escort-76

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Vastaa Viestiin
Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

escort-76

Viesti Kirjoittaja kolli » 16.10.2010 10:01

voisko joku kertoa välikoppa escon pysty-iskari koteloiden mittoja leveys.korkeus jne. Auto olis laitella historic sääntöihin. Toki valmiita saa, mut on aikaa tehdäkkin.
Kiitos etukäteen.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markomartini » 16.10.2010 19:22

eipäs vaan onnistu jos historic meinaat kysy lisää tietoa akk lajiryhmä

tgb
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 28.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja tgb » 16.10.2010 21:52

Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja kolli » 16.10.2010 22:51

cc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja please

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 16.10.2010 23:25

kolli kirjoitti:
cc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja please
Jutut on juttuja ja historic -autot rakennetaan ko. vuoden (tässä ilmeisesti 1975) sääntöjen ja auton luokkarin pohjalta. Minulla on 1969 Escort 1300GT:ssäni niin pystyiskarit kuin kuituluukut ja pleksi-ikkunatkin. Mutta 1975 välikoppaan niitä ei ryhmän 1 tai 2 autoon kuulu laitella. Ryhmä 4 on sitten eri juttu.

Eräänlaisena Fordin rakentajan perusoppaana toimiva "Ford Escort rally preparation" varoittaa ihan erikseen, että "turret kit" ja slipperijouset eivät kuulu ryhmän 2 autoon. Niinikään usein nähdyt aisannurkkien kotelovahvikkeet eivät kuulu historic -autoihin, vaikka niitäkin näkee aina silloin tällöin.

Eli ei noille mittoja löydy, vaikka kuinka haluaisit. Jos olet todella aikeissa rakentaa historic-auton, niin kannattaa tutustua ihan ensimmäiseksi sivustoon: http://www.historicrallyclubfinland.fi/page1.php.

- hannulehessaari

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja kolli » 17.10.2010 09:51

hannulehessaari kirjoitti:
kolli kirjoitti:
cc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja please
Jutut on juttuja ja historic -autot rakennetaan ko. vuoden (tässä ilmeisesti 1975) sääntöjen ja auton luokkarin pohjalta. Minulla on 1969 Escort 1300GT:ssäni niin pystyiskarit kuin kuituluukut ja pleksi-ikkunatkin. Mutta 1975 välikoppaan niitä ei ryhmän 1 tai 2 autoon kuulu laitella. Ryhmä 4 on sitten eri juttu.

Eräänlaisena Fordin rakentajan perusoppaana toimiva "Ford Escort rally preparation" varoittaa ihan erikseen, että "turret kit" ja slipperijouset eivät kuulu ryhmän 2 autoon. Niinikään usein nähdyt aisannurkkien kotelovahvikkeet eivät kuulu historic -autoihin, vaikka niitäkin näkee aina silloin tällöin.

Eli ei noille mittoja löydy, vaikka kuinka haluaisit. Jos olet todella aikeissa rakentaa historic-auton, niin kannattaa tutustua ihan ensimmäiseksi sivustoon: http://www.historicrallyclubfinland.fi/page1.php.

OK kiitoksia tästä tiedosta, ei näköjään pidä uskoa kaikkea mitä kuulee. Täytynee perehtyä noihin sääntöihin ihan ekaks.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Frog » 17.10.2010 10:08

kolli kirjoitti:
cc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja please
Katso luokituspaperia tai papereita !!

Kysymys:
Saako ns. välikoppa Escortissa , joko 1,6 tai 2,0l, olla ns. pysty iskarit ja nelilinkit?

Vastaus HRCF sivuilta !!!
Ryhmässä 2. Ikäkaudessa H1 on pelkkien rekatankojen asentaminen jäykkään akseliin sallittu, siten kuin ikäkaudella. Akselistokiinnityksien tyyppi voidaan muuttaa (esim uniball). Iskarin kiinnityksen voi muuttaa, mutta ainetta ei saa lisätä muualle kuin korvakkeisiin eikä kiinnike tai korin muutos saa olla korin näkyvää osaa.
I:ssä täytyy olla luokiteltu kaikki akselistojutskat eikä kiinnityspisteitä (nivelpisteitä) saa muuttaa. Nivelen materiaalin voi vaihtaa toiseksi (tukivarsi säilytettävä alkuperäisenä). Iskareiden kiinnityksiä ei voi muuttaa mutta vahvistaa saa. Lisäjousen saa asentaa, kunhan alkuperäinen jousi säilytetään.
Eli nelilinkki ei käy ellei ole luokiteltu, koskee kumpaakin ikäkautta.

HUOM !!! Pystyiskarin voi y.o ehdoilla tehdä ikäkauteen H1, muttei ikäkauteen I (ellei luokiteltu). 8O (kyllä joihinkin voi silti uskoa)

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja kolli » 17.10.2010 10:51

Frog kirjoitti:
kolli kirjoitti:
cc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja please
Katso luokituspaperia tai papereita !!

Kysymys:
Saako ns. välikoppa Escortissa , joko 1,6 tai 2,0l, olla ns. pysty iskarit ja nelilinkit?

Vastaus HRCF sivuilta !!!
Ryhmässä 2. Ikäkaudessa H1 on pelkkien rekatankojen asentaminen jäykkään akseliin sallittu, siten kuin ikäkaudella. Akselistokiinnityksien tyyppi voidaan muuttaa (esim uniball). Iskarin kiinnityksen voi muuttaa, mutta ainetta ei saa lisätä muualle kuin korvakkeisiin eikä kiinnike tai korin muutos saa olla korin näkyvää osaa.
I:ssä täytyy olla luokiteltu kaikki akselistojutskat eikä kiinnityspisteitä (nivelpisteitä) saa muuttaa. Nivelen materiaalin voi vaihtaa toiseksi (tukivarsi säilytettävä alkuperäisenä). Iskareiden kiinnityksiä ei voi muuttaa mutta vahvistaa saa. Lisäjousen saa asentaa, kunhan alkuperäinen jousi säilytetään.
Eli nelilinkki ei käy ellei ole luokiteltu, koskee kumpaakin ikäkautta.

HUOM !!! Pystyiskarin voi y.o ehdoilla tehdä ikäkauteen H1, muttei ikäkauteen I (ellei luokiteltu). 8O (kyllä joihinkin voi silti uskoa)

JOO, kiitoksia , lueskelinkin ton ja hyvä niin, en kerenny onneksi leikkelemään pyöräkoteloita, ikäkauteen I ryhmä 2 olisi fordsoni tehtävä 1.6 ohc mexiko. No nyt onkin hitsihommat tehty, kummallista vaan kun eräät väittää että kotelot olisi luvallisia ja mukamas jotkut niilä ajaakin kyseisessä luokassa, itte en ole kyllä nähnyt, mutta uskotaan näitä säänntöjä, tai jos rahat riittäis ryhmä 4 autoon....taitaa vaatia lotto voittoa

Vastaa Viestiin