osia ruotsista
- 2000
- Yleinen
osia ruotsista
Onko kellään tietoa mitä kautta saisi turvavarusteita (airbag ym.) ostaa ruotsin puolelta, siellä vaan olis purettu uudempia autoja mut ei myy ainakaan suoraan turvavarusteita! Ja nyt ei tarvi laittaa mitään turhia ohjeita ja saarnoja!
- pena1212
- Yleinen
Re: osia ruotsista
2000 kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kautta saisi turvavarusteita (airbag ym.) ostaa ruotsin puolelta, siellä vaan olis purettu uudempia autoja mut ei myy ainakaan suoraan turvavarusteita! Ja nyt ei tarvi laittaa mitään turhia ohjeita ja saarnoja!
tietääkseni laki kieltää myymästä käytettynä missään
- MJT
- WRC
pena1212 kirjoitti:Itse olen ostanut käytettyjä ainakin AVK:lta ja nytkin tallista löytyy Skodaan sopivia kun pitää poistaa kilpureista. Ei niiden myynti ainakaan suomessa ole kiellettyä. Muistaakseni ainakin jossakin Lopen seudulla on yritys joka myy saksasta tuotuja käytettyjä. Miksi niitä pitäisi hakea ruåtsista jos kerran niitä saa suomestakin. Vai onko auto niin harvinainen.2000 kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kautta saisi turvavarusteita (airbag ym.) ostaa ruotsin puolelta, siellä vaan olis purettu uudempia autoja mut ei myy ainakaan suoraan turvavarusteita! Ja nyt ei tarvi laittaa mitään turhia ohjeita ja saarnoja!
- anssi67
- Yleinen
- Viesti:
- 2000
- Yleinen
Airbageja saa käyttää käytettyja muualla kuin ruotsissa ja aina silloin tällöin on kaupan myös ruotsissa puretuista autoista konttikaupalla et ei niitä kaikki tuhota, auto on vaan niin uusi et ei suomesta löydy, citroen c5 08-10. Olen mä nyt muutaman auton tehny ja aina ostanut käytetyt bagit ja sit vaan turvatarkautus merkkiliikkeessä! Kuskin bagin löysin suomesta jo sattumalta!pena1212 kirjoitti:2000 kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kautta saisi turvavarusteita (airbag ym.) ostaa ruotsin puolelta, siellä vaan olis purettu uudempia autoja mut ei myy ainakaan suoraan turvavarusteita! Ja nyt ei tarvi laittaa mitään turhia ohjeita ja saarnoja!
- MJT
- WRC
Aivan totta. Itse olen tarkastuttanut mm. oman kylän korjaamolla jossa on oikeat laitteet. Kysyin ensin asiaa kats.konttorilta ja käskivät kääntyä ko. liikkeen puoleen, ettei tarvitse ajella ympäri suomea. Kun kaikki oli kunnossa he kirjoittivat todistuksen ja kaikki oli OK. Tiedän että mm. Toyotan kanssa on ollut vaikeuksia merkkiliikkeiden tarkastuksissa.mikahele kirjoitti:Kuka käskee mennä merkkiliikkeeseen tarkastukseen. Korjaamo jossa on merkiin sopivat laitteet voi tehdä yhtähyvin saman homman.