RVS Technology-käsittely
- NikoN
- Yleinen

- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Viesti:
RVS Technology-käsittely
Tuli ostettua tuollainen G4-lisäaine tarkoituksena laittaa se kisapirssin moottoriin. Manuaali luettaessa tulee jatkuvasti ilmi tuotteen soveltuvuus siviilimoottoriin ja erityisesti kuluneeseen sellaiseen, palauttaa alkuperäisen välykset yms..
Toimiiko aine siis tiukassa kilpamoottorissa, jossa sen ensisijainen tarkoitus olisi toimia voitelijana ääriolosuhteissa, vaikka hetkellisesti ilman öljynpainetta? Ohje antaa myös ymmärtää, että pitäisi rotkottaa tyhjäkäyntiä pariin otteeseen vartin verran, no jo on ainakin kaasarivehkeet tukossa tän jälkeen. Ja sitten ajoa 300 - 400 km ilman suurempia kuormituksia. Ei kai nyt sentään...
Kokemuksia?
Toimiiko aine siis tiukassa kilpamoottorissa, jossa sen ensisijainen tarkoitus olisi toimia voitelijana ääriolosuhteissa, vaikka hetkellisesti ilman öljynpainetta? Ohje antaa myös ymmärtää, että pitäisi rotkottaa tyhjäkäyntiä pariin otteeseen vartin verran, no jo on ainakin kaasarivehkeet tukossa tän jälkeen. Ja sitten ajoa 300 - 400 km ilman suurempia kuormituksia. Ei kai nyt sentään...
Kokemuksia?
- taa1000
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Ootko käyny tuolta
http://www.rvs.fi/
kattomassa miten se aine "todellisuudessa" vaikuttaa?
Tässä puskuri ohjelman tekemä testi
http://www.rvs.fi/MitaOnRVS/index.html
http://www.rvs.fi/
kattomassa miten se aine "todellisuudessa" vaikuttaa?
Tässä puskuri ohjelman tekemä testi
http://www.rvs.fi/MitaOnRVS/index.html
- Juhis
- A-Junnu

- Viestit: 111
- Liittynyt: 22.10.2004 00:00
- Paikkakunta: Ruuhijärvi
- Viesti:
- northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Oma kokemus vanhemmasta tuotteesta eli PowerUpista(ei sukua tälle tvshop tavaralle) on ollut ihan myönteinen.Kokeilin yhdessä siviiliautossa,aineen lisäämisen jälkeen tyhjäkäynti nousi selkeästi->alkoi pyörimään notkeammin.Mutta tämä tavara ei ole mikään kertakäsittelyaine vaan aina joka öljyannokseen lisättävä.Tutun metsätraktorissa hydrayliikkaan lisättynä alensi lämpöä ja vähensi venttiilistön ääntelyä.Saman merkin diesellisä-aineella putos polttoaineen kulutus melkein litran sadalle(200 000 ajettu Pajero).Päästöt laskivat parin tankillisen käytön jälkeen...arvot oli selkeästi paremmat katsastuksessa kuin edellisvuonna...
Isot öljy-yhtiöt laittavat vain aivan minimimäärän ilmeisesti kitkanpoistoaineita->kun tekee miljoonia litroja öljyä on pienikin yksittäinen säästö äkkiä suuri
Isot öljy-yhtiöt laittavat vain aivan minimimäärän ilmeisesti kitkanpoistoaineita->kun tekee miljoonia litroja öljyä on pienikin yksittäinen säästö äkkiä suuri
- NikoN
- Yleinen

- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Viesti:
Joo tuota samaa olen tähän asti käyttänyt. Mutta eikö nämä ole kuitenkin vähän erityyppisiä aineita? Toinen öljyn lisäaine, toinen taas pinnoitusmenetelmä. Ideana oli saada vaikutus, joka kestää öljynvaihdon jälkeenkin. Onhan noita aineita markkinoilla, on STP ja joitain teflonpohjaisia aineita.. Ja toiset tehty korjaajaksi paljon ajettuihin väljiin moottoreihin, toiset taas tiukkoihin moottoreihin ehkäisemään kulumista. Jossakin aineessa muistaakseni oli varoitus, ettei saa laittaa uuteen moottoriin ennen sisäänajoa. Ilmeisesti liukastaa pinnat niin ettei yhteen hioutumista pääse tapahtumaan. Olisi tosiaan ollut mielenkiintoista kuulla tästä RVS:stä kilpamoottorissa...northwest kirjoitti:Oma kokemus vanhemmasta tuotteesta eli PowerUpista(ei sukua tälle tvshop tavaralle) on ollut ihan myönteinen.Kokeilin yhdessä siviiliautossa,aineen lisäämisen jälkeen tyhjäkäynti nousi selkeästi->alkoi pyörimään notkeammin.Mutta tämä tavara ei ole mikään kertakäsittelyaine vaan aina joka öljyannokseen lisättävä.Isot öljy-yhtiöt laittavat vain aivan minimimäärän ilmeisesti kitkanpoistoaineita->kun tekee miljoonia litroja öljyä on pienikin yksittäinen säästö äkkiä suuri
Ja jos tuollainen "kitkanpoistoaine" on olemassa, luulisi että kilpailu öljynvalmistajilla on sen verran tiukka, että jokainen yrittäisi parastaan. En usko, että varsinkaan kalliissa kilpa-öljyissä näitä pihtailtaisiin.
- northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- NikoN
- Yleinen

- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Viesti:
Ja tuskin käyttävät maranellon punaisissa tämän nimeltä mainitsemattoman yhtiön litkua, sehän kuohaisi jo lämmittelykierroksella. ;)northwest kirjoitti:Joop.Mutta kilpaöljythän maksaa enemmän kuin hong-gong-high technology 0W-80 enemmän kuin täyssynteettiset öljyt![]()
Olisi mielenkiintoista joskus saada käsiin esim. F1-tason öljytuotteita,en ihan usko että laittavat mersunkin koneeseen tavallista ralliformulaa
- JTS-team
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 13.04.2010 00:00
Pakko kommentoida tuota RVS:ää, Heinolan kapinoiden jälkeen öjynpaineet hukassa yhdellä ek:lla useasti.. ja koneesta paras puhti hukassa. Ajatus oli tehdä täys koneremontti. Aikataulut vaan petti, pohjanmaa oli tarkoitus ajella ja tehdä remontit "rospuutto kaudella" No pikaremppana uudet kiertokangenlaakerit, hoonaus "bilteman hoonilla" ja uudet renkaat mäntiin ja perään RVS käsittely.
Öljynsyönti pieneni hieman, mutta koneesta tuli käsittelyn jälkeen kyllä huomattavasti "liukkaampi" Osa parantuneesta vedosta johtui varmasti uusista männänrenkaista, mutta ero oli kyllä entiseen niin tuntuva että voin sanoa ettei ollut hukkainvestointi kokeilla tuota RVS käsittelyä.
Täytyy tutkia nuo koneen sisukset sitten kun kone on auki seuraavan kerran.
Vaihteistoon ja perään tuli laitettua samalla myös RVS:ät, niiden vaikutuksesta en osaa sanoa vielä mitään (vaatii varmaan enemmän kilometrejä vaikuttaakseen)
Keppi jäi käteen yhdellä ek:lla, joten sitä "ongelmaa" ei RVS pelastanut :)
Öljynsyönti pieneni hieman, mutta koneesta tuli käsittelyn jälkeen kyllä huomattavasti "liukkaampi" Osa parantuneesta vedosta johtui varmasti uusista männänrenkaista, mutta ero oli kyllä entiseen niin tuntuva että voin sanoa ettei ollut hukkainvestointi kokeilla tuota RVS käsittelyä.
Täytyy tutkia nuo koneen sisukset sitten kun kone on auki seuraavan kerran.
Vaihteistoon ja perään tuli laitettua samalla myös RVS:ät, niiden vaikutuksesta en osaa sanoa vielä mitään (vaatii varmaan enemmän kilometrejä vaikuttaakseen)
Keppi jäi käteen yhdellä ek:lla, joten sitä "ongelmaa" ei RVS pelastanut :)
- jarko
- Yleinen

- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Tein aikanaan n-ryhmän Suzukilla testin Vauhdin Maailmaan. Muistaakseni tehoa tuli ST-Motorsin dynamometrin mukaan joku 1-2 kW lisää, kiihtyvyys parani hiukan ja moottorin käyntiääni muuttui pehmeämmäksi. Tais tyhjäkäyntikin tasaantua. Kone oli aika paljon ajettu, eikä sitä oltu aikoihin avattu.Juhis kirjoitti:Olen aina ihmetellyt kun nää ISOT öljy-yhtiöt käyttää tuotekehitykseen miljardeja niin silti joku pikku-kemisti keksii aineen joka "parantaa" öljyt uusiin ulottovuuksiin..
Taisi TM jokunen vuosi sitten testata tän motor-blowup -eikä tässä vielä kaikki- litkun..
Joissakin rata-autoissa RVS:ää laitettiin mm. pyöränlaakereihin ja sekin tietääkseni toimi. Tietysti muutokset eivät kisapeleissä ole dramaattisia, mutta oikean suuntaisia. Vaikea sitten sanoa, miten oikein reilummin viritetyssä moottorissa homma pelaa. Hämärästi muistelisin, että jossain autossa tuli sakkaongelmia. Eli öljynkierto tukkeutui. Tosin vika ei välttämättä ole suoranaisesti RVS:n, vaan se saattoi irrottaa epäpuhtauksia koneesta. Jos kone on likainen, joku Forte-käsittely saattaisi olla ensin paikallaan.
Mitä tulee isojen öljy-yhtiöiden tuotekehitykseen ym., kannattaa muistaa, että intressejä on erilaisia ja aika moni isokin keksintö on saanut alkunsa jostain "autotallista". Tyyliin internet tai mikroaaltouuni... Tämä RVS on muistaakseni keksitty Venäjällä ja jos arvata saa, niin taustalla on jotain sotateollisuuden tapaista toimintaa.
- OJR
- Yleinen

- Viestit: 216
- Liittynyt: 08.01.2006 00:00
Miten hoidit tuon edelläkin mainitun 300-400 km tasaisen ajelun? Ajamalla :D ?JTS-team kirjoitti:Pakko kommentoida tuota RVS:ää, Heinolan kapinoiden jälkeen öjynpaineet hukassa yhdellä ek:lla useasti.. ja koneesta paras puhti hukassa. Ajatus oli tehdä täys koneremontti. Aikataulut vaan petti, pohjanmaa oli tarkoitus ajella ja tehdä remontit "rospuutto kaudella" No pikaremppana uudet kiertokangenlaakerit, hoonaus "bilteman hoonilla" ja uudet renkaat mäntiin ja perään RVS käsittely.
Öljynsyönti pieneni hieman, mutta koneesta tuli käsittelyn jälkeen kyllä huomattavasti "liukkaampi" Osa parantuneesta vedosta johtui varmasti uusista männänrenkaista, mutta ero oli kyllä entiseen niin tuntuva että voin sanoa ettei ollut hukkainvestointi kokeilla tuota RVS käsittelyä.
Täytyy tutkia nuo koneen sisukset sitten kun kone on auki seuraavan kerran.
Vaihteistoon ja perään tuli laitettua samalla myös RVS:ät, niiden vaikutuksesta en osaa sanoa vielä mitään (vaatii varmaan enemmän kilometrejä vaikuttaakseen)
Keppi jäi käteen yhdellä ek:lla, joten sitä "ongelmaa" ei RVS pelastanut :)
RVS:n ohjehan siis aikaisemmin oli että eka satsi ainetta laitetaan 300-400 km ennen öljynvaihtoa ja sen tarkoitus on puhdistaa kone kuonasta. Sitten vaihdetaan mehut ja uuteen öljyyn laitetaan uusi annos joka saa olla seuraavaan vaihtoon asti. Varsinainen vaikutus syntyy sitten näiden tuhansien kilometrien aikana.
Nykyisessä ohjeessa taas näkyy olevan että aineen voi laittaa koska tahansa ja jos tuon 300 kilsan jälkeen öljyt näyttää hyvältä niin uusi satsi sekaan ja kovaa ajoa. Tätä vähän ihmettelen jos aine kerran on pysynyt samana: miksi se ennen "pesi" koneen mutta ei enää tee niin/se ei ole tarpeen? Lisäksi sivulla kerrotaan ainetta käytetyn laajasti kilpakoneissa, joissa kuitenkin harvoin ajetaan edes tuota 300 kilsaa samoilla öljyillä, ainakaan tasaisesti ja rauhallisesti. Puhumattakaan tuhansista kilsoista! Onko siis sama miten ajaa ja kuinka paljon?
Olen tästä aiheesta vilpittömän kiinnostunut ja siksi olisi mielenkiintoista kuulla nimenomaan käyttäjiltä miten käsittelyjä on kilpakoneissa tehty kun kerran selviä parannuksia on todettu. TM:n (vai oliko Tuulilasi) testissähän vanhalle Sierralle tehtiin käsittely ja se ajettiin sen jälkeen ilman öljyä Helsingistä muistaakseni Lempäälään ja vielä takaisinkin öljyjen kanssa. Jotain ideaa siis aineessa kai on.
Siviiliautolle tuota ajattelin kokeilla kun öljynvaihto lähestyy, noudattaen siis "vanhaa" ohjetta eli öljynvaihto annostelun välissä.
BTW, ainakin aikaisemmin mainittiin sivulla että aine ei välttämättä toimi jos käytettävä öljy on liian hyvää eli tekee hyvän kalvon pinnoille ja RVS-hiukkaset ei pääse metalliin asti toimiakseen kuten on tarkoitettu. Tämä taitaa tapahtua vielä helpommin voimansiirrossa. Teboilin kuraa siis kirstuun ja koneeseen jos meinaa RVS:ää käyttää :D ?
- JTS-team
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 13.04.2010 00:00
Käsittelyn tein koneen kasauksen jälkeen kaatamalla koneeseen perus 10W-30 mineraali öljyt. Ja sitten tuon ohjeen mukaan aineen lisäyksen. Auton perä oli pukeilla (tein siis samalla vaihteiston/perän) käsittelyn. Auto kävi pääosin korotettua tyhjäkäyntiä (noin 2500rpm) ja välillä kävin hieman kaasuttelelmassa. Suurimman osan ajasta oli joku vaihde päällä ja välillä laitoin hieman "käkkärillä" vastusta ja välillä kierrätin konetta kovemminkin. Tuo homma kesti about 4-5 tuntia.
Öljyt pois sekä suodatin vaihtoon.. Oli kyllä ihan pikimustaa tuo öljy käsittelyn jälkeen. Sitten uusi suodatin ja valvolinet sisään ja taas ohjeen mukainen annos RVS:ää.
Noilla ekan vaiheen 10W-30 litkuilla en olisi tohtinut lähteä kisaamaan, niin paljon oli koneesta "pikeä" liuennut" mukaan. Jännää sinänsä kun kone oli ollut auki ja esim öljypohja oli pesty puhtaaksi ennen tuota kasausta. jostain se nuo liat sai irroitettua.
Kisaan siis lähdettiin valvolinet+RVS:ät koneessa, joten osa käsittelystä tapahtui kisan aikana..
Ei tuossa meidän escortin kentissä liikaa voimaa ole, mutta jotenkin tuntui että parhaassa vedossa se tuon käsittelyn jälkeen on ,mitä on ollut. (nyt kartturina istunut veli, joka ajoi edellisen kisan, totesi että vetoja löytyi ihan toisella lailla)
Tuota myydään vissiin "kunnostus" tai "ennakoivana" käsittelynä, tuo vanhoilla/mineraali öljyillä tapahtuva puhdistava on varmaan tarpeen jos koneella on enemmän kilometrejä takana.
Palaan astialle kunhan saadaan tuo kone seuraavan kerran auki, itsekkin odotan mielenkiinnolla että löytyykö tuolta jotain muutoksia.
Öljyt pois sekä suodatin vaihtoon.. Oli kyllä ihan pikimustaa tuo öljy käsittelyn jälkeen. Sitten uusi suodatin ja valvolinet sisään ja taas ohjeen mukainen annos RVS:ää.
Noilla ekan vaiheen 10W-30 litkuilla en olisi tohtinut lähteä kisaamaan, niin paljon oli koneesta "pikeä" liuennut" mukaan. Jännää sinänsä kun kone oli ollut auki ja esim öljypohja oli pesty puhtaaksi ennen tuota kasausta. jostain se nuo liat sai irroitettua.
Kisaan siis lähdettiin valvolinet+RVS:ät koneessa, joten osa käsittelystä tapahtui kisan aikana..
Ei tuossa meidän escortin kentissä liikaa voimaa ole, mutta jotenkin tuntui että parhaassa vedossa se tuon käsittelyn jälkeen on ,mitä on ollut. (nyt kartturina istunut veli, joka ajoi edellisen kisan, totesi että vetoja löytyi ihan toisella lailla)
Tuota myydään vissiin "kunnostus" tai "ennakoivana" käsittelynä, tuo vanhoilla/mineraali öljyillä tapahtuva puhdistava on varmaan tarpeen jos koneella on enemmän kilometrejä takana.
Palaan astialle kunhan saadaan tuo kone seuraavan kerran auki, itsekkin odotan mielenkiinnolla että löytyykö tuolta jotain muutoksia.
- Vinski
- B-junnu

- Viestit: 28
- Liittynyt: 09.12.2004 00:00
http://www.microblueracing.com/ tuolta saa jollain vastaavalla aineella käsiteltyjä laakereita.
jarko kirjoitti:Tein aikanaan n-ryhmän Suzukilla testin Vauhdin Maailmaan. Muistaakseni tehoa tuli ST-Motorsin dynamometrin mukaan joku 1-2 kW lisää, kiihtyvyys parani hiukan ja moottorin käyntiääni muuttui pehmeämmäksi. Tais tyhjäkäyntikin tasaantua. Kone oli aika paljon ajettu, eikä sitä oltu aikoihin avattu.Juhis kirjoitti:Olen aina ihmetellyt kun nää ISOT öljy-yhtiöt käyttää tuotekehitykseen miljardeja niin silti joku pikku-kemisti keksii aineen joka "parantaa" öljyt uusiin ulottovuuksiin..
Taisi TM jokunen vuosi sitten testata tän motor-blowup -eikä tässä vielä kaikki- litkun..
Joissakin rata-autoissa RVS:ää laitettiin mm. pyöränlaakereihin ja sekin tietääkseni toimi. Tietysti muutokset eivät kisapeleissä ole dramaattisia, mutta oikean suuntaisia. Vaikea sitten sanoa, miten oikein reilummin viritetyssä moottorissa homma pelaa. Hämärästi muistelisin, että jossain autossa tuli sakkaongelmia. Eli öljynkierto tukkeutui. Tosin vika ei välttämättä ole suoranaisesti RVS:n, vaan se saattoi irrottaa epäpuhtauksia koneesta. Jos kone on likainen, joku Forte-käsittely saattaisi olla ensin paikallaan.
Mitä tulee isojen öljy-yhtiöiden tuotekehitykseen ym., kannattaa muistaa, että intressejä on erilaisia ja aika moni isokin keksintö on saanut alkunsa jostain "autotallista". Tyyliin internet tai mikroaaltouuni... Tämä RVS on muistaakseni keksitty Venäjällä ja jos arvata saa, niin taustalla on jotain sotateollisuuden tapaista toimintaa.
- JTS-team
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 13.04.2010 00:00