Hankinnassa E36 325i BMW

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Avatar
Group4
KV
KV
Viestit: 394
Liittynyt: 21.02.2009 00:00

Hankinnassa E36 325i BMW

Viesti Kirjoittaja Group4 » 01.09.2010 16:50

eli olen tollasta hankkimassa ralliautoksi (bmw original+ f-ryhmään) mistä kannattaa lähtee liikenteeseen kun autoa katselee kun noi bemarit on aivan outoja mulle, coupe vai sedan, tyyppiviat, mistä miten ja kuinka..?? Kiitos etukäteen!

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Rally Bimmeri

Viesti Kirjoittaja Frog » 01.09.2010 16:54

Nettiautossa niitä näyttäs olevan noin 330 kpl ja hinnat alk, 1050,-
Ei muuta kuin ostoksille ja kaaret tupaan :wink: talvi tulee ihan just.

http://www.nettiauto.com/bmw/325/?yfrom=1990

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Rally Bimmeri

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 01.09.2010 18:44

Frog kirjoitti:Nettiautossa niitä näyttäs olevan noin 330 kpl ja hinnat alk, 1050,-
Ei muuta kuin ostoksille ja kaaret tupaan :wink: talvi tulee ihan just.

http://www.nettiauto.com/bmw/325/?yfrom=1990
Tuo 1050 euron auto tarvitsee kyllä muutakin ku kaaret tupaan. :lol:
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Rally Bimmeri

Viesti Kirjoittaja Frog » 01.09.2010 19:19

MrSpoon kirjoitti:
Frog kirjoitti:Nettiautossa niitä näyttäs olevan noin 330 kpl ja hinnat alk, 1050,-
Ei muuta kuin ostoksille ja kaaret tupaan :wink: talvi tulee ihan just.

http://www.nettiauto.com/bmw/325/?yfrom=1990
Tuo 1050 euron auto tarvitsee kyllä muutakin ku kaaret tupaan. :lol:
Mutta onhan siinä spoikka valmiina :wink:

jama78
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jama78 » 01.09.2010 19:50

Käy hakee Virosta siellä asiallisen hintasia.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Frog » 01.09.2010 20:03

jama78 kirjoitti:Käy hakee Virosta siellä asiallisen hintasia.
http://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=etsi

Näyttäs olevan suomenkilvissä jopa halvempia, eli mitä niitä silloin mistään ulkomailta tarvii hakee 8O

jama78
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jama78 » 01.09.2010 20:09

Frog kirjoitti:
jama78 kirjoitti:Käy hakee Virosta siellä asiallisen hintasia.
http://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=etsi

Näyttäs olevan suomenkilvissä jopa halvempia, eli mitä niitä silloin mistään ulkomailta tarvii hakee 8O

No ei kyllä mun mielestä ihan tohon rahaan saa suomesta!!
http://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=etsi

Avatar
Sepeli
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 17.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sepeli » 01.09.2010 21:05

Aika mätiä on suomessa nuo aihiot, vaikka saksasta / virosta ei hirveän montaa penniä säästä hakiessa, mutta kunnossa säästää. Itsellä tuo uusi aihio vironmaalta, muutaman reiän joutu laittamaan umpeen (3 pakollista, muut kosmeettisia) alustan jokaikinen pultti lähti ilman tappelua auki. Liki jokaisesta ruostuu etupyöränkotelo puhki siitä etupuolelta, siinä on joku sisälokarin kiinnike mikä kerää paskat. samaten pohjan nostokohtien ympäriltä usein mätii.

Kaverilla on vanoksella oleva kone, jonka kanssa on kironnut taivaspaikkansa, niitä tuntuu muutenkin olevan harvemmassa joten ehkä kannattaa ottaa ilman.

Avatar
hataki
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hataki » 01.09.2010 21:11

juu ei tosiaan riitä millään tuo kaaret tupaan ja menoks.

Vaan täytyy kyllä aika paljon rakennella ennen kuin pääsee kilpailuun, mukaan.

- pohja suojat, panssari
- puslat
- jarrulinjat
- sähköt
- alusta
- kaaret
- penkit ja vyöt
- moottorin tuenta ja tarkastukset
- tukivarsien, jarrujen, laakereiden ynm... tarkastukset ja uusien osien asentamiset ja niiden kulut
- ohjaus
- perä, välitys, lukko

eli tulee halvimmillaankin itse rakennettuna maksamaan noin 12000euroa
ei mielestäni paha hinta kun sitten on edessä huolettomia kilometrejä uudella autolla.

Jos nämä kohdat jättää tekemättä, niin luulen, että niihin joutuu pikaisesti paneutumaan kumminkin ja voi myös tulla lisätöitäkin.

Ehdottomasti kannattaa ostaa mieluummin 2000euroa kalliimpi vähän ajettu ruosteeton siisti 325i kuin se kaikista halvin 1000 räpsy jossa kaikki on rempallaan.

Nimimerkillä kokemusta näistä on neljän BMW:n verran.

Juu ja ilman vanosta kuten yllä olikin laitettu, ne vain tahtovat olla aika harvassa siis vanoksettomat E36;t

Leinonen
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 57
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Leinonen » 01.09.2010 22:16

Pari tai kolme virontuonti bemaria nähneenä en usko sieltä saavan keskimäärin parempia, kuin suomestakaan. Eli todella lahoja oli nämä kolmekutoset. Toki poikkeuksiakin siellä voi olla.

Avatar
Group4
KV
KV
Viestit: 394
Liittynyt: 21.02.2009 00:00

Vanos

Viesti Kirjoittaja Group4 » 02.09.2010 07:09

Hataki(kin) kirjoitti:

Juu ja ilman vanosta kuten yllä olikin laitettu, ne vain tahtovat olla aika harvassa siis vanoksettomat E36;t


Eli mikä on tämä VANOS ja miten sen autosta tunnistaa..

Avatar
Group4
KV
KV
Viestit: 394
Liittynyt: 21.02.2009 00:00

Re: Rally Bimmeri

Viesti Kirjoittaja Group4 » 02.09.2010 07:15

Frog kirjoitti:Nettiautossa niitä näyttäs olevan noin 330 kpl ja hinnat alk, 1050,-
Ei muuta kuin ostoksille ja kaaret tupaan :wink: talvi tulee ihan just.

http://www.nettiauto.com/bmw/325/?yfrom=1990
Joo onhan noita mutta rajaas vähän hakua.. bensa, manuaali, vuosimalli päättyen, farmarit pois ym... tippuu toi luku aika paljon, 1050 e auto vaikuttaa kyllä aika lupaavalta, on opetettu jo tavoille....

http://www.nettiauto.com/bmw/325/3463765

pvdriver
KV
KV
Viestit: 343
Liittynyt: 24.07.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja pvdriver » 02.09.2010 09:04

VANOS = Variable Nockenwellensteuerung, muuttuva venttiilienajoitus.
KORPICS.webs.com "Moottoriurheilua kuvina

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 02.09.2010 09:25

Alkupäässä joskus 1992 vaihteessa alustaan etupäähän tuli jotain muutoksia. Vanos tuli käyttöön 1993. Ei kai noissa Vanoksissa juuri ole ollut kuin ollut sen tiivisteongelmaa, joka on kyllä korjattavissa.

Jos vakio-ohjelmalla ajelee, niin alkupäässä (91-92) on ilmeisesti ecussa säädöt persiillään tms. Joka näkyy että Lambdoja menee..

Avatar
RS2ooo
Viestit: 12
Liittynyt: 02.02.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja RS2ooo » 02.09.2010 14:15

92 syyskuun tietämillä tuli vanos, jonka voisin kuvitella olevan huonompi kisakäytössä, se on alhaalla vääntävä mukavuus moottori..
jonka tunnistaa paitsi naputuksesta myös ns pahkasta venttiilikopan päässä.

mun mielestä coupe on ehdottomasti paljon parempi ajaa, ainakin siviilinä.

ja ei tosiaan kannata ostaa sitä halvinta, esim. puslat on loppu, ja niitä sitten on paljon ja v mäisiä uusittavia, perä voi olla irti korista kun lippispäät niitä on oikeen kylillä kengittäny jne.. yritä löytää aikuisen miehen käytössä pitkään ollut vähän ajettu alkuperäiskuntoinen suomi bmw. päässee vähemmällä työllä.
yli 20 siviili bemaria omistaneena on käsittämätöntä kuulla että jonkun mielestä ovat lahoja.. vertaa e36 vm. 91 esim. johku samanikäseen opeliin tojotaa foordiin.. lisää tietoo vaikka btcf.fi
-SÄLINKÄÄN MOOTTORIKERHO-

Vastaa Viestiin