En nyt sitten taas tiedä, toteutuisiko tuo koskaan, mutta kysellään nyt kuitenkin
Ladalla sprinttiä?
- Lakki
Ladalla sprinttiä?
Eli olisikohan ihan hullu idea ajaa nuorten luokassa vaikkapa 21074 Ladalla sprinttiä... (ja mahd. joskus rallia??) Lähinnä vaan kyselen, että mitähän tarviisi tehdä (moottori, alusta...), ja kuinkahan kalliiksi tuo tulisi, pärjätähän sillä ei mitenkään hyvin tarviisi, kunhan ajamaan pääsisi (ja tuskin tällainen kädetön kuski nyt voisikaan pärjätä
)
En nyt sitten taas tiedä, toteutuisiko tuo koskaan, mutta kysellään nyt kuitenkin
- jjy
- Yleinen

- 1403
- Yleinen

Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???jjy kirjoitti:ajaahan voi millä kukakin haluaa mutta se on eri asia kannattaako sellaista itse rakentaa? kannattaisi ehkä etsiä valmista autoa tai hyvää aihiota koska hinta on aika lailla sama rakentaako kilpailu kykyisestä autosta vai kilpailukyvyttömästä. samat muutokset joutuu joka tapauksessa tekemään.
Nim.Merk; Ihmettelevä
- Whiz
- KV

1403 kirjoitti:Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???jjy kirjoitti:ajaahan voi millä kukakin haluaa mutta se on eri asia kannattaako sellaista itse rakentaa? kannattaisi ehkä etsiä valmista autoa tai hyvää aihiota koska hinta on aika lailla sama rakentaako kilpailu kykyisestä autosta vai kilpailukyvyttömästä. samat muutokset joutuu joka tapauksessa tekemään.
Nim.Merk; Ihmettelevä
Ralliautotehdas
- vilerace
- Yleinen

Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???
Nim.Merk; Ihmettelevä
[/quote]
Erittäin hyvin sanottu siinä yläpuolella!
Kyllä itse rakentamalla saa paljon enemmän oppia auton tekniikasta kuin toisten tekemiä korjaillen!!
Tietysti mm. turvakaaret kannattaa antaa jonkun tehdä jolla on hitsaushommat hyvin hallussa..
Ja kyllä rallit ja sprintit mielestäni kaipaa harrastajia jotka eivät ole hirveen ryppyotsaisesti hommassa mukana vaan ihan touhuamisen ilosta :D
Nim.Merk; Ihmettelevä
Erittäin hyvin sanottu siinä yläpuolella!
Kyllä itse rakentamalla saa paljon enemmän oppia auton tekniikasta kuin toisten tekemiä korjaillen!!
Tietysti mm. turvakaaret kannattaa antaa jonkun tehdä jolla on hitsaushommat hyvin hallussa..
Ja kyllä rallit ja sprintit mielestäni kaipaa harrastajia jotka eivät ole hirveen ryppyotsaisesti hommassa mukana vaan ihan touhuamisen ilosta :D
-
PETSKI
- A-Junnu

- Viesti:
- rammracing
- Yleinen

-
pvdriver
- KV

Hieman asiaa tutkailtuani, pakko sanoa, että kilpailukykyisempiäkin aihioitakin löytyy. Vaikka aihion edullinen hinta saattaa haksauttaa, sen rakentaminen kilpuriksi(tai ylipäätään ajettavaksi...) voi viedä saman määrän rahaa kuin vaikka e30 tai e36 korimallisen bimmerin hankinta. BMW:n tekniikka kuitenkin sen verran nykyaikaisempaa... Hyvänä puolena tosin se paljon osaa löytyy uutenakin pilkkahintaan, varsinkin jos rysslandiasta niitä hakee, mutta jotakin ei sitten tunnu löytyvän mistään...
Onhan noita ladoja muutama sprinttikäytössä, nekin käsittääkseni aika pienellä budjetilla tehtyjä. mm. tammisaaressa parikin laatokkaa ollut kisassa... Itsekin ladan kanssa koitetaan tuhrata, mutta ei onneksi kilpailumerkeissä... Jos jotakin ladalla ajaisin kilpaa, niin se olisi jokkisradalla... No kyllä jäärataautona jotenkin menee,(tosin siihenkin löytyy tarkoituksenmukaisempia laitteita...) kun ei vaan ala kisaamaan kenenkään kanssa...
Kyllähän sen harrastuksen aloitus parasta on valmiilla autolla suorittaa. Kun ensimmäistä autoa tekee itse, niin ihan varmasti kaikki tulee opittua kantapäänkautta. VARSINKIN KUN KYSEESSÄ ON LADA! Se vie rahaa ihan hukkaan. Sitten kun alakaa tietoa olla vehkeistä, niin sitten itse rakentamaan.
Lopuksi vielä ladaboardilta lainattu lausahdus:
"Tahtoo vaan tulla mieleen ajatus että kyllä tämä halpana peruskulkineena mutta jos mieli tekee lujaa mennä, eikä kyse ole puhtaasti harrasteesta, on parempiakin lähtökohtia."
Onhan noita ladoja muutama sprinttikäytössä, nekin käsittääkseni aika pienellä budjetilla tehtyjä. mm. tammisaaressa parikin laatokkaa ollut kisassa... Itsekin ladan kanssa koitetaan tuhrata, mutta ei onneksi kilpailumerkeissä... Jos jotakin ladalla ajaisin kilpaa, niin se olisi jokkisradalla... No kyllä jäärataautona jotenkin menee,(tosin siihenkin löytyy tarkoituksenmukaisempia laitteita...) kun ei vaan ala kisaamaan kenenkään kanssa...
Kyllähän sen harrastuksen aloitus parasta on valmiilla autolla suorittaa. Kun ensimmäistä autoa tekee itse, niin ihan varmasti kaikki tulee opittua kantapäänkautta. VARSINKIN KUN KYSEESSÄ ON LADA! Se vie rahaa ihan hukkaan. Sitten kun alakaa tietoa olla vehkeistä, niin sitten itse rakentamaan.
Lopuksi vielä ladaboardilta lainattu lausahdus:
"Tahtoo vaan tulla mieleen ajatus että kyllä tämä halpana peruskulkineena mutta jos mieli tekee lujaa mennä, eikä kyse ole puhtaasti harrasteesta, on parempiakin lähtökohtia."
KORPICS.webs.com "Moottoriurheilua kuvina
- Lakki
Varmasti on kilpailukykyisempiäkin aihioita, ja on niitä tullut katseltuakin, esim. Peugeot 205 Gti, ym... Valmiitakin katselen, mutta ihan heti en kuitenkaan ole autoa hankkimassa. Ja on tietysti se yksi pieni ongelma nimeltä raha... (siis sen puute...)
Taitoa tosiaan ei ole kauheasti autojen rakentelusta, joten saattaisi olla parempi ostaa valmis auto, ja ajaa sitten sillä. Mitään kovin kallista ei tosiaan voi ostaa, kun vanhemmiltakaan ei paljoa rahaa tule.
Kokemusta omaavilta tulevat neuvot ovat aina tervetulleita lajista, kun olen vasta tällainen nuori aloittelija
Kokemusta omaavilta tulevat neuvot ovat aina tervetulleita lajista, kun olen vasta tällainen nuori aloittelija
- kappa12
- Yleinen

- Viesti:
vilerace kirjoitti:Erittäin hyvin sanottu siinä yläpuolella!1403 kirjoitti:Kuka ne autot sitten alkujaan rakentaa, kun aina vastaus on; Ei kannata itse rakentaa, vaan ostaa valmis???
Nim.Merk; Ihmettelevä
Nimen omaan...
Itse rakentamalla oppii, vaikka ei varmastikkaan edullisin vaihtoehto, ja valmiin ostamalla saat laittaa rahaa vielä huomatavan paljon korjaillaksesi edellisten seppien tekeleitä...
Sama homma on rallissa ja tuola roskapönttö puolella...
Mikko Koivusalo
http://ralliseiska.suntuubi.com/
- Mizka
- KV

- numppa
- KV

Kun aloin ajamaan Ladalla ajattelin että hyvin pärjää vakiolaatikolla kunnes vaihdossa tuli suorakytkentä.Mizka kirjoitti:Joo mutta selkeesti tossa vaiheessa ei ole mitään muuta järkevää vaihtoehtoa, kuin valmiin auton ostaminen. Sitten vaikka lykkää sitä ostoa vuodella tai kahdella ennemmin kuin alkaa tyhjästä väkertämään.
Ja ne valmiit trophyautot eivät oikeasti maksa paljoa. (=> unohda se lada.)
Enää en vakiolaatikolla ajelisi.
Kyllä sillä trophy-auton hinnalla saa jo oikein kunnon palikoilla rakennetun Ladankin.
Itse en trophy peliin koskisi vaan HARRASTAISIN Ladalla,siinä kun on jotain munaa.
Kun katselee noiden nimimiesten vanhoja autoja on siellä yleensä jossain vaiheessa ollut Lada kilpurina.
Niinhän se silti menee jos osaat ajaa ladalla lujaa niin osaat millä tahansa.
Kaikki eivät tarvi statuksensa nostoon GT-Corollaa tai M3 bemaria...
- Lakki
- kappa12
- Yleinen

- Viesti:
Se riippuu mitä siihen haluaa...Lakki kirjoitti:No jopas on eriäviä mielipiteitäei tiedä enää ketä uskoa. Pitää kyllä vielä miettiä, että millä ajelen, jos joskus siis ajelen kilpaa. Vielä kiinnostaisi, että onko kellään jotain havaintoa mitä tuollaisen (tai jonkin muun) rakentaminen sitten tulisi maksamaan?
Taitaa vakiouokan bemarikin mennä lähelle 10000€ vaikka itte tekis...
Mikko Koivusalo