luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..
- EkkeriMk2
- B-junnu

- Viestit: 20
- Liittynyt: 25.09.2007 00:00
- Paikkakunta: oulu
luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..
Eli onko kellään (tietoa)? kun tuolta sääntökirjasta noita kattelin niin siellähän on N,A 5026 xr3/xr3i (1597cc) eli onko tuo nyt sitte mk3 tai mk4 kun 1.6 koneella? entä mikähän se tämä sitten on A-5462 Escort 1.8 (RA) (1781 cc)? kiitoksia jo etukäteen.
- casagrande
- A-Junnu

- Viestit: 109
- Liittynyt: 01.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Espoo
A-5450 on RS200 16 V MK5&6 koppaisena ja etuvetoisena eli semmoinen toki löytyy, mutta olen ollut käsityksessä, että MK5&6 koppaista ei luokiteltu muilla koneilla eikä edes RS2000 16V 4x4 ole luokiteltu. Toki Cossu Esco 4x4 on luokiteltu, mutta lieneeko Zetec-koneisia etuvetoisia ? Jos on, niin jään mielenkiinnolla odottamaan tämän viestiketjun etenemistä.
- ariwalk
- KV

- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
joo zetecin koneelle luokiteltu escortti. eli rs2000 mk5 vastaava mutta vaan zetecin koneella.. viitalallahan on just se escortti zetecin koneella ja se varmasti käyttää tota luokitusta.casagrande kirjoitti:A-5450 on RS200 16 V MK5&6 koppaisena ja etuvetoisena eli semmoinen toki löytyy, mutta olen ollut käsityksessä, että MK5&6 koppaista ei luokiteltu muilla koneilla eikä edes RS2000 16V 4x4 ole luokiteltu. Toki Cossu Esco 4x4 on luokiteltu, mutta lieneeko Zetec-koneisia etuvetoisia ? Jos on, niin jään mielenkiinnolla odottamaan tämän viestiketjun etenemistä.
- vorniracing
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..
F:n säännöt
3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.
3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.
- ariwalk
- KV

- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: luokkari escort -92- mk5 xr3i 1.8 16v ?..
joo kiitos tarkennuksesta. mut miten toi liittyy muuhun ku ylempää kommenttii että tilavuus on eri, koska sehä ny o aika sanomattaki selvää ku yli 1600 luokassa ajetaan. rs2000:ssa on DOHC:n lohko eikä zetecin. eli rs2000 saa käyttää vaikka 2,3 litrasen lohkoa.vorniracing kirjoitti:F:n säännöt
3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.
kyl meilläki varmaa seuraavan jälkee siirrytään toho zeteccii ku se on nii paljo kevyempi verrattuna toho rs2k:n koneesee.
- vorniracing
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Hei!
Tossa kiireessä laitoin viestiä mutta tässä tarkennusta. En ole itse tutustunut tuohon 1,8:n luokitustodistukseen tarkemmin mutta ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, jos
3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.
3.1.2 Alkuperäistä sylinteritilavuutta saa vapaasti muuttaa
putkittamalla, uudelleen putkittamalla, poraamalla
ja iskunpituutta pienentämällä.
3.1.3 Alkuperäistä iskunpituutta ei saa suurentaa.
Itse ymmärrän, että 2,0 zetec on täysin mahdollinen 1,8 luokkarilla F:n sääntöihin ja jopa isompikin porautus, kunhan iskunpituus ei muutu. Galaxin 2,3:sessa on pidempi isku, mutta jos ottaa 2,3 lohkon ja 2,0 kampiakselin saa käsittääkseni laillisen 2,2l DOHC koneen. DOHC:ssä on tosiaan ongelmana paino ja koneeen korvakkeet täytyy tehdä huolella. Muuten se on kyllä luotettava moottori, mutta viriosien saaminen on työlästä (mahdollisuus harrastaa käsitöitä!
).
Zeteciin löytyy suoraan esim. Burtonilta monenlaista jänskää...
- mää tietenkään näistä mitään tiedä mut...
t. Kimmo
Tossa kiireessä laitoin viestiä mutta tässä tarkennusta. En ole itse tutustunut tuohon 1,8:n luokitustodistukseen tarkemmin mutta ulkoisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, jos
3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen; toista
ulkonaisesti samanlaista lohkoa saa käyttää, mikäli
alkuperäisestä lohkosta voidaan koneistamalla ja/tai
putkittamalla valmistaa samanlainen.
3.1.2 Alkuperäistä sylinteritilavuutta saa vapaasti muuttaa
putkittamalla, uudelleen putkittamalla, poraamalla
ja iskunpituutta pienentämällä.
3.1.3 Alkuperäistä iskunpituutta ei saa suurentaa.
Itse ymmärrän, että 2,0 zetec on täysin mahdollinen 1,8 luokkarilla F:n sääntöihin ja jopa isompikin porautus, kunhan iskunpituus ei muutu. Galaxin 2,3:sessa on pidempi isku, mutta jos ottaa 2,3 lohkon ja 2,0 kampiakselin saa käsittääkseni laillisen 2,2l DOHC koneen. DOHC:ssä on tosiaan ongelmana paino ja koneeen korvakkeet täytyy tehdä huolella. Muuten se on kyllä luotettava moottori, mutta viriosien saaminen on työlästä (mahdollisuus harrastaa käsitöitä!
Zeteciin löytyy suoraan esim. Burtonilta monenlaista jänskää...
- mää tietenkään näistä mitään tiedä mut...
t. Kimmo