Lämmitin traileriin

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
141697
Yleinen
Yleinen
Viestit: 161
Liittynyt: 20.11.2005 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 141697 » 18.10.2009 11:48


Avatar
1403
Yleinen
Yleinen
Viestit: 273
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Lämmitin traileriin

Viesti Kirjoittaja 1403 » 18.10.2009 21:22

inventteri ja sähköpuhallin.... Lämmitin halpa ainakin ja inventterille löytyy muutakin käyttöä.

Avatar
sunbeam1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 25.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja sunbeam1 » 20.10.2009 08:55

Yhdessä historic impissä oli 12v lohkolämmitin vai oliko se öljyn lämmitin ?
Auton omistaja oli muistaakseni Heikki Masalin .

Avatar
Anselmi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 134
Liittynyt: 18.06.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Anselmi » 20.10.2009 09:08

Invertteri ja lohkolämmitin toimii hyvin... Kylläpä kerrankin parinkympin pakkasella traileriparkissa herätti kummastusta ku hoppa oli tulilla ku startti vaan pyörähti :lol: Ai niin ja se lataus puoli... Taitaa vajaan 50 ampeeria ottaa eli aika reilu laturi saapi veturissa olla. Porterin 120A laturin kanssa ei ainakaan oo ollu mitään ongelmaa :)
Se ei tarkota sitä että se meillä kestää, jos se muilla kestää!!!

Avatar
sunbeam1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 25.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja sunbeam1 » 22.10.2009 00:28

Mietin jos tekis 12v letkulämmittimen ,Juottaisi putkeen 1-3 mutteria missä olis dieselin hehkutulpan kierre ,ja laittais sen esim alavesiletkuun letkulämmittimeksi.
Vetoautoon päävirta kytkin mistä se kytketään päälle.
Umpikärryssä sen luulis toimivan, mutta miten avokärryssä ?

LeMans
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 51
Liittynyt: 12.02.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja LeMans » 22.10.2009 23:20

Ei mahda hehku(jen) poweri riittää veden lämmittämiseen tuossa skaalassa. Jos trailerille lämpöjä halajaa, ja ilmastointi on kunnossa, sen aggren voi laittaa sisätiloihin tai sitten kaasupullolla säteilylämmitin. sitten kans tavallinen lohkolämmitin.

Tosin entisaikaan kun kaikki oli lavalta laskettaessa yhtenä k.... mutkaputki tohon jatkeeksi öljypohjaan teki työn.

Probleema on takamoottoriset kuplat, impit, rellut, fiudet kun lavalta laskee niin pääjarrusylkky jumissa 30:ssä miinusasteessa.silloin pitää turvata em.

thn
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja thn » 23.10.2009 10:29

Mix te haette noin vaikeita järjestelmiä?
Eikö olisi helpompi ja turvallisempi laittaa umpikärryyn lämmittimeksi eberin tai webaston ilmalämmitin.Helppo asentaa,toimii varmasti ja kelillä kuin kelillä.
Ainoa miinus on käyttökello,joka toimii vain tunnin kerrallaan.No,siihenkin on ratkaisu,jolla kellon saa jatkuva toimiseksi.
Kellon johtoon tulee väliin diodi ja katkaisija,ja toimii niin kauan kuin virtaa/polttoainetta riittää.
Virrat saa esim kyseiselle laitteelle vetokoukun pistokkeen vapaa navasta.
Tietysti tämä ratkaisu maksaa,mut maksaa se irto agri ja puhallinkin jotain,ja ei ole mielestäni mikään turvallinen ratkaisu,esim kolari tilanne...
Annan kyllä lisää ohjeita ja neuvoja miten nämä saa laitettua.Tulee näiden laitteiden kanssa toimittua,melkein joka päivä.

Avatar
sunbeam1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 25.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja sunbeam1 » 23.10.2009 23:27

Se maksaa 850e, jos itse asentaa

Karra
B-junnu
B-junnu
Viestit: 29
Liittynyt: 30.07.2005 00:00
Paikkakunta: Twin Peaks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karra » 24.10.2009 00:03

Eiköhän tuo lohkolämmitin ole yksinkertaisin...tuottaa energian seinästä. agrilla tai inventterillä :wink:

Asuuko teistä joku trailerissa?? 8O

Avatar
GreenSlide
Yleinen
Yleinen
Viestit: 279
Liittynyt: 20.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja GreenSlide » 24.10.2009 02:34

Karra kirjoitti:Eiköhän tuo lohkolämmitin ole yksinkertaisin...tuottaa energian seinästä. agrilla tai inventterillä :wink:

Asuuko teistä joku trailerissa?? 8O
täytyy myös muistaa että autossa on muitakin osia jotka tahtoo paukkua kovilla pakkasilla kuten iskarit 8O toki pitkillä matkoilla ei toi trailerissa nukkuminenkaan hassumpi vaihtoehto ois :lol:

thn
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja thn » 24.10.2009 19:10

Puolustan silti eberiä/webasto lämmitintä.
Onhan se kiva ottaa auto lämpösestä ulos.kun se on yön viettänyt pakkasessa.Eli ajastaa jo illalla lämmittimen lähtemään päälle johonkin aikaan aamulla,ni kerkee juomaan sumpit ja vetää sämpylät aamul kiireettä.
Lohkis on ihan hyvä keksintö,mut jos sulla ei ole siellä hotellin parkkiksella pistoketta,ni ei se hirveesti lämpene.
Ja inventterillä on aika nopeesti akut tyhjät.
Lämpiihän ne autot tallissakin ja ilman lohkista :lol:

Ja jos ei ole varaa hotelliin,niin voihan siel sit asua huollon kans,on ainakin lämmintä....


Tosin omat autot lähteny aina laakista käyntiin jopa 30 pakkasessa yön jälkeen,mut eihän se hyvää tee koneelle/laatikolle.

Vastaa Viestiin