Suorakytkentä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Suorakytkentä

Viesti Kirjoittaja kent » 18.02.2005 19:16

Mul on 4v Quaife suorakytkentä toosa autos ja kun vaihtaa isommalta pienemmälle ni ei ongelmia,mut kun vetää ykkösel tappiin ni kakkosel ei meinaa mennä ,käytän kyl kytkintä,mis vika??Kuka moisia laatikoita huoltaa?Pitäskö surutta repiä ilman kytkintä?

Vieras

Suorakytkentä

Viesti Kirjoittaja Vieras » 18.02.2005 19:55

Meillä oli joskus (tai on vieläkin muttei käytössä) samanlainen loota ja lämmetessään rupen takkuaan. Sprintissä toimi kyllä hienosti, muttei kestäny ajaa rallia. Voisko olla sama vika.

Avatar
tja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja tja » 19.02.2005 14:35

Mikäli kyseessä on Foordin ns iso laatikko(tanarista) se on sille ominaisuus johon ilman koneistusta ei ole lääkettä ostimme aikoinaan suoraa quaifelta 2 kpl uusia suorakytkyja (eri autoihin) molemmat samanlaisia eli alaspäin voi jopa vaihtaa ilman kykää mutta isommalle ei ole toivoakaan saada vaidetta päälle ilman ja kytkimenkin kanssa tulee paljon vaihde virheitä. Jos sitä yrittää saada kuntoon kannattaa kysyä joltain kotimaisista vaihteistovalmistajista jotta voisiko kytkentä hampaat hioa oikeaan kulmaan ja karkaista uudelleen. Se perusvika on ilmeisesti siinä että kytkentäpala on uutena jo todella isolla R:llä koneistettu jolloin se mielellään kytkettäessä potkii takaisin. Kytkentäpalat on muistaakseni aika leveät joten ehkä koneistus voisi onnistua ongelma todellakin taitaa vaan olla että kuka sen suostuu tekemään

Vastaa Viestiin