Starletin koneen kiinnikkeet

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jtt75

Viesti Kirjoittaja jtt75 » 15.02.2005 11:28

Onko tietoa mistä saisi ostettua starlettiin 5K moottorille sopivat kisamallin koneen kiinnikkeet? Ei näyttäis olevan minkään firman ilmoituksissa ainakaan mainostettu. Vai rakentaako kaikki itse moiset kapulat?

ahal

Viesti Kirjoittaja ahal » 15.02.2005 12:26

Jos moottorin kumityynyjä tarkotat, niin nehän saa alan liikkeistä, jotka myyvät kaikenlaisia teolliisuus kumeja. Esim Oulussa Pohjolan kumi, Tauno Tasanto jne. 5K Koneen alkup. pakosarjanpuoleinen moot. korvakko käy mainiosti. Ja jakajan puolelle 4K dx korvakosta tai vanhasta takav. carinasta. Entinen kumi pois ja uus jäykempi kumi tilalle, samanlainen ku pakop.
On jetisti kiinni eikä maksa paljoo. :lol:

Kertokoon joku jos tietää paremman konstin. 8O
Ei riemulla rajaa, kun fordeilla ajaa..

Ali
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja Ali » 15.02.2005 12:31

Luulenpa että joudut tekemään itse!! Niin minä ainakin tein kun en saanut 4-1 pakosarjan kanssa sopimaan enään originaaleja korvia! Näin voit myös samalla hieman pudottaa moottoria alemmas,(painopiste-etu) huomioiden myös vaihteiston lievä pudotus tarve!! Materiaalia ei paljon kulu, kaksi jäykkää kumipuslaa hieman putkea johonka puslat lykätään sopivan järeetä n. 2-3mm seinämä vahvuus ja jalat jotka liität moottorikiinnitykseen voivat olla vaikkapa RHS-putkea itse laitoin muuten jotkut taunuksen alustan puslat vaan en enään itsekkään muista mitkä hiton puslat ne oli!! vaihteiston laitoin samoilla puslilla itse tehtyihin laatikon kiinnitteisiin! Tulee sopivan kova kiinnitys ei huoju koneet ja latikot!! Jah niin etupalkkiin joudut hitsaileen korvakkeet myös itse!! Joten on siinä hieman nakerreltavaa, mutta mitäpä sitä ei tekis hauskan harrastuksensa eteen sellaista minkä ehkä saa kohta tehdä jälleen uudestaan!!!

mposti

Viesti Kirjoittaja mposti » 16.02.2005 15:50

Ali kirjoitti:...Näin voit myös samalla hieman pudottaa moottoria alemmas,(painopiste-etu) huomioiden myös vaihteiston lievä pudotus tarve!!
Jos F-ryhmään rakennat, niin kannattaa muistaa, että moottoria ei saa siirtää. Tosin siinä taitaa käytännössä olla jonkinlainen toleranssi. Nuo teollisuuteen tarkoitetut kumityynyt ovat tosiaan ihan hyvä vaihtoehto käytettäväksi, eivätkä ole edes kalliita. Kumityynyihin on olemassa erilaisia taulukoita valintaan mm. painon ja värähtelytaajuuden mukaan. Liikkeessä osaavat varmasti auttaa valitsemaan sopivat. Lisätuennat ovat ihan harkinnan arvoinen juttu, niillä saa kuormaa pois muilta kumeilta. Tosin matkustusmukavuus kärsii :)

Vastaa Viestiin