Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
Pilsneri
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Pilsneri » 01.03.2005 11:09
Elikkäs mitä veivejä ootte käyttäny kenteissä muutakuin vakiota?
Eli kangen alasilmä n. 53mm, tappi 22mm ja pituus n. reijän keskeltä reijän keskelle n. 127 mm. Tollanen olis hakusessa.

Jotain mittoja pystyn koneistamaan ainevahvuuden puitteissa...
Ja onko esim vakiokangen yläsilmää mahdollista porata n.24 milliin, että kestäis vielä, kokemuksia?
-
PasiR
- Yleinen

- Viestit: 176
- Liittynyt: 13.07.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja PasiR » 01.03.2005 20:44
ladasta löytyy oikein kilpamallia eli vakio kanki joka sopii suht helpolla..
-
Pilsneri
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Pilsneri » 01.03.2005 22:01
osmoracing kirjoitti:ladasta löytyy oikein kilpamallia eli vakio kanki joka sopii suht helpolla..
Osaatko sanoa minkä mallin ladasta ja minkä kokonen takka?
Sillä venäläinen rauta kyllä kestää...
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Viesti
Kirjoittaja Jankos » 02.03.2005 11:40
Takatyöntoladan veivi on mitaltaan keskeltä keskelle 136mm, tapin halkaisija 22mm ja kk-kaulan halkaisija on 47,8mm. Alakaulan leveys on noin 25mm (nämä mitat muistista, voi heittää kympin sinne tänne).
Kaikissa takavetokoneissa on siis tuollaiset. Mutta jos haluaa valmiksi uivalla yläpäällä niin 1,7 koneessa on tuollaset vakiona. Ja vanhoja pultteja ei sitten kannata käyttää vaan joka kerta uudet!
Onko muuten kiinnostusta 82mm:n männille 22mm tappi ja pk on 38mm?
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
-
Pilsneri
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Pilsneri » 02.03.2005 22:26
Juu en nyt tarvi mäntiä, ku ostin tossa 83 mahlet 22 mm tapilla.
Ku ois tullu puhees aikasemmin.
Taitaapi olla tuo takapotku ladan kk. liian pitkä
ois ollu vaikka 7mm lyhyempi.
Löytyykö muita kk ehdokkaita?
Kiitokset nyt ja etukäteen...