dellortojen erot?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jokkis_86
Viestit: 9
Liittynyt: 02.12.2004 00:00

dellortojen erot?

Viesti Kirjoittaja jokkis_86 » 17.02.2005 09:44

mitä eroa on dellorto DHLA40L jaDHLA40H?eli mitä noi loppukirjaimet tarkotaa...ne on stanssatu jälkeenpäin.`? :?:
Toyota4ever

Avatar
countrysedan
Viestit: 16
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja countrysedan » 18.02.2005 07:58

Kirjaimet kertoo sen mistä autosta ne kaasarit on alunperin kotoisin.

Avatar
jokkis_86
Viestit: 9
Liittynyt: 02.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jokkis_86 » 18.02.2005 11:58

onko sitten tietoa mistä löytyis lista mistä noit vois katella?

Avatar
Teppo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 38
Liittynyt: 07.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Teppo » 18.02.2005 18:14

"F", "H" ja "L" mallin dellortot on laihemmille seoksille tarkoitettuja kaasareita, jotka on suunniteltu aikanaan alittamaan sen ajan päästövaatimukset ja "C" on kilpakäyttöön tarkoitettu.
Noissa laihemmille seoksille tarkoitetuissa malleissa on ainakin pienemmät seoksen purkautumis reiät ja niillä on hankalampi saada seokset kohdalleen koko kierrosalueelle.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 18.02.2005 21:20

Mikäs olikaan Dellòrton turboversion kirjain? M vai H?

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tepi » 18.02.2005 23:05

jjs kirjoitti:Mikäs olikaan Dellòrton turboversion kirjain? M vai H?
M

Avatar
countrysedan
Viestit: 16
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja countrysedan » 20.02.2005 00:00

45:set oli ämmiä, ne Lotus Turbo America kaasarit. 40 oli H, samalla kirjaimella on myös tavallisia vapari kaasareita.

H:ta on ollu Alfa Giuliettassa ja L:ää Alfettassa.

Mistä voi kattella, Dellorto Superperformance Tech Book by Bob Tomlinson, s.116-125.

Avatar
gtdriver
WRC
WRC
Viestit: 965
Liittynyt: 09.03.2005 00:00
Viesti:

Dellorto DHLA40G

Viesti Kirjoittaja gtdriver » 27.08.2008 08:39

Koska olen pelaillut enimmäkseen Weberien kanssa, ei henk.koht.
kokemusta ole Lortoista. Olisko jollakulla räjäytyskuvia tms. dataa
näihin liittyen ennenkuin pistämme lihoiksi? Helpottas kunnostus- ja
säätötyötä.

Avatar
sunbeam1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 25.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja sunbeam1 » 27.08.2008 09:04

Eikö ollu joku alfan lortto missä oli punaiset suuttimen suojat ,niissä ei ollu olleenkaan vaidettavia tyhjäkäynti putkia eikä suuttimia

Avatar
jas
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 99
Liittynyt: 10.10.2004 00:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: Dellorto DHLA40G

Viesti Kirjoittaja jas » 30.08.2008 11:20

gtdriver kirjoitti:Koska olen pelaillut enimmäkseen Weberien kanssa, ei henk.koht.
kokemusta ole Lortoista. Olisko jollakulla räjäytyskuvia tms. dataa
näihin liittyen ennenkuin pistämme lihoiksi? Helpottas kunnostus- ja
säätötyötä.
tämmönen löyty Googlella, joskus on kyllä ollu paremmatkin kuvat netissä mutta nyt en ainakaan löytäny..
:arrow: http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... ladiag.pdf

Avatar
PTP
Viestit: 6
Liittynyt: 03.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja PTP » 30.08.2008 11:36

sunbeam1 kirjoitti:Eikö ollu joku alfan lortto missä oli punaiset suuttimen suojat ,niissä ei ollu olleenkaan vaidettavia tyhjäkäynti putkia eikä suuttimia
Ainakin 75 Alffassa on juuri tuommoiset.

Avatar
Werdi
Viestit: 2
Liittynyt: 15.08.2008 00:00

Dellorto kasaarit

Viesti Kirjoittaja Werdi » 31.08.2008 13:26

Vähän vaktaa fiktioden sijaan!
DHLA siis vaakat

DHLA 40 S ja D Alfa saaste versio
Kaasuttajat numeroilla 6207--6208 ja 6209 ja 6210
Ko malleissa on saaste mallin tyhjäkäynti piiri
vaikea viritys käytössä mutta ajan mies pärjää pikälle
jos pakko.


DHLA 40 H 5313 P--- 5314 A Alfetta GTV 2000 Turbo
DHLA 40 H 5358 P--- 5359 A Alfa Giulietta 2000 Turbo

DHLA 45 E 5294 P----5295 A Lotus Elite Esptit
DHLA 45 E 5317 P----5318A Lotus 2000
DHLA 45 E 5323 P----5324 A Lotus 2,2
DHLA 45 E 5325 P----5326 A Lotus Talbot 2,2
DHLA 45 M 5348 P----5349A TURBO Lisärikastus piirillä
missä erillinen vaihettavilla suuttimilla oleva bover jet piiri
Turbokaasuttajissa vai DHLA on kannen tiiviste kumia suutiimien
kansi on alumiinia missä painestus liitin Kumi neula venttiili


Sekä läppä akselissa kurkkujen välissä tiivisteet
Lisäksi turbo kaasuttajissa on Hajottajina num 2 tai 4 kun vapareissa
on vain 1
Turbokasuttajia voi käyttää vapareissa kun vaihtaa hajottajan 1 seen
DHLA 40--45 C on kilpailu käyttöön tarkoitettu yleis malli vapareihin
soveltuu myös ahdin kayttöön Ei läppäakselin tiivisteitä
Pysty kaasuttajat FRLA 40 ja 45 tyhjäkäynti piiri saaste malli
40 on alun perin tehty Alfvasudiin 1300 seen
Lisäksi on niinsanottu pikku vaaka 32 ja 34 joista 34 poverjet piirillä
Ko kaasuttajat on alunperin tehty Fiat/Lancia moottoreihin
Taas noin yleisesti Weder vaakat pystyt on vamistettu aina vain tiettyä moottoria varten eroja kiihdytys pumpuissa polttoaine pinnoissa hajottajissa ym
Taas SK on alunperin Mikuni jota oli Tojota Ja Nissanin erikois moottoreissa
SK on jenkkien muunnos Mikunista missä käytetään Weberin seosputkia
Solex myös oli tehty tiettyä mottoria varten
lisäksi Saksan Solex kalusti kilpa malleja tietyille moottoreille muistaaksesi
noin -70--80 luvulla ennekuin fuusioitua Pierburkkiin
Totes Rane

Avatar
jounipuo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 26.01.2005 00:00
Paikkakunta: taivalkoski

Viesti Kirjoittaja jounipuo » 03.09.2008 13:41

on niitä dhla 48 ämmiäkin

Sami93
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 05.06.2011 18:34
Paikkakunta: Urjala

Re: dellortojen erot?

Viesti Kirjoittaja Sami93 » 12.05.2014 11:10

Moro. Ajattelin laittaa nyt 48 M tellortot ford laitteeseen. Niissä on se lisärikastus niin tarviiko se piiri tukkia? Onko näiden hajottimissa eroja kuin 45? Jotain muuta, mitä?
Kiitos

Vastaa Viestiin