Nuorten SM 2006 enint. 1600

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
Rattikeisari
WRC
WRC
Viestit: 908
Liittynyt: 12.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rattikeisari » 17.02.2005 15:16

penan kommentin kanssa olen ihan samaa mieltä.240-sarjan Volvo on yllättävän hauska vekotin ajaa....ja jos ois mahollisuus,ni lähtisin kisaan vaikka Taunuksella!! hauskanpito ei riipu autosta....

Avatar
piippalakki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 210
Liittynyt: 26.07.2004 00:00

HALPA 1600 Luokkaa!!!!!

Viesti Kirjoittaja piippalakki » 17.02.2005 15:35

HALOO !!!!

RALLI = HALPA Ajaako teistä kukaan nu sm.ää??
Pakko sanoa että halpaa 1600 luokkaa ei tule ikinä
mitä maksaa rellu tehdä 1600 luokkaan kun niillä on jo valmis aihio ??
uusi auto + lelut päälle??
NO JOS n.40 000¤ On halpa niin morjens...

Se on varma että lähtee hinta lapasesta varmasti!! :oops: :twisted:

JasenR
KV
KV
Viestit: 306
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

1600 etu- ja takavedot sa

Viesti Kirjoittaja JasenR » 17.02.2005 16:29

"Larppa kirjoitti:
Mutta kyllä on taas ikävä vanhoja aikoja, kun etu- ja takavetoiset + nelikot kisailivat sulassa sovussa keskenään."

Sen haluun nähdä kun skoda tai vw päihittää 1600 gt corollan :D

Mut kyllähän se varmaan tois lisää osallistujii jos ois saman ikärajan mukaan niinku nyt ja 1600 autot oli sit F tai N tai A

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 17.02.2005 18:14

Ehdottomasti junnuille 1600 Ännäläisiä ja Aalaisia!!!

Euroopassa (esim. http://www.rallycarsforsale.net/ ) On 1600:sta joka makuun ja melkein joka kukkarolle 10000 -> 100000 €

Luokka jako olisi niin että junnujen mestariksi voisi ajaa n-2000, n-1600, a-1600:sella. a1600: hyväksyttäisiin n+, a, S1600, Kitcar. Karu tosiasia on että rahamiehet lisää sarjan näyttävyyttä ja mielenkiintoisuutta joten he**etin kalliit puutarhajyrsimet mukaan, jos joku niillä ajaa tahtoo.

Pistelasku järjestelmästä tulisi niin monimutkainen, että siinä pertti perus insinööri tippuu jo puolenkauden jälkeen kelkasta, mutta uskoisin että kilpailuista tulisi suht mielenkiintoisia seurattavia vaikkakin miltei kaikki autot raapii edestä.

Akk:n pitäisi tehdä päätos että 2007 junnuSM ajetaan tämän ja tämän muotoisena. 2006 on siirtymävaihe jolloin "uusille" autoille annetaan mahdollisuus osallistua sarjaan vaikka oman cup. sarjan puitteissa.

Avatar
Larppa
KV
KV
Viestit: 844
Liittynyt: 14.05.2004 00:00
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: 1600 etu- ja takavedot sa

Viesti Kirjoittaja Larppa » 17.02.2005 18:36

JasenR kirjoitti:"Larppa kirjoitti:
Mutta kyllä on taas ikävä vanhoja aikoja, kun etu- ja takavetoiset + nelikot kisailivat sulassa sovussa keskenään."

Sen haluun nähdä kun skoda tai vw päihittää 1600 gt corollan :D
Eiköhän silloin ennen ajettu 10.ssä eri luokassa!
Kannattaa selvittää asioita ennen kuin huutelee... :wink:
Perä tielle, Pitäis olla jo!

Avatar
henteri
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 02.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja henteri » 17.02.2005 20:08

Ehdottomasti SM kahteen luokkaan. On vähä civicit kalliita jättää talliin lepäämään. JOS uusi sarja tulee niin olisi ihan mukava kohta tietää sääntöjä että ehtisi sen autonki tehdä.

Avatar
RDR
KV
KV
Viestit: 475
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RDR » 17.02.2005 20:37

1600 luokkaa
- vakiovaihteisto, lukko sallittu = suorakytkentä kielto
- ns. 2 ja 3-säätöiset alustat kiellettyjä
- 98E polttoaine
- NSM-kisoissa korkeintaan 6 uutta rengasta /per kisa (tai joku ns. halpa rengasmerkki, jolla kaikki ajaa.)

Toisaalta paras vaihtoehto kai olisi tuo 1600 trophy luokan autot nuorten SM-sarjaan = voisi ajaa muuallakin ja helppo siirtyminen SM-sarjaan samalla kalustolla....

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 17.02.2005 20:41

Itse olisin kanssa samoilla linjoilla useiden muiden kans.Kaikki autot tulisivat olla ännäläisiä ja enintään 1600 kuutioisia.Mikäli tuohon yhdistää vielä A:laiset yms. niin sitten lähtee taas tuo mopo kustannuksissa käsistä(ulkomaillakin a:lainen Saxo maksaa 25000e)!
Ännäläisen 1600cc auton saa ulkomailta 10000eurolla.Katselin ulkomaitten hintoja tuolta www.rallycarsforsale.net ja n-ryhmän vm 2001 Corsan saa 7500eurolla, Saxoja n.10000eurolla!!! Eikös tuossa olisi sopivan hintaisia autoja Nuorten SM:ään....? Mikäli tuollainen sääntömuutos tulisi, niin olisin itsekkin melko varmasti mukana sarjassa :? .

ja meinasi unohtua että tuolla säännöllähän pääsisi sarjaan mukaan jopa trophy autolla!
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
Holle64
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 76
Liittynyt: 10.02.2005 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Holle64 » 18.02.2005 08:06

Moro!

Luokka n, alle 1600 kuulostasi järkevältä, koska kirjaimeen a yleensä liittyy myös rahanmenoa. Se millä kulut saisi pidettyä hyppysissä a:ssa on vanhempien luokitusten mukaisten autojen käyttö, tai ikäraja esim. ennen 1995 valmistettujen autojen salliminen. Näin jäisi viimesintä huutoa olevat vehkeet pois. Ja miksi ei jotain vastaavaa rajaa voisi käyttää n:ssäkin. Uskoakseni Trophy 1400 n autoilla kisailla miltei tasapäin n alle 1600 autojen kanssa. A:sta en tiedä, kun Trophy 1400 näyttää a:laiset ottavan pääsääntöisesti aina "turpiin" n:läisiltä :?:
Jos joku haluaa kuluja lisätä, niin ainahan on yleinen luokka olemassa :idea: ...
Nuorten luokkalaisen poikani ajaessa Trophy n autolla, olen kiinnostuksella seurannut nuorten ja yleisten vastaavien edesottamuksia, ja hyvältä näyttää. Trophy n luokka tuntuu järkevältä valinnalta kaluston hinnan ja kulujen suhteen. Eikä ryhmä a auto tuo kuin kaluston hintaan ja kuluihin muutoksen, vauhtiin vain hyvin vähän lisää. Tietysti fiilis kabiinissa voi olla hienompi, kun pelit raikaa komeasti ja korkealta :D ...äänen loppumiseen saakka, sitten taas tulee kuluja :cry: .

Avatar
SJJ
Yleinen
Yleinen
Viestit: 164
Liittynyt: 24.05.2004 00:00
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SJJ » 18.02.2005 11:15

henteri kirjoitti:JOS uusi sarja tulee niin olisi ihan mukava kohta tietää sääntöjä että ehtisi sen autonki tehdä.
Jep olen sama mieltä !!!

laiska
Yleinen
Yleinen
Viestit: 217
Liittynyt: 03.05.2004 00:00

Bongattua

Viesti Kirjoittaja laiska » 18.02.2005 11:58

Eikös tääkin jotenkin ralliin liity, bongasin gt-forumilta:

klip

Nyt on AKK:ssa kehitteillä Super 2000 Race -kiertueelle järkevä luokka, josta varmaan moni endurance-kuskikin saattaa olla kiinnostunut:

AKK:ssa on vireillä uuden edullisen kilpa-autoluokan sääntöjen hiominen. Luokan työnimi on Vakio 1600. Tässä luokassa on tarkoitus ajattaa autoja, jotka ovat hyvin lähellä siviilipelejä. FIA-luokitukset eivät ole pakollisia, sen sijaan massavalmistusvaatimus on. Se tarkoittaa, että lähes kaikista 1600 :sta kaduilla näkyvistä perheautoista voi rakentaa edullisen kilpurin. Tulevät säännöt perustuvat hyvin pitkälle yhteneväisiin teho/paino suhteisiin. Painavampaan sallitaan enemmän hevosvoimia ja kevyempiin vähemmän. Lisäpainoilla varmistetaan tasapuolisuus. Tarkat luvut saadaan myöhemmin keväällä. Luokasta pyritään tekemään sopiva radalle, ralliin ja rallicrossiin. Perusauto pysyy samana, jousissa, jarruissa ja iskareissa saattaa olla eroja. Lukosta käydään keskustelua. Radalla ajetaan yksityyppirenkailla, jotka sovitaan myöhemmin. Autojen tulee olla malliltaan 2000-lukulaisia. On puhuttu, että 2002 ja myöhemmin myynnissä olleet mallit olisivat lähtökohtana. Vuosiraja tarkentuu säännöissä. Ruotsissa ajetaan suunnilleen samanlaisin säännöin. Luokka rynnistää radalle varsinaisesti v. 2006. Super 2000 Race mahdollistaa kuitenkin nopeimmille autonrakentajille mukanaolon jo ensi kesänä. Olemme varautuneet ottamaan Vakio 1600:t mukaan avoimiin lähtöihin. Avointa lähtöä pyritään muutenkin ´´nuorentamaan´´ houkuttelemalla rallin ännäläisia mukaan kohentamaan asfalttiajotaitojaan. Eli halpaa rata-autoluokkaa kaivanneet, työt käyntiin jo nyt. AKK:sta (Markula, Saario) saa alustavia tietoja luokasta. Niiden perusteella voi hyvin ryhtyä auton rakenteluun. Kaaret koppaan, penkki paikalle ja moottorin säädöt kohdalleen. Loppu eli teho/paino suhde ja sen seurauksena mahdolliset lisäpainot, iskarit, jarrut, jouset ja mahdollisesti lukonkin ehtii asentaa ennen kauden alkua. Ne eivät tule vaatimaan erityisiä suunnittelu tai työponnisteluja eivätkä aiheuta ylen suuria kustannuksia. Muutamaa autoa rakennellaan jo, joten luokan mukaantuloa ei ole syytä epäillä. Siitä on jo päätetty.

http://www.super2000race.fi

Avatar
Rhmotor
Yleinen
Yleinen
Viestit: 266
Liittynyt: 16.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rhmotor » 18.02.2005 15:53

Uudessa AKK:n jäsenlehdessä oli juttua samasta luokasta. Se tulisi Ralliin, sprinttiin, radalle ja jäälle. Vaikuttais ihan hyvältä...

Avatar
JaH
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 28.07.2004 00:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH » 22.02.2005 12:09

Hyvältä kuulostaa,kun saisivat vaan julkaistua ne säännöt nopeasti!!

Avatar
CVH
Viestit: 17
Liittynyt: 29.11.2004 00:00

Re: NuSM

Viesti Kirjoittaja CVH » 22.02.2005 19:42

Larppa kirjoitti:
Mutta kyllä on taas ikävä vanhoja aikoja, kun etu- ja takavetoiset + nelikot kisailivat sulassa sovussa keskenään. :cry:
Samaa mieltä Larpan kanssa.. ikävä vanhaa kunnon junnu-SM:ää.. :( nykyinen sarja on suorastaan aneeminen; Mäntsälässä 27 osallistujaa, ja kauden viimesissä kisoissa jäänee alle kahteenkymmeneen!!

Mun mielestä AKK teki hallaa koko lajille kun siirryttiin tähän nykysysteemiin.. eikös sarjan tarkoitus ole kuitenkin nostaa esiin niitä tulevaisuuden maailmanmestareita.. ? Ikäraja on ihan kohdillaan, mutta tarvittaisiin enemmän luokkia jotta saataisiin lisää osallistujia kisoihin ja sitä myötä kovempia kisoja ja kovempia kuskeja jne.. tuo N:n 1600 luokka ihan hyvä vaihtoehto, ilman suorakytkyjä saatais suht edulliseksikin. Ja miksei samantien voitais ottaa nelivetosiakin takasin.. vanhempia Mitsun evoja löytynee Suomestakin vielä kymmeniä ja halvemmalla kuin uusi Type-R..? ja nelikollahan ne isotkin pojjaat kisailee.. Äffäläisiä taitaa olla enää turha haaveilla SM-tasolle, vaikka Nikara semmosella ajaakin :wink:

Tarttis tehrä jotain.. :!:

Vastaa Viestiin