vanteen levitys palat?

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

vanteen levitys palat?

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 16.01.2005 10:26

kuka tekee?tarttis keskittävät palat 5X120 jaolle vanteen ja navan väliin.joskus pörssis näin jonkun ilmoituksen mut nyt en löydä. jos tiedät tai teet itse laitatko yht tietoja henkkub75@luukku.com

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 16.01.2005 15:33

No tehtiin toho escoo vanhoista jarrulevyistä levikepalat. Eli sorviin vaa levy ja sopivankokoset tekee.

Avatar
jatrax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 28.05.2004 00:00
Paikkakunta: masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jatrax » 16.01.2005 17:01

Tästä kaupasta löytyy levikepaloja
http://www.hm-osatuonti.fi

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 19.01.2005 23:27

ariwalk kirjoitti:No tehtiin toho escoo vanhoista jarrulevyistä levikepalat. Eli sorviin vaa levy ja sopivankokoset tekee.
Käytettäessä pyörän ja navan välissä levikepaloja, tulee näiden olla kiinnitetty kiinteästi pyörän napaan, eikä alkuperäinen vanteen keskitystapa saa muuttua. Suurin sallittu levikepalan paksuus on 25,4 mm.
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Avatar
BSTR
B-junnu
B-junnu
Viestit: 40
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR » 20.01.2005 09:47

Niin, ja tuohan oli voimassa vain F:ssä? Entäs SS:ssä, siinä taitaa kelvata keskittämättömät yleismallin levityspalatkin? Kannattaako sellaisia käyttää on taas sitten toinen juttu.

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 20.01.2005 22:05

Löyty autovaruste.net!tarvitaan e34 bemuun sielt saa sellaset mitkä ensiks pultataan napaan jasit siihen pyörä erikseen ja on tuv hyväksytyt.tulee mainaan siviili pirssiin!!!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 30.01.2005 09:53

BSTR kirjoitti:Niin, ja tuohan oli voimassa vain F:ssä? Entäs SS:ssä, siinä taitaa kelvata keskittämättömät yleismallin levityspalatkin? Kannattaako sellaisia käyttää on taas sitten toinen juttu.
Sääntökirjaa lukien aivan oikea tulkinta. Aiemmin, kun F:n säännöissä ei tuota kohtaa ollut, kiinnitystapaa koskeva tulkinta oli F:ssä ja SS:ssä sama. Käytännössä siis autonrakentajien ja katsastajien autotekniikan tuntemuksen varassa - so. mikä on turvallinen ja oikea vanteen kiinnitystapa napaan. Nyt kun F:n säännössä on tuo ja SS:stä puuttuu, sääntöjen mukaan kiinnitys on SS:ssä vapaampi kuin F:ssä.

Edelleenkin keskittämisen puute saattaa aiheuttaa turvallisuusongelmia ja toimen kannattavuus asettuu kyseenalaiseksi juuri tästä syystä.

Vastaa Viestiin