Suzuki swift 1.3 gti
- neemu
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23.02.2006 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Suzuki swift 1.3 gti
Tommosta vanhakorista swiftiä oon aatellu kilpurin aihioksi, mitä olette mieltä?
Saako noihin kuinka osia, moottoriin, alustaan ym.?
sivuja mistä löytyy swiftiin vakio/kilpa osia?
Minkä kokosia renkaita olette näissä käyttäny?
Otettais mielellään vastaan kaikki vinkkejä myös.
Kiitos!!
Saako noihin kuinka osia, moottoriin, alustaan ym.?
sivuja mistä löytyy swiftiin vakio/kilpa osia?
Minkä kokosia renkaita olette näissä käyttäny?
Otettais mielellään vastaan kaikki vinkkejä myös.
Kiitos!!
Ja ammattimies piti olla....
- puurunen
- Viestit: 14
- Liittynyt: 15.03.2005 00:00
osta valmis
osta ennemmin uusi korinen jos alat rakentaa tai osta valmis tulee halvemmaksi reilu 6 tonnia valmis auto jossa on jo tarvittavat kilkut et voi harrastaa 
- emk
- KV
- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Viesti:
MK2 on hieman vaikeampi saada minimipainoon ja takapään alustarakenteet erilaiset (erillisjousitus), taitaa olla yhtä paljon mielipiteitä kun kertojiakin siitä kumman takapää on parempi. Niin ja levyjarrut on takana MK2:ssa.
Uusien peltiosien saatavuus parempi MK2:seen, tekniikathan noissa on kutakuinkin samanlaiset. Osia kannattaa haalia kun tulee vastaan mutta ei noi koskaan vielä oo oikeasti hakusessa ollut.
Vakiolaatikollakin tietty ajelee ja on sillä joskus voitettukin kansallisia kisoja mutta välitykset on onnettomat, kannattaa ottaa huomioon kun miettii rakentamista vs. valmiin ostamista, laatikko+lukko on kuitenkin kutakuinkin koko auton hintanen paketti.
Renkaita varmaan käytetään pääasiassa 13-14", matala 15" pitäis kyllä sopia pyörimään MK1:ssä ilman muutoksia.
Uusien peltiosien saatavuus parempi MK2:seen, tekniikathan noissa on kutakuinkin samanlaiset. Osia kannattaa haalia kun tulee vastaan mutta ei noi koskaan vielä oo oikeasti hakusessa ollut.
Vakiolaatikollakin tietty ajelee ja on sillä joskus voitettukin kansallisia kisoja mutta välitykset on onnettomat, kannattaa ottaa huomioon kun miettii rakentamista vs. valmiin ostamista, laatikko+lukko on kuitenkin kutakuinkin koko auton hintanen paketti.
Renkaita varmaan käytetään pääasiassa 13-14", matala 15" pitäis kyllä sopia pyörimään MK1:ssä ilman muutoksia.
- neemu
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23.02.2006 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- neemu
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23.02.2006 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Osta pois sittenhän kaikki loksahtaa aikanaan kohdalleen, kustannukset ja osien saanti. Sitten vaan harrastamaan.neemu kirjoitti:En valmista halua ostaa, ei rakentaminen ongelma ole. Oon rakentanut 2 etuveto fx-gt corolllaa alusta loppuun.
Eikä budjetti ole kovin suuri, olisi tarkoitus vaan päästä vähän harrateleen niin sen takia mk1, koska tossa tyrkyllä on halpa sellainen.
-
- Yleinen
- Viestit: 264
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
No jos meinaat kilpaa ajaa trophy-luokassa niin vakiojarruilla on mentävä. Eihän ne kummoiset ole (rummut takana) mutta kyllä noillakin auto pysähtyy.neemu kirjoitti:Millaset noissa on omat jarrut ja alusta, tai lähinnä jarrut että kuinka pitkälle pääsee vakio osilla?
Jos jollain on kuvia rakenteluista ja muita hyväksi todettuja rakennus vinkkejä niin niitä ottaisin mielelläni vastaan.
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Mk2 vakiojarrut riittää aivan mainiosti. Palojen kanssa voi kikkailla, jos ei tunnu mieleiseltä.
SUOSITTELEN KOKEMUKSEN SYVÄLLÄ RINTAÄÄNELLÄ autoa jossa on jokin muu kuin vakiolaatikko. Vakiolaatikolla auto on käytännössä kaksi vaihteinen. Vakioloota toki kestää ja niitä on varmasti vielä melko hyvin saatavilla. Pienempikoneisten laatikoista on saatavilla joitain osia. Kakkosen synkro on se mikä tuosta vakiosta yleensä menee.. Ja se, että se on sitten melkoinen aavikkovälitys.
Mk2 korisessa taitaa tuo etupyöräkotelo olla jokseenkin ahtaampi kuin Mmk1 korisessa.
Valmiita autoja on välistä saatavilla varsin edullisissa hinnoissa, varsinkin jos on vakiota parempi laatikko.. Mutta eihän nämä autot tyhjästä synny, joten aina on mukava nähdä uusia autoja viivalla..
SUOSITTELEN KOKEMUKSEN SYVÄLLÄ RINTAÄÄNELLÄ autoa jossa on jokin muu kuin vakiolaatikko. Vakiolaatikolla auto on käytännössä kaksi vaihteinen. Vakioloota toki kestää ja niitä on varmasti vielä melko hyvin saatavilla. Pienempikoneisten laatikoista on saatavilla joitain osia. Kakkosen synkro on se mikä tuosta vakiosta yleensä menee.. Ja se, että se on sitten melkoinen aavikkovälitys.
Mk2 korisessa taitaa tuo etupyöräkotelo olla jokseenkin ahtaampi kuin Mmk1 korisessa.
Valmiita autoja on välistä saatavilla varsin edullisissa hinnoissa, varsinkin jos on vakiota parempi laatikko.. Mutta eihän nämä autot tyhjästä synny, joten aina on mukava nähdä uusia autoja viivalla..
- timotor
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 07.04.2005 00:00
swift gti:stä
sen mitä minä olen täs huomannut että lukko ja laatikko maksaa rahaa!!
Ykköskoppasen lukkoa on todella vaikea löytää uutta tai käytettyä. Ainoastaan gripper tekee uutta swiftin lukkoa, korjatkaa jos olen väärässä ja sekin on kakkoskoppaseen( kkösen tasauspöyrästö eri mittainen). Ykkösen ja kakkosen laatikot on erillaiset ulkoisesti, eli ei käy suoraan autosta toiseen. Vaihteistovälityksiä MK1 :seen ei tee monikaan vaihteistojen tekijöistä Suomessa, kysytty on, Yksi tekee ja nyt on sellasia varastossa muutama sarja edelleen?? . Kakkoseen saa paremmin osia kuin ykköseen. Toiseksi Ykkösen taka-akseli on jäykkä jossa vääntösauvajousi sisällä ja etuakseli on MK 1/ 2 escort tyylinen etuvakaaja pitää alatukivartta paikoillaan rakenne. Jos otat luokkarin käteen ja vertaat miten monta sivua on kummassakin niin huomaat että kakkoseen luokiteltu huomattavasti enemmän osia kuin ykköseen . Jos rakentaisin nyt swiftistä trophy auton tekisin sen kakkos korisesta. Omistan ykköskoppasen puoliksi kartturin kanssa . Ruotsista löytää valmiin mk1 auton noin 30000skr= 3000eur . Puuttuu a ryhmän kone ja välitetty vaihteisto !
Ykköskoppasen lukkoa on todella vaikea löytää uutta tai käytettyä. Ainoastaan gripper tekee uutta swiftin lukkoa, korjatkaa jos olen väärässä ja sekin on kakkoskoppaseen( kkösen tasauspöyrästö eri mittainen). Ykkösen ja kakkosen laatikot on erillaiset ulkoisesti, eli ei käy suoraan autosta toiseen. Vaihteistovälityksiä MK1 :seen ei tee monikaan vaihteistojen tekijöistä Suomessa, kysytty on, Yksi tekee ja nyt on sellasia varastossa muutama sarja edelleen?? . Kakkoseen saa paremmin osia kuin ykköseen. Toiseksi Ykkösen taka-akseli on jäykkä jossa vääntösauvajousi sisällä ja etuakseli on MK 1/ 2 escort tyylinen etuvakaaja pitää alatukivartta paikoillaan rakenne. Jos otat luokkarin käteen ja vertaat miten monta sivua on kummassakin niin huomaat että kakkoseen luokiteltu huomattavasti enemmän osia kuin ykköseen . Jos rakentaisin nyt swiftistä trophy auton tekisin sen kakkos korisesta. Omistan ykköskoppasen puoliksi kartturin kanssa . Ruotsista löytää valmiin mk1 auton noin 30000skr= 3000eur . Puuttuu a ryhmän kone ja välitetty vaihteisto !
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Meillä oli ainakin useampi 13" vanne aikanaan. Keskireikä taisi kaikissa olla vähän suurempi, mutta jako ja ET oli kohdillaan.. Saattoivat olla jonkun vanhan galantin vanteita.. Muistelisin, että jossain vanhassa saabissa voisi olla saman jaon vannetta. Mutta vanhoja 80-luvun japseja kannattaa etsiskellä. Yksi pari vanteita oli sellaisia, että kävivät taakse. Yhdet kävivät suoraan ja yksistä oli varmaan milli otettu pois, jotta ei ota juuri siihen etusatulaan kiinni.JTO kirjoitti:Vähän off topic. Löytyykö 2-koppaseen 13" vannetta joka mahtuisi pyörimään. Sovitin jotain mitsun 5" aluvalssia mutta etusatuloista nappasi kiinni. Piikkipyöriksi 13 vannetta ajattelin..onnistuuko?
Alla oli myös kerran jotkut starletin 13" compomotivet. ET oli vaan vähän pieni, joten tulivat vähän ulos liikaa.
Kyllä niitä varmasti jossain on, mutta voi olla vähän kiven alla. Onnea metsästykseen.
- jjy
- Yleinen
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.04.2005 00:00
- Paikkakunta: nurmo
itse olen ajellu harrastamalla lähes vakiolla mk1 susukilla(gti)6rallisprinttiä ,on vakio jarrut vakio kone jopa lähes vakio alusta säädettävillä takaiskareilla .iskareita taakse löytyy vielä mitoilla ,mutta eteen ei muuta kun normaaleita nesteiskareita siis vakio osissa.
teho ei oo eka ongelma mielestäni ,vaan vakio vaihteiston välityksillä pitää välillä lypsää kytkimellä vetoalueelle...
jos haluat vain harrastaa ,niin kyllä sillä pystyy lähes vakiona vetämään ja siltään kestää suht hyvin,voithan sitten myöhemmin laitella laatikkoa ym .rattaita löytyy siihen kyllä.
ei muuta kuin talliiltoja ja sit vetämään! :D
teho ei oo eka ongelma mielestäni ,vaan vakio vaihteiston välityksillä pitää välillä lypsää kytkimellä vetoalueelle...
jos haluat vain harrastaa ,niin kyllä sillä pystyy lähes vakiona vetämään ja siltään kestää suht hyvin,voithan sitten myöhemmin laitella laatikkoa ym .rattaita löytyy siihen kyllä.
ei muuta kuin talliiltoja ja sit vetämään! :D
- neemu
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23.02.2006 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- Tojoteisson
- B-junnu
- Viestit: 21
- Liittynyt: 03.08.2005 00:00
- Viesti: