Bmw e30 pakoputki

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hamsteri
Viestit: 3
Liittynyt: 02.12.2006 00:00

Bmw e30 pakoputki

Viesti Kirjoittaja hamsteri » 01.02.2009 15:40

Tarvittais hyviä ehdotuksia kielletyn sivuputken tilalle.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Bmw e30 pakoputki

Viesti Kirjoittaja MJT » 01.02.2009 19:45

hamsteri kirjoitti:Tarvittais hyviä ehdotuksia kielletyn sivuputken tilalle.
Vedä putki takaa ulos!

Avatar
numppa
KV
KV
Viestit: 592
Liittynyt: 07.03.2005 00:00

Re: Bmw e30 pakoputki

Viesti Kirjoittaja numppa » 01.02.2009 21:53

MJT kirjoitti:
hamsteri kirjoitti:Tarvittais hyviä ehdotuksia kielletyn sivuputken tilalle.
Vedä putki takaa ulos!
Erittäin hyvin sanottu mutta kerroppa miten?
Taitaa olla vaikeampi toteuttaa kuin vanhassa skodassa.

Tuo on hyvä kysymys kyllä,tilaa siellä ei ilmeisesti ole yhtään ylimääräistä ja oliko niin ettei peltiä saanut enää muokata pakoputkia varten?
En kyllä löytänyt sääntökirjasta kohtaa missä sivuputki olisi kielletty.

Leinonen
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 57
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Leinonen » 01.02.2009 22:04

Näin sanoo sääntökirja kohdassa 252-3.6 "Pakoputken ulostuloputki tulee sijaita enintään 45
cm:n ja vähintään 10 cm:n korkeudella maanpinnasta.
Ulostulo on oltava auton ylhäältäpäin katsotun äärirajan
sisäpuolella enintään 10 cm:n päässä siitä ja akselivälin
puolessavälissä kulkevan pystytason takapuolella"

Eli ei pitäis olla hätää sivuputki autoilla.

Avatar
hamsteri
Viestit: 3
Liittynyt: 02.12.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja hamsteri » 02.02.2009 22:13

Katsastuksessa sanottiin,että helmakoteloa ei saa rikkoa.

Avatar
liljedahlracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liljedahlracing » 02.02.2009 23:16

Ollaan muutettu helman alta tulevaksi tai sitten taakse asti,joutuu vaan jumppaan sen putken aina rallin jälkeen pois ja tekemään uuden.Ongelma juuri se akselin alitus menee siitä kohdasta yleensä lyttyyn.

Niin pyöreitä reikiä jotka on tehty rekkojen runkoihinkin siksi että se vahvistaa runkoa,mutta meillä suomessa se auto urheilu piireissä kuulemma heikkenee näin....
no se siitä...

BMWWBS
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 119
Liittynyt: 16.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja BMWWBS » 03.02.2009 14:41

Helman alta muutin minäkin sen tulemaan, senjälkeen kun korttiin tuli merkintä. Senverta kuitenkin muokkasin tuota helmaa että vasaroin sen kantin vaakatasoon siitäkohtaa lisäksi putken loppuosasta tein leveän ja litteän näin putkenpää ei jää mitenkään kovin alas.
Tossa meijän viulussa joutu jonkinverta lyhentämään tuota vaimenninta että sai loivenmilla mutkilla ton loppuosan tehtyä.
Takaa tota putkea ei minunmielestä kannata alkaa ulos tuomaan juuri tuolla aikaisemmassa viestissä mainitusta luttaantumis ongelmasta johtuen.

jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknR » 03.02.2009 17:15

hamsteri kirjoitti:Katsastuksessa sanottiin,että helmakoteloa ei saa rikkoa.
No saakos sen tuoda kyljestä läpi? Siis siitä heti helmakotelon yläpuolelta. Parissa siviilipelissä olen nähnyt tuollaisen ratkaisun.

Avatar
Isoreisi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 07.02.2005 00:00

Re: Bmw e30 pakoputki

Viesti Kirjoittaja Isoreisi » 13.10.2016 13:58

Nostetaas satavuotta vanhaa keskustelua kun itsellä pakoputken teko edessä.

Kuinka paljon noita helman alta tulevia pakoputkien ulostuloja on ralli-bemareihin tehty, ja kuinka toiminnalliseksi se on todettu versus taka-akselin alitus, josta putki on järjestään lytyssä?

Toki, kaasujen poiston voisi tehdä myös kahdella pienemmällä halkaisijalla olevalla putkella, jolloin maavara olisi parempi, mutta jätetään se toistaiseksi pois laskuista.

Allekirjoittaneella tosin E36, mutta samat ongelmat näemmä kuin E30.

Kiitokset
SR

Vastaa Viestiin