mutta kun sääntö kirjassa lukee että käytettäessä A-ryhmän kit paketteja tulee niitä käyttää luokitussääntöjen mukaisesti eli pitääkö sitten 2 litrasessa olla jotain ihmeellisiä osia WRC:stä????

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mizka » 31.01.2009 13:04

Teeppä vaan äffäläinen, siinä voit hyödyntää auton luokiteltua 6-lovista laatikkoa, mutta mielestäni joudut pitäytymään 1,6 litrasessa moottorissa ja etuvedossa sen takia, että luokitteluversiokaan ei ole nelivetoinen kaksilitrainen turbo.

Avatar
Virtaracing
Viestit: 15
Liittynyt: 13.06.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja Virtaracing » 31.01.2009 13:19

Mutta nelivetoinen kakslitrainen turbo on semmosena option/variant lisälehti pakettina... voinko ottaa siitä mitään.. esim. WRC:ssä on luokiteltuna 6 mäntäset jarrut tai jos otan siitä jotain pitääkö se olla sen jälkeen turboton kaksvetonen WRC??? en ehkä osaa kysyä asiaa oikein

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mizka » 31.01.2009 14:04

Sääntökirjassa lukee A-ryhmän kohdalla, että WRC/S1600-kittejä tulee käyttää kokonaisuutena ja F:n kohdalla mainitaan, niitä saa käyttää luokitussääntöjen mukaisesti, poislukien F-ryhmän vapautukset/rajoitukset, eli ei turboa, ei nelivetoa. Jarruissa saa käyttää luokiteltua 6-pottisatulaa, luokittelemattomat max 4-pot.

Tätä tulkitessa mikä vain on mahdollista, mutta kun alat miettimään rakentelussa tulevia ongelmia, päädyt varmaan valmiimpaan ratkaisuun. WRC-rollassa tais olla sen Altezzan (Valtaala) moottori. Se tuskin mahtuu korollan keulalle pitkittäin, joten mistäs hommaat vaihteiston, tuskin mikään neliveto-Tercelin laatikko käy josta etupuikot poistetaan? Perän ja akselistot...Volvoa? 8O Lisäksi se että saa kokonaisuuden toimivaksi ja kestäväksi, noh onhan se Kosunenkin kääntäen verrattuna tehny Coltista "weeärceen" ja komeesti kipittää.

Avatar
Virtaracing
Viestit: 15
Liittynyt: 13.06.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja Virtaracing » 31.01.2009 14:55

Juurikin sitä hain että pitääkö se WRC-kitti käyttää kokonaan vai voinko käyttää Äffässä esim. vain sitä luokiteltua 6 porttista jarrusatulaa tai jotain muuta yhtä vain tiettyä osaa... koska en osaa enkä tahdo tehdä kokonaan WRC:n luokitukset täyttävää autoa...

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mizka » 31.01.2009 19:18

Tää on nyt mutua, mutta mielestäni korisarjoissa täytyy käyttää koko kitti, esim isopuskurisessa Astrassa pitää olla myös helmat ja iso takapuskuri. Muun kitin käytöstä taitanee olla vapauksia jo pelkästään sen takia ettei autosta tehdä turboahdettua. Soitappa Saariolle AKK:hon ennen kuin alat touhuamaan.

Vastaa Viestiin