V1600 C2/Swift YM.
- PETROF
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03.03.2010 00:00
V1600 C2/Swift YM.
Tarkoitus siirtyä uudempaan kalustoon?Millä voi kilpailla myös nuortenluokassa.Löytyykö valmiita autoja tai hyviä vinkkejä sellaisen rakentamiseksi!!
- RacingMedia
- KV

- Viestit: 603
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Varteenotettavat vaihtoehdot noi C2 ja uusi fiesta. Nehän saa myöhemmin päivitettyä vaikka R2 luokkaaan.
Itse uskon että V1600 on tällähetkellä edullisin harraste luokka...
Itse uskon että V1600 on tällähetkellä edullisin harraste luokka...
Vauhtia ja Vastuuta!! www.toniharsia.com www.endurospecial.com
- ripeka
- Yleinen

- Viestit: 164
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Tuolla markkinoilla olevasta keltaisesta Suhnukista voin 12 kilpailun kokemuksella sanoa, et tuskin tuohon hintaan teet nopeampaa mistään vehkeestä!!?? Sitten jos budjetissa pelivaraa laittaa kymppi lisää niin Swifti ehdottomasti. Siinä on vielä tiuhempi välitys vakiona ja kyydissä olleena voin sanoa että menee hyvin. Ei ollu mikään maksettu mainos
mut nuo Suikit on kuitenkin sportti malleja ja perävälitykset on huomattavasti lyhyemmät kuin monessa "kauppakassissa". Muutenkin KV-luokiteltuja vehkeitä ja osia saa hyvin ja myös kisa osia, et voi vaikka MM-ralliin lähteä.
- BSTR
- B-junnu

- Viestit: 40
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
V1600 on nyt niin kovassa nousussa että se on varma valinta. Erilaisten autojen tasaväkinen luokka on kuin merkkiluokka yhdellä lisähaasteella.
Toiset ovat nopeampia suorilla ja toiset mutkissa, toiset asfaltilla ja toiset soralla. Hankintahinnat eroavat melkoisesti, kuten myös huolto- ja korjauskustannukset. Varaosien hintojakaan ei voi suoraan verrata kun toisissa autoissa ei jotkin osat hajoa millään ja toisissa samat osat saattavat olla kausittain huollettavia tai vaihdettavia.
Kannattaa tutkia rallipuolelta Suomessa ajaneiden kisaraportteja ja menestystä suhteuttaen tietenkin kuljettajien osaamiseen. Kannattaa myös tutkia Ruotsin JTCC:n tuloksia vaikka se onkin rataluokka. Säännöt ovat lähes samat.
Autoja näkyy myynnissä aina välillä hyvin edullisestikin. Itsekin aiemmin olen kaupitellut omaani aivan liian halvalla. Tämä ei ole mainos, koska oma autoni ei ole myynnissä ainakaan ennen syksyä. Ostaminen varmasti kannattaa ennemmin kuin itse tekeminen. Jos markkinoilta ei löydy sellaista minkä haluaisi niin kannattaa tehdä itse - tosin itse tekemällä saa ainakin sellaisen kuin tulee mutta ei välttämättä sellaista kuin haluaisi
Kaiken lisäksi itse tekeminen maksaa aina enemmän kuin on budjetoitu.
Toiset ovat nopeampia suorilla ja toiset mutkissa, toiset asfaltilla ja toiset soralla. Hankintahinnat eroavat melkoisesti, kuten myös huolto- ja korjauskustannukset. Varaosien hintojakaan ei voi suoraan verrata kun toisissa autoissa ei jotkin osat hajoa millään ja toisissa samat osat saattavat olla kausittain huollettavia tai vaihdettavia.
Kannattaa tutkia rallipuolelta Suomessa ajaneiden kisaraportteja ja menestystä suhteuttaen tietenkin kuljettajien osaamiseen. Kannattaa myös tutkia Ruotsin JTCC:n tuloksia vaikka se onkin rataluokka. Säännöt ovat lähes samat.
Autoja näkyy myynnissä aina välillä hyvin edullisestikin. Itsekin aiemmin olen kaupitellut omaani aivan liian halvalla. Tämä ei ole mainos, koska oma autoni ei ole myynnissä ainakaan ennen syksyä. Ostaminen varmasti kannattaa ennemmin kuin itse tekeminen. Jos markkinoilta ei löydy sellaista minkä haluaisi niin kannattaa tehdä itse - tosin itse tekemällä saa ainakin sellaisen kuin tulee mutta ei välttämättä sellaista kuin haluaisi
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: V1600 C2/Swift YM.
Omalta kannaltani suosittelen Skoda Fabiaa. 1400 versiona ja luokkarilla 5633. Tähän on luokiteltu myös 1600 version moottori , mutta se ei käyPETROF kirjoitti:Tarkoitus siirtyä uudempaan kalustoon?Millä voi kilpailla myös nuortenluokassa.Löytyykö valmiita autoja tai hyviä vinkkejä sellaisen rakentamiseksi!!
V 1600 luokkaan, koska on Kit Car versio. Jos taas hankkii 5635 version Fabian eikä viritä sitä, voi sillä ajaa halutessaan 1400 trophyssa ja myös V 1600 luokassa. Samoin tietysti voi ajaa myös 5633 luokkarin kanssa 1400 moottorilla.Näistä etuna se että auton paino voi olla pienenmpi koska moottori myös pienempi kokoinen. Myyntiosastollahan näkyy Fabian rakennussarja olevan myynnissä. Uskon että alkaa olla tällä hetkellä edullisin A5 luokan auto ajaa ja ylläpitää. Pääset lisäksi vielä nuortenluokan jälkeen vetelemään vaikka MM-kisoja samalla autolla.