voisko joku kertoa välikoppa escon pysty-iskari koteloiden mittoja leveys.korkeus jne. Auto olis laitella historic sääntöihin. Toki valmiita saa, mut on aikaa tehdäkkin.
Kiitos etukäteen.
escort-76
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
- hannulehessaari
- WRC
- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Jutut on juttuja ja historic -autot rakennetaan ko. vuoden (tässä ilmeisesti 1975) sääntöjen ja auton luokkarin pohjalta. Minulla on 1969 Escort 1300GT:ssäni niin pystyiskarit kuin kuituluukut ja pleksi-ikkunatkin. Mutta 1975 välikoppaan niitä ei ryhmän 1 tai 2 autoon kuulu laitella. Ryhmä 4 on sitten eri juttu.kolli kirjoitti:EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja pleasecc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
Eräänlaisena Fordin rakentajan perusoppaana toimiva "Ford Escort rally preparation" varoittaa ihan erikseen, että "turret kit" ja slipperijouset eivät kuulu ryhmän 2 autoon. Niinikään usein nähdyt aisannurkkien kotelovahvikkeet eivät kuulu historic -autoihin, vaikka niitäkin näkee aina silloin tällöin.
Eli ei noille mittoja löydy, vaikka kuinka haluaisit. Jos olet todella aikeissa rakentaa historic-auton, niin kannattaa tutustua ihan ensimmäiseksi sivustoon: http://www.historicrallyclubfinland.fi/page1.php.
- hannulehessaari
- kolli
- A-Junnu
- Viestit: 75
- Liittynyt: 05.06.2004 00:00
Jutut on juttuja ja historic -autot rakennetaan ko. vuoden (tässä ilmeisesti 1975) sääntöjen ja auton luokkarin pohjalta. Minulla on 1969 Escort 1300GT:ssäni niin pystyiskarit kuin kuituluukut ja pleksi-ikkunatkin. Mutta 1975 välikoppaan niitä ei ryhmän 1 tai 2 autoon kuulu laitella. Ryhmä 4 on sitten eri juttu.hannulehessaari kirjoitti:kolli kirjoitti:EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja pleasecc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
Eräänlaisena Fordin rakentajan perusoppaana toimiva "Ford Escort rally preparation" varoittaa ihan erikseen, että "turret kit" ja slipperijouset eivät kuulu ryhmän 2 autoon. Niinikään usein nähdyt aisannurkkien kotelovahvikkeet eivät kuulu historic -autoihin, vaikka niitäkin näkee aina silloin tällöin.
Eli ei noille mittoja löydy, vaikka kuinka haluaisit. Jos olet todella aikeissa rakentaa historic-auton, niin kannattaa tutustua ihan ensimmäiseksi sivustoon: http://www.historicrallyclubfinland.fi/page1.php.
OK kiitoksia tästä tiedosta, ei näköjään pidä uskoa kaikkea mitä kuulee. Täytynee perehtyä noihin sääntöihin ihan ekaks.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Katso luokituspaperia tai papereita !!kolli kirjoitti:EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja pleasecc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
Kysymys:
Saako ns. välikoppa Escortissa , joko 1,6 tai 2,0l, olla ns. pysty iskarit ja nelilinkit?
Vastaus HRCF sivuilta !!!
Ryhmässä 2. Ikäkaudessa H1 on pelkkien rekatankojen asentaminen jäykkään akseliin sallittu, siten kuin ikäkaudella. Akselistokiinnityksien tyyppi voidaan muuttaa (esim uniball). Iskarin kiinnityksen voi muuttaa, mutta ainetta ei saa lisätä muualle kuin korvakkeisiin eikä kiinnike tai korin muutos saa olla korin näkyvää osaa.
I:ssä täytyy olla luokiteltu kaikki akselistojutskat eikä kiinnityspisteitä (nivelpisteitä) saa muuttaa. Nivelen materiaalin voi vaihtaa toiseksi (tukivarsi säilytettävä alkuperäisenä). Iskareiden kiinnityksiä ei voi muuttaa mutta vahvistaa saa. Lisäjousen saa asentaa, kunhan alkuperäinen jousi säilytetään.
Eli nelilinkki ei käy ellei ole luokiteltu, koskee kumpaakin ikäkautta.
HUOM !!! Pystyiskarin voi y.o ehdoilla tehdä ikäkauteen H1, muttei ikäkauteen I (ellei luokiteltu).

- kolli
- A-Junnu
- Viestit: 75
- Liittynyt: 05.06.2004 00:00
Frog kirjoitti:Katso luokituspaperia tai papereita !!kolli kirjoitti:EIKÖS rs 2000 ja rs 1600 ohc mecksikossa saa olla, näin mulle o kerrottu.. joten mittolja pleasecc v kirjoitti:Joo,älä suotta pilaa hyvää koria,kun ei pystyiskareita saa olla.
Kysymys:
Saako ns. välikoppa Escortissa , joko 1,6 tai 2,0l, olla ns. pysty iskarit ja nelilinkit?
Vastaus HRCF sivuilta !!!
Ryhmässä 2. Ikäkaudessa H1 on pelkkien rekatankojen asentaminen jäykkään akseliin sallittu, siten kuin ikäkaudella. Akselistokiinnityksien tyyppi voidaan muuttaa (esim uniball). Iskarin kiinnityksen voi muuttaa, mutta ainetta ei saa lisätä muualle kuin korvakkeisiin eikä kiinnike tai korin muutos saa olla korin näkyvää osaa.
I:ssä täytyy olla luokiteltu kaikki akselistojutskat eikä kiinnityspisteitä (nivelpisteitä) saa muuttaa. Nivelen materiaalin voi vaihtaa toiseksi (tukivarsi säilytettävä alkuperäisenä). Iskareiden kiinnityksiä ei voi muuttaa mutta vahvistaa saa. Lisäjousen saa asentaa, kunhan alkuperäinen jousi säilytetään.
Eli nelilinkki ei käy ellei ole luokiteltu, koskee kumpaakin ikäkautta.
HUOM !!! Pystyiskarin voi y.o ehdoilla tehdä ikäkauteen H1, muttei ikäkauteen I (ellei luokiteltu).(kyllä joihinkin voi silti uskoa)
JOO, kiitoksia , lueskelinkin ton ja hyvä niin, en kerenny onneksi leikkelemään pyöräkoteloita, ikäkauteen I ryhmä 2 olisi fordsoni tehtävä 1.6 ohc mexiko. No nyt onkin hitsihommat tehty, kummallista vaan kun eräät väittää että kotelot olisi luvallisia ja mukamas jotkut niilä ajaakin kyseisessä luokassa, itte en ole kyllä nähnyt, mutta uskotaan näitä säänntöjä, tai jos rahat riittäis ryhmä 4 autoon....taitaa vaatia lotto voittoa