Kannen tekijä
- rs2000evo
- A-Junnu
- Viestit: 65
- Liittynyt: 04.09.2006 00:00
Kannen tekijä
No niin ! Nyt selvisi sitten mihkä ne hevosvoimat on kadonnu.Eli käytettiin kantta paikallisella moottori hiomolla jonka nimeä en viitsi mainita.Eli vietiin kansi TARKASTETTAVAKSI ei koneistettavaksi.Käskettiin tarkistaa että venttiilit on suorassa ja mitään muuta ei käsketty tehdä. Kaikki tämä tapahtui edellistalvena. No kansi haettiin pois ja lasku oli 900€. Ajateltiin että kallis on taksa. Kansi kiinni ja penkkiin. n.15hv kateis ja 3kiloa vääntöä. Hiukan meni ihmettelyn puolelle,mutta näin se nyt oli. Nyt talven jälkeen kone auki ja taas ihmeteltiin sitä tehon menetystä. Nyt ammatti ihmiset asialla ja vika selvisi. TÄMÄ PAIKALLINEN MOOTTORIHIOMO OLI MIRANNU VENTTIILIEN ISTUKAT AIVAN VITUIKSI,vaikka käskettiin tarkistaa venttiilien suoruus. Kannellahan ei tee enää mitään.Eikä rullakannet ole aivan ilmaisia. On meinaan niin syvälle kairattu että ei kuulemma saa istukkoja laitettua uusia. Arvatkaa vaan ottaako kupoliin.Niin että niitä kansi virtuoosia nyt kehiin. nimiä ja numeroita kiitos.
PS:Ennen tehot 171,8 hv takapyöris Rintakarin penkis, nyt 154hv. SUURI KIITOS NÄILLE AMMATTI IHMISILLE JOTKA VIAN LÖYSI.
PS:Ennen tehot 171,8 hv takapyöris Rintakarin penkis, nyt 154hv. SUURI KIITOS NÄILLE AMMATTI IHMISILLE JOTKA VIAN LÖYSI.
- Peke
- KV
- Viestit: 316
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
- Jamo240
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Riihikoski
- Viesti:
Moottorityö Ari Saarinen
Taivassalontie 277, Lokalahti.
Puhelin: 0400-828385
Fax: 02-871164
Sähköposti: moottorityo(a)uusikaupunki.fi (korvaa (a) @-merkillä)
http://www.racing-engines.net/
Soitteleppa tonne tekee taatusti hyvän kannen!
Taivassalontie 277, Lokalahti.
Puhelin: 0400-828385
Fax: 02-871164
Sähköposti: moottorityo(a)uusikaupunki.fi (korvaa (a) @-merkillä)
http://www.racing-engines.net/
Soitteleppa tonne tekee taatusti hyvän kannen!
- rs2000evo
- A-Junnu
- Viestit: 65
- Liittynyt: 04.09.2006 00:00
Joo eli fordin OHC Moottori on kyseessä. Ja mitähän ihmettelemistä noissa tehoissa on.Ihan perus F-ryhmän moottori.Matalamäen penkis antoi lukemat 185,5 pyöriin ja 252Nm vääntö. Ja sitte niistä seeteistä. Menee kuulemma puhki kun ruvetaan kairaamaan tilaa niille. Taitaa olla viisainta näyttää sitä kantta näille kansi hemmoille.
- Peke
- KV
- Viestit: 316
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
Joskus Lindelin Tomppa Kokkolasta kairaillu perus rullakansia moottoritehot 220-240,esim. teillä päin M.Latvalan motti,en tiedä piisaako sillä aika nykyään.Ja Mattilan Sakke Riihimäeltä värkkäillyniitä 240HV kansia.Ja ei oo mun kannes ainakaan puhki menny vaik on irto seetit,mut jokainen kansihan on vähän erillainen.
- pete1
- WRC
- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Poikkimäki tekee hyvät Fordin moottorit: http://www.poikkimakiracing.fi/yhteystiedot.htm
Tai Moottorityö Nätkinniemi OY Pirkkalassa..
Tai Moottorityö Nätkinniemi OY Pirkkalassa..
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com
- tonska
- A-Junnu
- Viestit: 63
- Liittynyt: 14.11.2005 00:00
Kannenteko mestari
Pieksämäellä Makkosen Hannu tekee hyviä kansia. On muuten lupsakka ukko.
p.0400155561
____________________
www.elisanet.fi/ruoskaracing
p.0400155561
____________________
www.elisanet.fi/ruoskaracing
- JarmoYli
- B-junnu
- Viestit: 23
- Liittynyt: 26.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Alahärmä
Vai niin oli käyny, olisit vieny kannen takaisin samaan koneistamoon..aika pahoin täytyy venttiilit päästää että huipputeho putoaisi noin paljon.
---PS:Ennen tehot 171,8 hv takapyöris Rintakarin penkis, nyt 154hv. SUURI KIITOS NÄILLE AMMATTI IHMISILLE JOTKA VIAN LÖYSI.---
Yhteen fordohcäffäläiseen tein kannen 44.5/36 venoilla ja tavallisella 310 ast. nokalla, siitä 92 koneesta lähti noin 183hv Rintakaris pyörätehoa.
Tänä keväänä yhteen jokkisfordkoneeseen 45,5/38 venoilla ja edelleen tavallisella nokalla 191 hv pyöräteho Rintakaris, ei se rullanokka niin tärkeä ole, paitsi kestävyyden kannalta tietenkin
---PS:Ennen tehot 171,8 hv takapyöris Rintakarin penkis, nyt 154hv. SUURI KIITOS NÄILLE AMMATTI IHMISILLE JOTKA VIAN LÖYSI.---
Yhteen fordohcäffäläiseen tein kannen 44.5/36 venoilla ja tavallisella 310 ast. nokalla, siitä 92 koneesta lähti noin 183hv Rintakaris pyörätehoa.
Tänä keväänä yhteen jokkisfordkoneeseen 45,5/38 venoilla ja edelleen tavallisella nokalla 191 hv pyöräteho Rintakaris, ei se rullanokka niin tärkeä ole, paitsi kestävyyden kannalta tietenkin
- JarmoYli
- B-junnu
- Viestit: 23
- Liittynyt: 26.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Alahärmä
---PS:Ennen tehot 171,8 hv takapyöris Rintakarin penkis, nyt 154hv. ..
Tuli mieleen se vielä että Rintakarilla ei ole minkäänlaista sääasemaa käytössä tehonmittauksessa, mitään korjauskertoimia kelien mukaan ei käytetä. Teholukemia ei voi verrata 100% tarkasti kun penkis käydään eri päivinä, sama jos kävisi vertaamassa lukuja johonkin toiseen penkkiin..
Korjauskerroinkaavankin oon raapustanu tikkukirjaimilla kaapin oveen Rintakaris, sitä ei oo käytetty, automaattinen sääasema olis paras..
On aika erikoista ellei kanteen pysty laittaa seetirenkaita, toisaalta samoihin teholukemiin yltävän kannen tekeminen ei mahottomia vaadi..
Tuli mieleen se vielä että Rintakarilla ei ole minkäänlaista sääasemaa käytössä tehonmittauksessa, mitään korjauskertoimia kelien mukaan ei käytetä. Teholukemia ei voi verrata 100% tarkasti kun penkis käydään eri päivinä, sama jos kävisi vertaamassa lukuja johonkin toiseen penkkiin..
Korjauskerroinkaavankin oon raapustanu tikkukirjaimilla kaapin oveen Rintakaris, sitä ei oo käytetty, automaattinen sääasema olis paras..
On aika erikoista ellei kanteen pysty laittaa seetirenkaita, toisaalta samoihin teholukemiin yltävän kannen tekeminen ei mahottomia vaadi..

- ohc
- Yleinen
- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
No jos tehoissa melkein 20hv:n heitto niin aika hyvin voi verrata aikaisempaan vetoon... kun kysees sama penkki.JarmoYli kirjoitti:---PS:Ennen tehot 171,8 hv takapyöris Rintakarin penkis, nyt 154hv. ..
Tuli mieleen se vielä että Rintakarilla ei ole minkäänlaista sääasemaa käytössä tehonmittauksessa, mitään korjauskertoimia kelien mukaan ei käytetä. Teholukemia ei voi verrata 100% tarkasti kun penkis käydään eri päivinä, sama jos kävisi vertaamassa lukuja johonkin toiseen penkkiin..
- JarmoYli
- B-junnu
- Viestit: 23
- Liittynyt: 26.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Alahärmä
Otetaan esimerkki jos säätilanne vaihtelee..
tehon kannalta loistavat olosuhteet, joten korj.kerroin voisi olla vaikka 0.96. 172hv x 0.96 = 165 hv.
Toisella kertaa huonot olosuhteet, korj,kerroin 1.04. 154hv x 1.04= 160hv.
Turha ilmoittaa teholukema kymmenyksen tarkkuudella ilman korjauskertoimien käyttöä, +- 5hv olis parempi tarkkuus.
Tätäkin suuremmat erot voi syntyä, ei mikään mahottomuus, omas penkis oli automaattinen korjaus joka vetoon, tiedän millaisia kertoimia voi syntyä, parin tunnin penkitykseskin kerroin jo muuttuu..tiedän myös miten paljon vaikuttaa tehoihin jos venttiilit vuotaa..mutta huomaahan 20hv, 3kg eron ajaessakin jo, jos niin suuri ero todellisuudessa on, onhan niin voinut ollakin, mutta korjauskertoimilla päästään edes lähemmäksi että voisi jollain lailla vertailla aikaisempiin vetoihin..
Niinkin on käynyt että auto on parantunut reilusti, ajossa tuntuu paljon väkevämmältä, menty uudestaan penkkiin, jonka mukaan teho ja vääntö heikentynyt koko alueella..
Koita mennä juoksulenkille paahtavas auringonpaistees tai ihanneolosuhteis..
Paikallinen koneistamo tuskin ilostuu tälläisistä juoruista, joita ei voi varmuudella väittää todeksi, itse en usko että olisivat seetit vinoon miranneet. Seetipinnat hakkautuu vinoon kovilla jousipaineilla jos ohjurit väljistyy ja ainahan niin käy ohc,s joissa 95%,sti ohjurit lyhennetty tumpeiksi.
Miltä tuntuis jos esim. auton verhoilupaneeli irtoais katosta ja siitä mentäisiin samantien nettiin valittamaan eikä työn tekijälle..

tehon kannalta loistavat olosuhteet, joten korj.kerroin voisi olla vaikka 0.96. 172hv x 0.96 = 165 hv.
Toisella kertaa huonot olosuhteet, korj,kerroin 1.04. 154hv x 1.04= 160hv.
Turha ilmoittaa teholukema kymmenyksen tarkkuudella ilman korjauskertoimien käyttöä, +- 5hv olis parempi tarkkuus.
Tätäkin suuremmat erot voi syntyä, ei mikään mahottomuus, omas penkis oli automaattinen korjaus joka vetoon, tiedän millaisia kertoimia voi syntyä, parin tunnin penkitykseskin kerroin jo muuttuu..tiedän myös miten paljon vaikuttaa tehoihin jos venttiilit vuotaa..mutta huomaahan 20hv, 3kg eron ajaessakin jo, jos niin suuri ero todellisuudessa on, onhan niin voinut ollakin, mutta korjauskertoimilla päästään edes lähemmäksi että voisi jollain lailla vertailla aikaisempiin vetoihin..
Niinkin on käynyt että auto on parantunut reilusti, ajossa tuntuu paljon väkevämmältä, menty uudestaan penkkiin, jonka mukaan teho ja vääntö heikentynyt koko alueella..
Koita mennä juoksulenkille paahtavas auringonpaistees tai ihanneolosuhteis..

Paikallinen koneistamo tuskin ilostuu tälläisistä juoruista, joita ei voi varmuudella väittää todeksi, itse en usko että olisivat seetit vinoon miranneet. Seetipinnat hakkautuu vinoon kovilla jousipaineilla jos ohjurit väljistyy ja ainahan niin käy ohc,s joissa 95%,sti ohjurit lyhennetty tumpeiksi.
Miltä tuntuis jos esim. auton verhoilupaneeli irtoais katosta ja siitä mentäisiin samantien nettiin valittamaan eikä työn tekijälle..

- reiskaar
- Viestit: 12
- Liittynyt: 30.06.2004 00:00
Re: Kannen tekijä
Onko Moottorityö Ari Saarinen vielä toiminnassa?