Onko Ranska p...ka maa?

Yleisön pyynnöstä, huumoriosasto! Älä ota tosissaan mitään mitä täällä kirjoitetaan, lukeminen omalla vastuulla.
Avatar
leppis
WRC
WRC
Viestit: 1839
Liittynyt: 31.03.2004 00:00

Onko Ranska p...ka maa?

Viesti Kirjoittaja leppis » 25.10.2009 14:40

Keihäsmies Rätyä mukaellen. Ranskalaisilta on suomalaisille tullut turpakuonoon pari kertaa kolmen päivän aikana. Ari ja Mikko, ja vähän samalta sektorilta. Ari voisi myydä sen maatilansa...

PetriH
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriH » 25.10.2009 18:23

Rauhootu leppis, on ne ranskiksekki ihan hyviä rilliltä tai Kirsin tekeminä ringillä :lol:

Mutta emmä silti sitikkaa osta vieläkää, vaikka sillä on monta mm kultaa voitettuki.

Vieras

Re: Onko Ranska p...ka maa?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 25.10.2009 20:17

leppis kirjoitti:Keihäsmies Rätyä mukaellen. Ranskalaisilta on suomalaisille tullut turpakuonoon pari kertaa kolmen päivän aikana. Ari ja Mikko, ja vähän samalta sektorilta. Ari voisi myydä sen maatilansa...
Parhaat ranskalaiset saa edeelleen grilliltä :wink:

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Onko Ranska p...ka maa?

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 26.10.2009 00:53

AskoE kirjoitti:Parhaat ranskalaiset saa edeelleen grilliltä :wink:
Hei mut kiitti tämän tuoreen ja oivaltavan kaskun julkituonnista (taas).

Citroen, voittajan valinta! :wink:
Ei taitu!

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 27.10.2009 16:10

Nyt kun Loeb on ansaitusti, ylistetty maailman kaikkien aikojen parhaaksi, niin katkerana suomalaisena muistelen menneitä!
Tämä lievittää minun tuskaani! :D :D :oops:

V. 1966 Monte Carlo. Ranskalaiset autot eivät pärjänneet Mineille eikä Fordeille... Englantilaisista autoista löyettiin viimein hylkäys peruste... Laittomat ajovalot, ja kappas Citroen kuljettaja voitti. Onneksi Citikkaa ohjasti suomalainen Pauli "Tiikeri" Toivonen!

V. 1979 Monte Carlo. Hannu Mikkola johtaa rallia kunnes ranskalainen poliisi huomaa Hannun tehneen liikennerikkomuksen. Hannun huoltoauto antaa (tiellä numero N202 Grenobleen) Hannulle tilaa jotta hän pääsisi huoltoauton ohitse. Huomaamattaan Hannun Escortin renkaat ylittävät lumen alla olevan sulkuviivan, ja näin ollen Hannu Mikkolalle annetaan 5.minuutin aika sakko.
Sanomattakin on selvää että voittajaksi nousee ranskalainen Bernard Darniche Lancia Stratoksellaan.

V. 1984. Monte Carlo. Nyt otetaan pieni kevennys F1. maailmasta. Alain Prost on ajamassa kovassa sateessa kohti Monacon GP.n voittoa kunnes 2. noussut Ayrton Senna rupesi ottamaan Prostia kiinni 4.s / kierros! Sennan takaa tuli myös erittäin lujaa Stefan Bellof... Ranskalaisille tuli hätäkäteen, yhtäkkiä hiipuvassa sateessa ajaminen muuttui vaaralliseksi, kilpailu on keskeytettävä... Alain Pros voitti... kuinkas muutenkaan!

V. 1986. San Remo. Italialaiset tekevät vuorostaan ranskalaisille jekun, he sulkevat Peugeotin tehdaskilpurit omasta MM. rallistaan vedoten auton laittomiin helmoihin. Tästä johtuen Lancia saa mahdollisuuden taistella kuljettajien MM.stä. Markku Alen voittaa maailmanmestaruuden, kunnes empire strike back! FIA perin juurin ranskalaisena organisaationa toteaa Peugeotit sääntöjen mukaiseksi mtätöi italialaisten MM. rallin San Remon tulokset ja kappas Peugeot kuljettaja voittaakin mestaruuden 2.viikkoa MM.sarjan loppumisen jälkeen! Onneksi mestaruus tuli suomeen ja oikeutettu mestari on Juha Kankkunen.
Juha sai kuitenkin heti seuraavan kauden alussa tuntea, kuinka Italialaiset näytti mahtinsa ja ajatti italialaisen kuljettajan italialaisella autolla Monte Carlo rallin voittoon Juhan jouduttua jättäytymään tallimääräyksellä toiseksi...

V. 2002. Monte Carlo. Sinäänsä merkillinen tapaus, että Ranskalaiset jäivät kiinni koiruudeesta ja saivat siittä rangaistuksen, eivätkä enään onnistuneet kumoamaan sitä.
Sebastien Loeb ajoi voittajana maaliin, muttta lopputarkastuksessa huomattiin, että kappas, Loebin Citroen autossa on väärät renkaat alla... jotka on luultavimmin asennettu huoltokieltoalueella auton alle... 2 min rangaistus katsottiin sopivaksi, jonka johdosta Loeb tippui peräti kakkoseksi. Voittoon nousi suomalaisittain ilahduttavasti Tommi Mäkinen!

Että tällaisia tapauksia muistu mieleen, tälleen tiistai iltapäivänä...

Kuluvan vuodesta jäi mieleen sellaisia kysymyksiä, että mikä on pahini rikkomus...
Ajaa erikoiskokeella väärät alushousut jalassa, ajaa ilman ajohanskoja vai ajaa ilman turvavöitä?

Tai jos mietitään sitä, että mikä laittomuus autossa on toista vakavampi. Väärän vahvuiset takasivu ikkunat vai luokituksen vastainen etu kallistuksen vakaaja??? (vai mikä siinä sitikassa oli vääränlainen)

Ihan näin katkerana Suomalaisena on vähän sellainen fiilis, että FIA, jostain kumman syystä, kärittelee Ranskalaisia sillen hellävaraisemmin "silkkihansikkain"...
Minulta löytyy täys luotto Jean Todia kohtaan (vaikka hän Ranskalainen onkin) olisi toivottavaa että Jean-Marie Balestren aikaisia "kotipäin vetoja" ei anään ilmenisi, nyt kun se britti Max Mosley on vihdoin saatu syrjään!

T: Katkeroitunut suomalainen

PS. Ei se niin vakavaa voi olla!!!!!

Avatar
Nikey
KV
KV
Viestit: 535
Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nikey » 27.10.2009 18:54

Unto kirjoitti: V. 1984. Monte Carlo. Nyt otetaan pieni kevennys F1. maailmasta. Alain Prost on ajamassa kovassa sateessa kohti Monacon GP.n voittoa kunnes 2. noussut Ayrton Senna rupesi ottamaan Prostia kiinni 4.s / kierros! Sennan takaa tuli myös erittäin lujaa Stefan Bellof... Ranskalaisille tuli hätäkäteen, yhtäkkiä hiipuvassa sateessa ajaminen muuttui vaaralliseksi, kilpailu on keskeytettävä... Alain Pros voitti... kuinkas muutenkaan!
Hauskintahan tuossa oli se, että Monacon pisteet puolitettiin ja Prost hävisi lopulta mestaruuden 0,5 pisteen erolla Niki Laudalle. Kun Bellof oli kaiken lisäksi hylätty, niin Prostille olisi mestaruuteen riittänyt rauhallisesti maaliin ajo Sennan (ja Bellofin) takana. Sitä en tähän hätään osaa sanoa, montako kierrosta olisi kisaa pitänyt vielä ajaa, jotta 75% raja olisi ylittynyt (jotta siis täydet pisteet olisi päästy jakamaan).

Offtopicimpaa: Sattui faktoja tarkastaessa mielenkiintoinen knoppitieto silmään. Eli kuka suomalainen testasi Arrowsin F1:tä kyseisenä vuonna (1984)? Eikä sitten luntata googlesta!

Avatar
jarko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 163
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jarko » 27.10.2009 21:01

Oliko Harri Toivonen?

Avatar
Whiz
KV
KV
Viestit: 315
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Whiz » 27.10.2009 21:22

Alen on kokeillut myöskin F-1:stä...ei tainnut olla Arrows? En jaksa muistaa.

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 27.10.2009 21:39

Whiz kirjoitti:Alen on kokeillut myöskin F-1:stä...ei tainnut olla Arrows? En jaksa muistaa.
Alen pääs paljon myöhemmin.... Mut heitetääs Hannu Mikkola tai Henri Toivonen
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
leppis
WRC
WRC
Viestit: 1839
Liittynyt: 31.03.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja leppis » 27.10.2009 23:23

Untohan veti ässiä hihasta.

Avatar
Timi
Viestit: 16
Liittynyt: 04.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Timi » 28.10.2009 00:11

Muistan vanhoista formula-selostuksista (Montreal -91 8) ), että Erkki Vanhanen on testannut arrows autoa.

Avatar
Nikey
KV
KV
Viestit: 535
Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nikey » 28.10.2009 16:28

Oikea vastaushan oli Mikkola (virtuaalipalkinto Mopoilijalle :D). Tietoa muistakin f1:tä kokeilleista suomalaisista alla olevassa osoitteessa.

http://www.saunalahti.fi/~sut/suomiF1.html

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 28.10.2009 19:24

Unto kirjoitti: V. 1979 Monte Carlo. Hannu Mikkola johtaa rallia kunnes ranskalainen poliisi huomaa Hannun tehneen liikennerikkomuksen. Hannun huoltoauto antaa (tiellä numero N202 Grenobleen) Hannulle tilaa jotta hän pääsisi huoltoauton ohitse. Huomaamattaan Hannun Escortin renkaat ylittävät lumen alla olevan sulkuviivan, ja näin ollen Hannu Mikkolalle annetaan 5.minuutin aika sakko.
Sanomattakin on selvää että voittajaksi nousee ranskalainen Bernard Darniche Lancia Stratoksellaan.
Ja tähän pienenä täydennyksenä: Waldegård oli toisena (toisella Monte-special -Escortilla) kun Handea sakotettiin; mutta eipä hätää, joku kantoi ek:lle kiviä (tai kiven) ladulle ja näin riitti Darnichella eväät voittoon. Waldegård myös ihmetteli ääneen jossain aiemmassa vaiheessa että mitenköhän D. ajoi yli minuutin pohjat muuten melko tasaisella pätkällä... :)
Walde hävisi lopulta 6 sekkaa. Ja Hannu 9 min 29 sek.

jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknR » 30.10.2009 03:51

Nikey kirjoitti:Oikea vastaushan oli Mikkola (virtuaalipalkinto Mopoilijalle :D). Tietoa muistakin f1:tä kokeilleista suomalaisista alla olevassa osoitteessa.

http://www.saunalahti.fi/~sut/suomiF1.html
Eikös tosta Mikkolan testistä ollu juttu TM:ssä? (Ei jaksanu lähteä kaivamaan -80 luvun arkistoja,)

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 30.10.2009 12:57

Nikey kirjoitti: Tietoa muistakin f1:tä kokeilleista suomalaisista alla olevassa osoitteessa.

http://www.saunalahti.fi/~sut/suomiF1.html
Tuosta listasta puuttuu kokonaan eräs Suomalainen, joka omalla autollaan osallistui historic Formula 1 kilpailuihin.

Vastaa Viestiin