luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
EkkeriMk2
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 25.09.2007 00:00
Paikkakunta: oulu

luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..

Viesti Kirjoittaja EkkeriMk2 » 06.07.2009 18:53

Eli onko kellään (tietoa)? kun tuolta sääntökirjasta noita kattelin niin siellähän on N,A 5026 xr3/xr3i (1597cc) eli onko tuo nyt sitte mk3 tai mk4 kun 1.6 koneella? entä mikähän se tämä sitten on A-5462 Escort 1.8 (RA) (1781 cc)? kiitoksia jo etukäteen.

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 07.07.2009 14:50

N,A-5026 on se, jota kutsuttiin myös Mk3 nimellä. Sama kori kuin RS 1600i.

Tuo toinen on jokin Argentiinassa tehty, varmaankin viinan voimalla kulkeva peli.

Avatar
EkkeriMk2
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 25.09.2007 00:00
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja EkkeriMk2 » 07.07.2009 16:03

eli onko näin ettei mk5 xr3i escoa ole luokiteltu ralliin ollenkaan???

Avatar
TEKKE
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 25.09.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja TEKKE » 07.07.2009 19:08

N,A 5026 xr3/xr3i escortti on luokiteltu alunperin malliin mk3 ja lisäluokituksena mk4 kori itse ajelen kyseisen luokitus paperit omaavalla autolla
A-5462 Escort 1.8 auto on toden näköisesti mk5/6 ja luokiteltu 1.8 zetecillä

Avatar
EkkeriMk2
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 25.09.2007 00:00
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja EkkeriMk2 » 07.07.2009 20:00

eli se A-5462 Escort 1.8 saattais olla juuri tuo mk5 xr3i 1.8 zetec? oiskohan kellään tuota luokitustodistusta niin vois selventää asiaa?

Avatar
casagrande
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 109
Liittynyt: 01.12.2004 00:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja casagrande » 07.07.2009 21:13

A-5450 on RS200 16 V MK5&6 koppaisena ja etuvetoisena eli semmoinen toki löytyy, mutta olen ollut käsityksessä, että MK5&6 koppaista ei luokiteltu muilla koneilla eikä edes RS2000 16V 4x4 ole luokiteltu. Toki Cossu Esco 4x4 on luokiteltu, mutta lieneeko Zetec-koneisia etuvetoisia ? Jos on, niin jään mielenkiinnolla odottamaan tämän viestiketjun etenemistä.

Avatar
TEKKE
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 25.09.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja TEKKE » 08.07.2009 16:09

mk5/6 rs2000 escortia ei ole ikinä luokiteltu nelivetona vissiin autoja on tehty aikoinaan liian vähän
A-5462 Escort 1.8 minun muistin mukaan se on xr3 versio 1.8 zetec koneella

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 08.07.2009 18:28

casagrande kirjoitti:A-5450 on RS200 16 V MK5&6 koppaisena ja etuvetoisena eli semmoinen toki löytyy, mutta olen ollut käsityksessä, että MK5&6 koppaista ei luokiteltu muilla koneilla eikä edes RS2000 16V 4x4 ole luokiteltu. Toki Cossu Esco 4x4 on luokiteltu, mutta lieneeko Zetec-koneisia etuvetoisia ? Jos on, niin jään mielenkiinnolla odottamaan tämän viestiketjun etenemistä.
joo zetecin koneelle luokiteltu escortti. eli rs2000 mk5 vastaava mutta vaan zetecin koneella.. viitalallahan on just se escortti zetecin koneella ja se varmasti käyttää tota luokitusta.

Avatar
A5-Kit
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 13.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja A5-Kit » 08.07.2009 19:45

Moottorin tilavuus on ainakin jotain muuta kuin 1.8 Zetecin 1796cc.
Argentiinassa moottori saattaa olla ihan mistä vaan ja käydä tosiaan jollain muulla kuin 95:lla.

Avatar
vorniracing
Viestit: 12
Liittynyt: 09.08.2004 00:00

luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..

Viesti Kirjoittaja vorniracing » 08.07.2009 21:54

F:n säännöt

3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 08.07.2009 22:47

vorniracing kirjoitti:F:n säännöt

3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.
joo kiitos tarkennuksesta. mut miten toi liittyy muuhun ku ylempää kommenttii että tilavuus on eri, koska sehä ny o aika sanomattaki selvää ku yli 1600 luokassa ajetaan. rs2000:ssa on DOHC:n lohko eikä zetecin. eli rs2000 saa käyttää vaikka 2,3 litrasen lohkoa.

kyl meilläki varmaa seuraavan jälkee siirrytään toho zeteccii ku se on nii paljo kevyempi verrattuna toho rs2k:n koneesee.

Avatar
vorniracing
Viestit: 12
Liittynyt: 09.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja vorniracing » 09.07.2009 21:05

Hei!

Tossa kiireessä laitoin viestiä mutta tässä tarkennusta. En ole itse tutustunut tuohon 1,8:n luokitustodistukseen tarkemmin mutta ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, jos

3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.

3.1.2 Alkuperäistä sylinteritilavuutta saa vapaasti muuttaa
putkittamalla, uudelleen putkittamalla, poraamalla
ja iskunpituutta pienentämällä.

3.1.3 Alkuperäistä iskunpituutta ei saa suurentaa.

Itse ymmärrän, että 2,0 zetec on täysin mahdollinen 1,8 luokkarilla F:n sääntöihin ja jopa isompikin porautus, kunhan iskunpituus ei muutu. Galaxin 2,3:sessa on pidempi isku, mutta jos ottaa 2,3 lohkon ja 2,0 kampiakselin saa käsittääkseni laillisen 2,2l DOHC koneen. DOHC:ssä on tosiaan ongelmana paino ja koneeen korvakkeet täytyy tehdä huolella. Muuten se on kyllä luotettava moottori, mutta viriosien saaminen on työlästä (mahdollisuus harrastaa käsitöitä! :wink: ).
Zeteciin löytyy suoraan esim. Burtonilta monenlaista jänskää...

- mää tietenkään näistä mitään tiedä mut...

t. Kimmo

Vastaa Viestiin