Ladalla sprinttiä?

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Lakki

Ladalla sprinttiä?

Viesti Kirjoittaja Lakki » 30.04.2009 23:12

Eli olisikohan ihan hullu idea ajaa nuorten luokassa vaikkapa 21074 Ladalla sprinttiä... (ja mahd. joskus rallia??) Lähinnä vaan kyselen, että mitähän tarviisi tehdä (moottori, alusta...), ja kuinkahan kalliiksi tuo tulisi, pärjätähän sillä ei mitenkään hyvin tarviisi, kunhan ajamaan pääsisi (ja tuskin tällainen kädetön kuski nyt voisikaan pärjätä :lol: )

En nyt sitten taas tiedä, toteutuisiko tuo koskaan, mutta kysellään nyt kuitenkin :P

jjy
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja jjy » 01.05.2009 13:04

ajaahan voi millä kukakin haluaa mutta se on eri asia kannattaako sellaista itse rakentaa? kannattaisi ehkä etsiä valmista autoa tai hyvää aihiota koska hinta on aika lailla sama rakentaako kilpailu kykyisestä autosta vai kilpailukyvyttömästä. samat muutokset joutuu joka tapauksessa tekemään.

1403
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja 1403 » 01.05.2009 17:43

jjy kirjoitti:ajaahan voi millä kukakin haluaa mutta se on eri asia kannattaako sellaista itse rakentaa? kannattaisi ehkä etsiä valmista autoa tai hyvää aihiota koska hinta on aika lailla sama rakentaako kilpailu kykyisestä autosta vai kilpailukyvyttömästä. samat muutokset joutuu joka tapauksessa tekemään.
Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???

Nim.Merk; Ihmettelevä 8O

Whiz
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Whiz » 01.05.2009 17:54

1403 kirjoitti:
jjy kirjoitti:ajaahan voi millä kukakin haluaa mutta se on eri asia kannattaako sellaista itse rakentaa? kannattaisi ehkä etsiä valmista autoa tai hyvää aihiota koska hinta on aika lailla sama rakentaako kilpailu kykyisestä autosta vai kilpailukyvyttömästä. samat muutokset joutuu joka tapauksessa tekemään.
Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???

Nim.Merk; Ihmettelevä 8O

Ralliautotehdas :?: :oops: 8O 8) :twisted:

vilerace
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja vilerace » 01.05.2009 19:39

Nim.Merk; Ihmettelevä 8O[/quote]

Erittäin hyvin sanottu siinä yläpuolella!
Kyllä itse rakentamalla saa paljon enemmän oppia auton tekniikasta kuin toisten tekemiä korjaillen!!
Tietysti mm. turvakaaret kannattaa antaa jonkun tehdä jolla on hitsaushommat hyvin hallussa..
Ja kyllä rallit ja sprintit mielestäni kaipaa harrastajia jotka eivät ole hirveen ryppyotsaisesti hommassa mukana vaan ihan touhuamisen ilosta :D

PETSKI
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PETSKI » 02.05.2009 00:19

[JUU trophyn samaralla yritetään pärjätä rallissa ja sprintissä katotaan miten käy

Lakki

Viesti Kirjoittaja Lakki » 02.05.2009 22:39

Kustannuksista olisi myös saada jotain havaintoa, kun rahaa ei kuitenkaan ole loputtomasti... Alustalle tarviisi varmaankin tehdä jotain (iskarit, jouset?) ja moottoriin tietysti hieman lisähepoja, vakiona ei varmaan kulje oikein mihinkään... :lol:

rammracing
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja rammracing » 03.05.2009 12:07

Moi!
Miksei kannattais Ladalla kokeilla ja pääsee sillä tutustuu lajin/lajien luonteeseen siinä missä muullakin autolla :D Ainakin kisoissa herättää katseita :D Nimimerkillä saattaapi olla kokemusta :D

pvdriver
KV
KV

Viesti Kirjoittaja pvdriver » 03.05.2009 12:37

Hieman asiaa tutkailtuani, pakko sanoa, että kilpailukykyisempiäkin aihioitakin löytyy. Vaikka aihion edullinen hinta saattaa haksauttaa, sen rakentaminen kilpuriksi(tai ylipäätään ajettavaksi...) voi viedä saman määrän rahaa kuin vaikka e30 tai e36 korimallisen bimmerin hankinta. BMW:n tekniikka kuitenkin sen verran nykyaikaisempaa... Hyvänä puolena tosin se paljon osaa löytyy uutenakin pilkkahintaan, varsinkin jos rysslandiasta niitä hakee, mutta jotakin ei sitten tunnu löytyvän mistään...

Onhan noita ladoja muutama sprinttikäytössä, nekin käsittääkseni aika pienellä budjetilla tehtyjä. mm. tammisaaressa parikin laatokkaa ollut kisassa... Itsekin ladan kanssa koitetaan tuhrata, mutta ei onneksi kilpailumerkeissä... Jos jotakin ladalla ajaisin kilpaa, niin se olisi jokkisradalla... No kyllä jäärataautona jotenkin menee,(tosin siihenkin löytyy tarkoituksenmukaisempia laitteita...) kun ei vaan ala kisaamaan kenenkään kanssa...

Kyllähän sen harrastuksen aloitus parasta on valmiilla autolla suorittaa. Kun ensimmäistä autoa tekee itse, niin ihan varmasti kaikki tulee opittua kantapäänkautta. VARSINKIN KUN KYSEESSÄ ON LADA! Se vie rahaa ihan hukkaan. Sitten kun alakaa tietoa olla vehkeistä, niin sitten itse rakentamaan.

Lopuksi vielä ladaboardilta lainattu lausahdus:

"Tahtoo vaan tulla mieleen ajatus että kyllä tämä halpana peruskulkineena mutta jos mieli tekee lujaa mennä, eikä kyse ole puhtaasti harrasteesta, on parempiakin lähtökohtia."
KORPICS.webs.com "Moottoriurheilua kuvina

Lakki

Viesti Kirjoittaja Lakki » 03.05.2009 13:26

Varmasti on kilpailukykyisempiäkin aihioita, ja on niitä tullut katseltuakin, esim. Peugeot 205 Gti, ym... Valmiitakin katselen, mutta ihan heti en kuitenkaan ole autoa hankkimassa. Ja on tietysti se yksi pieni ongelma nimeltä raha... (siis sen puute...) :lol: Taitoa tosiaan ei ole kauheasti autojen rakentelusta, joten saattaisi olla parempi ostaa valmis auto, ja ajaa sitten sillä. Mitään kovin kallista ei tosiaan voi ostaa, kun vanhemmiltakaan ei paljoa rahaa tule.

Kokemusta omaavilta tulevat neuvot ovat aina tervetulleita lajista, kun olen vasta tällainen nuori aloittelija :oops:

kappa12
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kappa12 » 03.05.2009 16:16

vilerace kirjoitti:
1403 kirjoitti:Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???

Nim.Merk; Ihmettelevä 8O
Erittäin hyvin sanottu siinä yläpuolella!
Kyllä itse rakentamalla saa paljon enemmän oppia auton tekniikasta kuin toisten tekemiä korjaillen!!
Tietysti mm. turvakaaret kannattaa antaa jonkun tehdä jolla on hitsaushommat hyvin hallussa..
Ja kyllä rallit ja sprintit mielestäni kaipaa harrastajia jotka eivät ole hirveen ryppyotsaisesti hommassa mukana vaan ihan touhuamisen ilosta :D

Nimen omaan...
Itse rakentamalla oppii, vaikka ei varmastikkaan edullisin vaihtoehto, ja valmiin ostamalla saat laittaa rahaa vielä huomatavan paljon korjaillaksesi edellisten seppien tekeleitä...

Sama homma on rallissa ja tuola roskapönttö puolella...

Mizka
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Mizka » 03.05.2009 21:14

Joo mutta selkeesti tossa vaiheessa ei ole mitään muuta järkevää vaihtoehtoa, kuin valmiin auton ostaminen. Sitten vaikka lykkää sitä ostoa vuodella tai kahdella ennemmin kuin alkaa tyhjästä väkertämään.

Ja ne valmiit trophyautot eivät oikeasti maksa paljoa. (=> unohda se lada.)

numppa
KV
KV

Viesti Kirjoittaja numppa » 03.05.2009 23:35

Mizka kirjoitti:Joo mutta selkeesti tossa vaiheessa ei ole mitään muuta järkevää vaihtoehtoa, kuin valmiin auton ostaminen. Sitten vaikka lykkää sitä ostoa vuodella tai kahdella ennemmin kuin alkaa tyhjästä väkertämään.

Ja ne valmiit trophyautot eivät oikeasti maksa paljoa. (=> unohda se lada.)
Kun aloin ajamaan Ladalla ajattelin että hyvin pärjää vakiolaatikolla kunnes vaihdossa tuli suorakytkentä.
Enää en vakiolaatikolla ajelisi.
Kyllä sillä trophy-auton hinnalla saa jo oikein kunnon palikoilla rakennetun Ladankin.
Itse en trophy peliin koskisi vaan HARRASTAISIN Ladalla,siinä kun on jotain munaa.

Kun katselee noiden nimimiesten vanhoja autoja on siellä yleensä jossain vaiheessa ollut Lada kilpurina.
Niinhän se silti menee jos osaat ajaa ladalla lujaa niin osaat millä tahansa.
Kaikki eivät tarvi statuksensa nostoon GT-Corollaa tai M3 bemaria...

Lakki

Viesti Kirjoittaja Lakki » 04.05.2009 20:06

No jopas on eriäviä mielipiteitä :lol: ei tiedä enää ketä uskoa. Pitää kyllä vielä miettiä, että millä ajelen, jos joskus siis ajelen kilpaa. Vielä kiinnostaisi, että onko kellään jotain havaintoa mitä tuollaisen (tai jonkin muun) rakentaminen sitten tulisi maksamaan?

kappa12
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kappa12 » 04.05.2009 22:18

Lakki kirjoitti:No jopas on eriäviä mielipiteitä :lol: ei tiedä enää ketä uskoa. Pitää kyllä vielä miettiä, että millä ajelen, jos joskus siis ajelen kilpaa. Vielä kiinnostaisi, että onko kellään jotain havaintoa mitä tuollaisen (tai jonkin muun) rakentaminen sitten tulisi maksamaan?
Se riippuu mitä siihen haluaa...

Taitaa vakiouokan bemarikin mennä lähelle 10000€ vaikka itte tekis...

Vastaa Viestiin