
dellortojen erot?
- jokkis_86
- Viestit: 9
- Liittynyt: 02.12.2004 00:00
dellortojen erot?
mitä eroa on dellorto DHLA40L jaDHLA40H?eli mitä noi loppukirjaimet tarkotaa...ne on stanssatu jälkeenpäin.`? 

Toyota4ever
- countrysedan
- Viestit: 16
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
- Teppo
- B-junnu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 07.09.2004 00:00
"F", "H" ja "L" mallin dellortot on laihemmille seoksille tarkoitettuja kaasareita, jotka on suunniteltu aikanaan alittamaan sen ajan päästövaatimukset ja "C" on kilpakäyttöön tarkoitettu.
Noissa laihemmille seoksille tarkoitetuissa malleissa on ainakin pienemmät seoksen purkautumis reiät ja niillä on hankalampi saada seokset kohdalleen koko kierrosalueelle.
Noissa laihemmille seoksille tarkoitetuissa malleissa on ainakin pienemmät seoksen purkautumis reiät ja niillä on hankalampi saada seokset kohdalleen koko kierrosalueelle.
- countrysedan
- Viestit: 16
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
- gtdriver
- WRC
- Viestit: 965
- Liittynyt: 09.03.2005 00:00
- Viesti:
Dellorto DHLA40G
Koska olen pelaillut enimmäkseen Weberien kanssa, ei henk.koht.
kokemusta ole Lortoista. Olisko jollakulla räjäytyskuvia tms. dataa
näihin liittyen ennenkuin pistämme lihoiksi? Helpottas kunnostus- ja
säätötyötä.
kokemusta ole Lortoista. Olisko jollakulla räjäytyskuvia tms. dataa
näihin liittyen ennenkuin pistämme lihoiksi? Helpottas kunnostus- ja
säätötyötä.
- jas
- A-Junnu
- Viestit: 99
- Liittynyt: 10.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Dellorto DHLA40G
tämmönen löyty Googlella, joskus on kyllä ollu paremmatkin kuvat netissä mutta nyt en ainakaan löytäny..gtdriver kirjoitti:Koska olen pelaillut enimmäkseen Weberien kanssa, ei henk.koht.
kokemusta ole Lortoista. Olisko jollakulla räjäytyskuvia tms. dataa
näihin liittyen ennenkuin pistämme lihoiksi? Helpottas kunnostus- ja
säätötyötä.

- Werdi
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.08.2008 00:00
Dellorto kasaarit
Vähän vaktaa fiktioden sijaan!
DHLA siis vaakat
DHLA 40 S ja D Alfa saaste versio
Kaasuttajat numeroilla 6207--6208 ja 6209 ja 6210
Ko malleissa on saaste mallin tyhjäkäynti piiri
vaikea viritys käytössä mutta ajan mies pärjää pikälle
jos pakko.
DHLA 40 H 5313 P--- 5314 A Alfetta GTV 2000 Turbo
DHLA 40 H 5358 P--- 5359 A Alfa Giulietta 2000 Turbo
DHLA 45 E 5294 P----5295 A Lotus Elite Esptit
DHLA 45 E 5317 P----5318A Lotus 2000
DHLA 45 E 5323 P----5324 A Lotus 2,2
DHLA 45 E 5325 P----5326 A Lotus Talbot 2,2
DHLA 45 M 5348 P----5349A TURBO Lisärikastus piirillä
missä erillinen vaihettavilla suuttimilla oleva bover jet piiri
Turbokaasuttajissa vai DHLA on kannen tiiviste kumia suutiimien
kansi on alumiinia missä painestus liitin Kumi neula venttiili
Sekä läppä akselissa kurkkujen välissä tiivisteet
Lisäksi turbo kaasuttajissa on Hajottajina num 2 tai 4 kun vapareissa
on vain 1
Turbokasuttajia voi käyttää vapareissa kun vaihtaa hajottajan 1 seen
DHLA 40--45 C on kilpailu käyttöön tarkoitettu yleis malli vapareihin
soveltuu myös ahdin kayttöön Ei läppäakselin tiivisteitä
Pysty kaasuttajat FRLA 40 ja 45 tyhjäkäynti piiri saaste malli
40 on alun perin tehty Alfvasudiin 1300 seen
Lisäksi on niinsanottu pikku vaaka 32 ja 34 joista 34 poverjet piirillä
Ko kaasuttajat on alunperin tehty Fiat/Lancia moottoreihin
Taas noin yleisesti Weder vaakat pystyt on vamistettu aina vain tiettyä moottoria varten eroja kiihdytys pumpuissa polttoaine pinnoissa hajottajissa ym
Taas SK on alunperin Mikuni jota oli Tojota Ja Nissanin erikois moottoreissa
SK on jenkkien muunnos Mikunista missä käytetään Weberin seosputkia
Solex myös oli tehty tiettyä mottoria varten
lisäksi Saksan Solex kalusti kilpa malleja tietyille moottoreille muistaaksesi
noin -70--80 luvulla ennekuin fuusioitua Pierburkkiin
Totes Rane
DHLA siis vaakat
DHLA 40 S ja D Alfa saaste versio
Kaasuttajat numeroilla 6207--6208 ja 6209 ja 6210
Ko malleissa on saaste mallin tyhjäkäynti piiri
vaikea viritys käytössä mutta ajan mies pärjää pikälle
jos pakko.
DHLA 40 H 5313 P--- 5314 A Alfetta GTV 2000 Turbo
DHLA 40 H 5358 P--- 5359 A Alfa Giulietta 2000 Turbo
DHLA 45 E 5294 P----5295 A Lotus Elite Esptit
DHLA 45 E 5317 P----5318A Lotus 2000
DHLA 45 E 5323 P----5324 A Lotus 2,2
DHLA 45 E 5325 P----5326 A Lotus Talbot 2,2
DHLA 45 M 5348 P----5349A TURBO Lisärikastus piirillä
missä erillinen vaihettavilla suuttimilla oleva bover jet piiri
Turbokaasuttajissa vai DHLA on kannen tiiviste kumia suutiimien
kansi on alumiinia missä painestus liitin Kumi neula venttiili
Sekä läppä akselissa kurkkujen välissä tiivisteet
Lisäksi turbo kaasuttajissa on Hajottajina num 2 tai 4 kun vapareissa
on vain 1
Turbokasuttajia voi käyttää vapareissa kun vaihtaa hajottajan 1 seen
DHLA 40--45 C on kilpailu käyttöön tarkoitettu yleis malli vapareihin
soveltuu myös ahdin kayttöön Ei läppäakselin tiivisteitä
Pysty kaasuttajat FRLA 40 ja 45 tyhjäkäynti piiri saaste malli
40 on alun perin tehty Alfvasudiin 1300 seen
Lisäksi on niinsanottu pikku vaaka 32 ja 34 joista 34 poverjet piirillä
Ko kaasuttajat on alunperin tehty Fiat/Lancia moottoreihin
Taas noin yleisesti Weder vaakat pystyt on vamistettu aina vain tiettyä moottoria varten eroja kiihdytys pumpuissa polttoaine pinnoissa hajottajissa ym
Taas SK on alunperin Mikuni jota oli Tojota Ja Nissanin erikois moottoreissa
SK on jenkkien muunnos Mikunista missä käytetään Weberin seosputkia
Solex myös oli tehty tiettyä mottoria varten
lisäksi Saksan Solex kalusti kilpa malleja tietyille moottoreille muistaaksesi
noin -70--80 luvulla ennekuin fuusioitua Pierburkkiin
Totes Rane
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: dellortojen erot?
Moro. Ajattelin laittaa nyt 48 M tellortot ford laitteeseen. Niissä on se lisärikastus niin tarviiko se piiri tukkia? Onko näiden hajottimissa eroja kuin 45? Jotain muuta, mitä?
Kiitos
Kiitos