Rohkea veto jokkis porukalta

Jokamiesluokkaan liittyvä keskustelufoorumi
Avatar
Keitele
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Keitele » 23.10.2010 13:43

Onko kysyttyä kemikaalia löytynyt?

Tietäisikö AKK tai FiA :?:

Avatar
ripez12r
Yleinen
Yleinen
Viestit: 194
Liittynyt: 19.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ripez12r » 25.10.2010 10:42

Hatunnoston arvoinen juttu Jokkis racelle! Onnea matkaan!

AKK:n vastuu, miksi AKK ilmoittaa että lisenssin lisäksi olisi otettava henkilökohtainen kattavampi vakuutus kun tuo lisenssi vakuutus ei kata oikein mitään? --> AKK:n vastuu lakkaa siihen kun kirjoitat kilpailussa nimen alle että olen ymmärtänyt kilpailemisen riskit!

Mitä jos kaikkien kilpailujen järjestämismaksu olisi vain tuo 245€, siinä tulisi aika paljon seuralle rahaa toiminnan kehittämiseen. Tietenkin järjestäjä vakuutus ehkä tuohon päälle. Reipas 6000€ yhden-kahden päivän kilpailusta on kyllä suhteettoman paljon laskutavasta riippumatta. Sama rallisprintin SM:ssä, 900€ kilpailulupa ei kata mitään vaan kilpailijoiden pitää maksaa mediamaksu tähän vielä päälle ja järjestäjän kustantaa täysin kilpailun valvojat ja tuomarit yms. molemmissa tapauksissa.

Näitä kun vähän ynnäilee on lopputulos juuri tuo että jossain vaiheessa alkaa väki irtaantumaan ja tekemään omia kisojaan, jos harrastajien rahat menevät esimerkiksi koira näyttelyyn.... http://www.koirat.com/tapahtumat/akkn_j ... show_13047

Avatar
sergej
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 14.09.2008 00:00
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

jokkista

Viesti Kirjoittaja sergej » 09.11.2010 22:06


1400trophy
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 15.08.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja 1400trophy » 10.11.2010 09:06

Toivottavasti seurat lähtee aktiivisesti mukaan, jottei koko homma kuivu kasaan. Toivatan onnea ja lupaan olla itsekin viivalla :D
Ei riemulla rajaa kun mopolla ajaa!

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 11.11.2010 17:54

1400trophy kirjoitti:Toivottavasti seurat lähtee aktiivisesti mukaan, jottei koko homma kuivu kasaan. Toivatan onnea ja lupaan olla itsekin viivalla :D
Epäilen seurojen lähtemistä, jos siellä on muitakin kuin JM harrastajia. Jos AKK:sta erotaan loppuu silloin edustusoikeus AKK:n alaisiin kisoihin seuran jäseniltä. Vain AKK:n jäsenseuran jäsenet voivat saada jäsenseurojensa järjestämiin kilpailuihin oikeuttavan lisenssin. AKK Motorsport ei itse järjestä kisoja vaan sen jäsenyhdistykset.
Eli epäilen asian kuivuvan osittain kokoon. Mahdollisesti eroavat henkilöt tai yhdistykset voivat sitten ajella-, tai järjestää vaikka Rokkiralli-kisoja.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja emppu » 11.11.2010 18:41

MJT kirjoitti:
1400trophy kirjoitti:Toivottavasti seurat lähtee aktiivisesti mukaan, jottei koko homma kuivu kasaan. Toivatan onnea ja lupaan olla itsekin viivalla :D
Epäilen seurojen lähtemistä, jos siellä on muitakin kuin JM harrastajia. Jos AKK:sta erotaan loppuu silloin edustusoikeus AKK:n alaisiin kisoihin seuran jäseniltä. Vain AKK:n jäsenseuran jäsenet voivat saada jäsenseurojensa järjestämiin kilpailuihin oikeuttavan lisenssin. AKK Motorsport ei itse järjestä kisoja vaan sen jäsenyhdistykset.
Eli epäilen asian kuivuvan osittain kokoon. Mahdollisesti eroavat henkilöt tai yhdistykset voivat sitten ajella-, tai järjestää vaikka Rokkiralli-kisoja.
Voi voi. Seurat voivat lähteä mukaan vaikka mihin autourheilutoimintaan. Seurojen säännöissäkin lukee tämä.
Se on taasen eri asia lähteekö ne mistään. Seurojen tarkoituskin on mahdollistaa jäsentensä harrastemahdollisuudet ja jopa edistää sitä!
Seurojen jäsenet voivat lähteä tai olla lähtemättä.

Avatar
numppa
KV
KV
Viestit: 592
Liittynyt: 07.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja numppa » 11.11.2010 18:44

MJT kirjoitti:
1400trophy kirjoitti:Toivottavasti seurat lähtee aktiivisesti mukaan, jottei koko homma kuivu kasaan. Toivatan onnea ja lupaan olla itsekin viivalla :D
Epäilen seurojen lähtemistä, jos siellä on muitakin kuin JM harrastajia. Jos AKK:sta erotaan loppuu silloin edustusoikeus AKK:n alaisiin kisoihin seuran jäseniltä. Vain AKK:n jäsenseuran jäsenet voivat saada jäsenseurojensa järjestämiin kilpailuihin oikeuttavan lisenssin. AKK Motorsport ei itse järjestä kisoja vaan sen jäsenyhdistykset.
Eli epäilen asian kuivuvan osittain kokoon. Mahdollisesti eroavat henkilöt tai yhdistykset voivat sitten ajella-, tai järjestää vaikka Rokkiralli-kisoja.
Matti se jaksaa jauhaa tuota samaa vanhaa AIK propakandaa.
Kaikkihan perustuu vapaaehtoisuuteen,ei ketään pakoteta ajamaan uutta jokkista. Ajelkoon ne jotka tahtovat niin tuolla AIK:n alaisuudessa mutta älä kuvittele että homma kuivuisi kasaan noiden muiden osalta.
Jo rokkirallin suosio on sen osoittanut että ei kaikkia kiinnosta HARRASTAA kilpailua AIK alaisuudessa täydellisessä fia-vaatetuksessa.

Harmittaa se varmaan jos seurassa on 300 jäsentä joista ne 10 lunastaa sen lisenssin AIK:lta.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 11.11.2010 22:39

numppa kirjoitti:
MJT kirjoitti:
1400trophy kirjoitti:Toivottavasti seurat lähtee aktiivisesti mukaan, jottei koko homma kuivu kasaan. Toivatan onnea ja lupaan olla itsekin viivalla :D
Epäilen seurojen lähtemistä, jos siellä on muitakin kuin JM harrastajia. Jos AKK:sta erotaan loppuu silloin edustusoikeus AKK:n alaisiin kisoihin seuran jäseniltä. Vain AKK:n jäsenseuran jäsenet voivat saada jäsenseurojensa järjestämiin kilpailuihin oikeuttavan lisenssin. AKK Motorsport ei itse järjestä kisoja vaan sen jäsenyhdistykset.
Eli epäilen asian kuivuvan osittain kokoon. Mahdollisesti eroavat henkilöt tai yhdistykset voivat sitten ajella-, tai järjestää vaikka Rokkiralli-kisoja.
Matti se jaksaa jauhaa tuota samaa vanhaa AIK propakandaa.
Kaikkihan perustuu vapaaehtoisuuteen,ei ketään pakoteta ajamaan uutta jokkista. Ajelkoon ne jotka tahtovat niin tuolla AIK:n alaisuudessa mutta älä kuvittele että homma kuivuisi kasaan noiden muiden osalta.
Jo rokkirallin suosio on sen osoittanut että ei kaikkia kiinnosta HARRASTAA kilpailua AIK alaisuudessa täydellisessä fia-vaatetuksessa.

Harmittaa se varmaan jos seurassa on 300 jäsentä joista ne 10 lunastaa sen lisenssin AIK:lta.
Ei se ainakaan minua harmita. Seura jolla on 300 maksavaa jäsentä on jo aika kovilla asioissa jolloin päätetään AKK:n kokouksissa päättäjistä. Seuran jäsenmäärän mukaan muistaakseni määräytyy myös liittokokousedustajien lukumäärä. He käyttävät seuransa mandaattia valinnoissa. Myös Dresden´issä on varmasti Autourheilua edistävä ja harrastava yhdistys joka kuuluu FIA:n alaisuuteen kuten AKK. Myös he päättävät alueensa asioista demokraattisesti, ei enään DDR-kraattisesti.
Kannattanee tutustua, koska matkailu yleensä avartaa.

Avatar
numppa
KV
KV
Viestit: 592
Liittynyt: 07.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja numppa » 11.11.2010 23:12

Enpä tuota tiedä miten täällä Saksassa tällä hetkellä ajellaan.
Mahtaako harrastajapuolella vielä saada ajella t-paita/farkut jalassa pirusti vapaammin rakennetuilla autoilla.

Matkailusta en tiedä mutta työnteko muuallakin kuin suomessa avartaa silmiä kovasti näkemään kuinka pielessä HARRASTAMINEN on suomessa.

Onneksi joku sentään tekee asialle jotain,kunhan tuo rallipuoli vielä saadaan harrastaja ystävälliseksi niin voisi jonkun kisan suomessakin ajaa.

Kuvastaa hyvin harrastatuksen tilaa,auto joka on työn alla on kielletty suomessa mutta kaikkialla muualla sillä on kansallinen luokitus.
Toisaalta eipä sitä suomen kisoihin olla tekemässäkään.

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 12.11.2010 18:57

MTJ jos omistat tai et, singerin ompelukoneen ja olet vaikka marttakerhossa niin voit perustaa oman autourheiluseuran jossa on joko AKK:n tai SEN ULKOPUOLISIA JÄSENIÄ.
Niin mikä estää jäseniä ajamasta AKK: sisäisissä kilpailuissa tai sen ulkopuolisissa?
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Avatar
anssi67
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 05.12.2004 00:00
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 12.11.2010 20:23

numppa kirjoitti:Enpä tuota tiedä miten täällä Saksassa tällä hetkellä ajellaan.
Mahtaako harrastajapuolella vielä saada ajella t-paita/farkut jalassa pirusti vapaammin rakennetuilla autoilla.

Matkailusta en tiedä mutta työnteko muuallakin kuin suomessa avartaa silmiä kovasti näkemään kuinka pielessä HARRASTAMINEN on suomessa.

Onneksi joku sentään tekee asialle jotain,kunhan tuo rallipuoli vielä saadaan harrastaja ystävälliseksi niin voisi jonkun kisan suomessakin ajaa.

Kuvastaa hyvin harrastatuksen tilaa,auto joka on työn alla on kielletty suomessa mutta kaikkialla muualla sillä on kansallinen luokitus.
Toisaalta eipä sitä suomen kisoihin olla tekemässäkään.
Jep, kävin ajamassa VLN ratakisan pari viikkoa sitten Saksassa ja siellä oli pakolliset viimeisimmät luokitukset ajovarusteissa ja hanssit...vaativat vielä nopeusluokituksiakin ennen kuin pääsee radalle. Aika vapaasti ainakin ratapuolella saa siellä rakentaa autoja, ihme AMG SLSR Mersuja ja muita Porscheja ja Bemareita. Ilmeisesti sääntöjä sielläkin täytyy noudattaa. Jäin Opelin tehdastiimin Astralla valovuoden. Ihan vain matkailun ja harrastamisenvuoksi ajoin!

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Jäsenyyksistä

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 13.11.2010 00:57

MrSpoon kirjoitti:MTJ jos omistat tai et, singerin ompelukoneen ja olet vaikka marttakerhossa niin voit perustaa oman autourheiluseuran jossa on joko AKK:n tai SEN ULKOPUOLISIA JÄSENIÄ.
Niin mikä estää jäseniä ajamasta AKK: sisäisissä kilpailuissa tai sen ulkopuolisissa?
Kysymys ei ole minulle osoitettu enkä halua jokkiksen asioihin sanoa juuta enkä jaata, kun en ole koskaan edes kilpailua nähnyt tai muutenkaan lajiiin tutustunut. Kommenttini koskeekin käsitteitä, kun niitä näytään käytettävän hieman horjuvasti.

Autourheiluseuran jäsenet ovat vain autourheiluseuran jäseniä eivät AKK:n jäseniä. AKK:n jäseninä on autourheiluseura, jos se siis on AKK:hon liittynyt eikä ole siitä erotettu.

AKK myöntää kilpailulisenssin vain sellaiselle kilpailijalle, joka on AKK:n jäsenseuran jäsen.

AKK ei järjestä kilpailuja (paitsi AKK Sports Neste -rallin), vaan kilpailut ovat seurojen järjestämiä. Kilpailun järjestämisluvan myöntää AKK ja kilpailuissa noudatetaan AKK:n sääntökirjan sääntöjä ja määräyksiä. Tällaisissa kilpailuissa tulee kilpailijoilla olla voimassaoleva AKK:n myöntämä lisenssi joka oikeuttaa kilpailemaan ja edellyttää kilpailijalta sitoutumista AKK:n sääntöjen noudattamiseen. Samantyyppistä lisenssiointia sovelletaan osaan kilpailun toimitsijoista. Noin se suurinpiiretin menee tuo FIA:n ”leiriin” järjestäytynyt autourheilu kansallisella tasolla.

Mitään erityistä estettä ei Suomessa ole järjestäytyä erilailla tai olla järjestäytymättä, jos joukko ihmisiä niin näkee, eivätkä heidän touhunsa ole vaaraksi heille itselleen tai muille taikka riko yleistä järjestystä. Yleisötapahtumia ja autokilpailuja säätelevät erinäiset lait ja määräykset ja tilaisuuksia varten tarvitaan lupia viranomaisilta. Ilman näitä lupia ei kilpailuja voi laillisesti Suomessa toteuttaa. Eli kyllä Suomessa voidaan järjestää autokilpailuja sitenkin, että järjestäjä ei noudata AKK:n sääntöjä, kunhan vaan täyttää lain ja viranomaisten määräykset.

Sensijaan se, että AKK:hon kuuluva seura järjestäisi kilpailuja sitoutumatta AKK:n sääntöihin, ei liene mahdollista. En ole koskaan saanut käsiini (en tosin etsinytkään) yhdistyksen (siis AKK:n) sääntöjä, mutta tuntuisi erikoiselta, että järjestäytynyt autourheilu olisikin osin villiä. Mikä sen järjestäytymisen tarkoitus sellaisessa tapauksessa olisi? Eli jos joku AKK:n jäsenseura lähtee sille tielle, että järjestää kilpailuja, ilman AKK:n lupamenettelyä ja noudattamatta AKK:n sääntökirjan sääntöjä, niin kyllähän se silloin samalla eroaa tai jossain vaiheessa erotetaan AKK:n jäsenyydestä. Silloin seuran jäsenyys ei myöskään riitä seuran jäsenkunnalle AKK:n lisenssin saamiseen.

Miten sitten sellainen tapaus, että ”lisenssoitu” kilpailija kuuluu AKK:n alaiseen seuraan, mutta ajaa myös kilpailuja, joissa ei noudateta AKK:n sääntöjä eikä kilpailijalta edellytetä AKK:n kilpailijalisenssiä ja joiden järjestäjä ei siis ole AKK:n jäsenseura? Sille ei pitäisi olla mitään suoranaista estettä kuten ei sillekään, että ko. kilpailija osallistuu kilpailuihin, joissa vaaditaan AKK:n lisenssi ja noudatetaan AKK:n sääntöjä. Suomalaisilla on vapaus kuulua erilaisiin järjestöihin ja harrastaa erilaisia asioita. Henkilö voi esimerkiksi olla kokoomuksen jäsen ja ottaa osaa kommunistien vappumarssiin, jos niitä jossain vielä järjestetään. Tai Plussakorttilainen voi tehdä ostoksia osuuskaupassa ja omistaa jopa S-etukortinkin. Ja onhan joillakin jopa kaksi kansalaisuuttakin.

Kun en ole yhdistystoiminnasta juurikaan kiinnostunut, niin en tunne edes oman seurani sääntöjä. Arvelen kuitenkin, että seurat voivat edellyttää jäsenistöltään tiettyjä asioita. Keneltäkään ei voida kieltää osallistumista Suomessa lailliseen tilaisuuteen, mutta seuran ei tarvitse ottaa jäsenekseen kuin sellaisia henkilöitä, jotka sitoutuvat tietynlaiseen normistoon. Esim. raittiusseura voi varmaan erottaa jäsenen, joka ei sitoudu raittiuteen, vaan esiintyy kokouksissa umpikännissä ja jää säännöllisesti kiinni ratista. Uskoisin, että autourheiluseurakin voi edellyttää jäsenistöltään esim. kilpailemista vain AKK:n jäsenseurojen järjestämissä kilpailuissa, jos tämä on mainittu seuran rekisteröidyissä säännöissä. Tällöin sellainen kilpailija, joka haluaa kilpailla missä lystää, joutuu hakeutumaan seuraan, joka ei tällaista rajoitusta tee. En osaa sanoa, asettaako AKK:n jäsenyys seuralle jotain ehtoja tällaisten kysymysten suhteen, mutta ehkä joku näitä seurasääntöjä kuten AKK:n jäsensääntöjä tunteva voisi tarkentaa.

Kuten totesin, en ota mitään kantaa tähän jokkis-asiaan, kun en koko lajia yhtään tunne. En tiedä edes mitä tarkoittaa ”linja-autollinen suojia” ... vai miten se olikaan. Sensijaan rallin suhteen olen ehdottomasti sitä mieltä, että lajin harrastamisen tulee tapahtua järjestäytyneesti yhden kattojärjestön alaisuudessa myös tulevaisuudessa. Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisin asioiden nykyistä tilaa rallin kannalta jotenkin hyvänä. Päinvastoin, haasteita on paljon kuten näkemyksiäkin ja isotkin muutokset ovat tarpeen, jotta lajin asema tulevaisuudessa voidaan turvata. Hajaannus ei kuitenkaan vie asioita eteenpäin, vaan tarvitaan entistä enemmän yksituumaisuutta ja koko harrastajakunnan huomioivaa päätöksentekoa.

-hannulehessaari

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: Jäsenyyksistä

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 13.11.2010 01:45

hannulehessaari kirjoitti:
MrSpoon kirjoitti:MTJ jos omistat tai et, singerin ompelukoneen ja olet vaikka marttakerhossa niin voit perustaa oman autourheiluseuran jossa on joko AKK:n tai SEN ULKOPUOLISIA JÄSENIÄ.
Niin mikä estää jäseniä ajamasta AKK: sisäisissä kilpailuissa tai sen ulkopuolisissa?
Kysymys ei ole minulle osoitettu enkä halua jokkiksen asioihin sanoa juuta enkä jaata, kun en ole koskaan edes kilpailua nähnyt tai muutenkaan lajiiin tutustunut. Kommenttini koskeekin käsitteitä, kun niitä näytään käytettävän hieman horjuvasti.

Autourheiluseuran jäsenet ovat vain autourheiluseuran jäseniä eivät AKK:n jäseniä. AKK:n jäseninä on autourheiluseura, jos se siis on AKK:hon liittynyt eikä ole siitä erotettu.

AKK myöntää kilpailulisenssin vain sellaiselle kilpailijalle, joka on AKK:n jäsenseuran jäsen.

AKK ei järjestä kilpailuja (paitsi AKK Sports Neste -rallin), vaan kilpailut ovat seurojen järjestämiä. Kilpailun järjestämisluvan myöntää AKK ja kilpailuissa noudatetaan AKK:n sääntökirjan sääntöjä ja määräyksiä. Tällaisissa kilpailuissa tulee kilpailijoilla olla voimassaoleva AKK:n myöntämä lisenssi joka oikeuttaa kilpailemaan ja edellyttää kilpailijalta sitoutumista AKK:n sääntöjen noudattamiseen. Samantyyppistä lisenssiointia sovelletaan osaan kilpailun toimitsijoista. Noin se suurinpiiretin menee tuo FIA:n ”leiriin” järjestäytynyt autourheilu kansallisella tasolla.

Mitään erityistä estettä ei Suomessa ole järjestäytyä erilailla tai olla järjestäytymättä, jos joukko ihmisiä niin näkee, eivätkä heidän touhunsa ole vaaraksi heille itselleen tai muille taikka riko yleistä järjestystä. Yleisötapahtumia ja autokilpailuja säätelevät erinäiset lait ja määräykset ja tilaisuuksia varten tarvitaan lupia viranomaisilta. Ilman näitä lupia ei kilpailuja voi laillisesti Suomessa toteuttaa. Eli kyllä Suomessa voidaan järjestää autokilpailuja sitenkin, että järjestäjä ei noudata AKK:n sääntöjä, kunhan vaan täyttää lain ja viranomaisten määräykset.

Sensijaan se, että AKK:hon kuuluva seura järjestäisi kilpailuja sitoutumatta AKK:n sääntöihin, ei liene mahdollista. En ole koskaan saanut käsiini (en tosin etsinytkään) yhdistyksen (siis AKK:n) sääntöjä, mutta tuntuisi erikoiselta, että järjestäytynyt autourheilu olisikin osin villiä. Mikä sen järjestäytymisen tarkoitus sellaisessa tapauksessa olisi? Eli jos joku AKK:n jäsenseura lähtee sille tielle, että järjestää kilpailuja, ilman AKK:n lupamenettelyä ja noudattamatta AKK:n sääntökirjan sääntöjä, niin kyllähän se silloin samalla eroaa tai jossain vaiheessa erotetaan AKK:n jäsenyydestä. Silloin seuran jäsenyys ei myöskään riitä seuran jäsenkunnalle AKK:n lisenssin saamiseen.

Miten sitten sellainen tapaus, että ”lisenssoitu” kilpailija kuuluu AKK:n alaiseen seuraan, mutta ajaa myös kilpailuja, joissa ei noudateta AKK:n sääntöjä eikä kilpailijalta edellytetä AKK:n kilpailijalisenssiä ja joiden järjestäjä ei siis ole AKK:n jäsenseura? Sille ei pitäisi olla mitään suoranaista estettä kuten ei sillekään, että ko. kilpailija osallistuu kilpailuihin, joissa vaaditaan AKK:n lisenssi ja noudatetaan AKK:n sääntöjä. Suomalaisilla on vapaus kuulua erilaisiin järjestöihin ja harrastaa erilaisia asioita. Henkilö voi esimerkiksi olla kokoomuksen jäsen ja ottaa osaa kommunistien vappumarssiin, jos niitä jossain vielä järjestetään. Tai Plussakorttilainen voi tehdä ostoksia osuuskaupassa ja omistaa jopa S-etukortinkin. Ja onhan joillakin jopa kaksi kansalaisuuttakin.

Kun en ole yhdistystoiminnasta juurikaan kiinnostunut, niin en tunne edes oman seurani sääntöjä. Arvelen kuitenkin, että seurat voivat edellyttää jäsenistöltään tiettyjä asioita. Keneltäkään ei voida kieltää osallistumista Suomessa lailliseen tilaisuuteen, mutta seuran ei tarvitse ottaa jäsenekseen kuin sellaisia henkilöitä, jotka sitoutuvat tietynlaiseen normistoon. Esim. raittiusseura voi varmaan erottaa jäsenen, joka ei sitoudu raittiuteen, vaan esiintyy kokouksissa umpikännissä ja jää säännöllisesti kiinni ratista. Uskoisin, että autourheiluseurakin voi edellyttää jäsenistöltään esim. kilpailemista vain AKK:n jäsenseurojen järjestämissä kilpailuissa, jos tämä on mainittu seuran rekisteröidyissä säännöissä. Tällöin sellainen kilpailija, joka haluaa kilpailla missä lystää, joutuu hakeutumaan seuraan, joka ei tällaista rajoitusta tee. En osaa sanoa, asettaako AKK:n jäsenyys seuralle jotain ehtoja tällaisten kysymysten suhteen, mutta ehkä joku näitä seurasääntöjä kuten AKK:n jäsensääntöjä tunteva voisi tarkentaa.

Kuten totesin, en ota mitään kantaa tähän jokkis-asiaan, kun en koko lajia yhtään tunne. En tiedä edes mitä tarkoittaa ”linja-autollinen suojia” ... vai miten se olikaan. Sensijaan rallin suhteen olen ehdottomasti sitä mieltä, että lajin harrastamisen tulee tapahtua järjestäytyneesti yhden kattojärjestön alaisuudessa myös tulevaisuudessa. Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisin asioiden nykyistä tilaa rallin kannalta jotenkin hyvänä. Päinvastoin, haasteita on paljon kuten näkemyksiäkin ja isotkin muutokset ovat tarpeen, jotta lajin asema tulevaisuudessa voidaan turvata. Hajaannus ei kuitenkaan vie asioita eteenpäin, vaan tarvitaan entistä enemmän yksituumaisuutta ja koko harrastajakunnan huomioivaa päätöksentekoa.

-hannulehessaari

Hannu hyvä !

Olet oikeassa ja väärässä.

Tiedän mitä laki sanoo jne, mutta, jos jokin seura Suomessa alkaa ns, villiksi, AKK hoitaa kyllä tavalla ta toisella sanktioinnin.
Joitakin vuosia sitten käyttiin lakikäsittely näissä asiosissa ja AKK jäi hopelle eli autourheilu tapahtumien järjestäminen on mahdollista esim, yritystasolla.

Minusta edelleen kuitenkin AKK pitää kiinni siitä että heidän alaisen seuran jäsen jolla on AKK:n lisensssi ei voi ajaa tai muutenkaan osalllistua muiden, ei AKK:n alaisten järjetäjien kisoihin.

Niin tai näin !

Sanoin jo tuolla toisessa tobikisssa, että nyt on aika jätttää lisenssit lunastamatta oikein porukalla.
Ne jotka nöyrtyy AKK:n alati järjettömään sääntömaailmaan, nämä voivat pitää turpansa kiinni täälläkin.
Ne joiden mielesrtä me tarvitaan nyt toinen ns, alakerran harrastajatason AKK Suomeen voivat jatkaa tätäkin keskustelua.

Hannu !

Käväiseppä joskus JM kisoissa niin huomaat, miten ihmeellisiilä laitteilla ja turvavarusteilla sielläkin ajetaan kilpaa.
Oikeasti JM porukka voisi pitää turpansa kiinni kaikessa mikä liittyy turvallisuuteen.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Jäsenyyksistä

Viesti Kirjoittaja emppu » 13.11.2010 08:59

Rallimax kirjoitti:
hannulehessaari kirjoitti:
MrSpoon kirjoitti:MTJ jos omistat tai et, singerin ompelukoneen ja olet vaikka marttakerhossa niin voit perustaa oman autourheiluseuran jossa on joko AKK:n tai SEN ULKOPUOLISIA JÄSENIÄ.
Niin mikä estää jäseniä ajamasta AKK: sisäisissä kilpailuissa tai sen ulkopuolisissa?
.............
Hannu !

Käväseppä joskus JM kisoissa niin huomaat, miten ihmeellisiilä laitteilla ja turvavarusteilla sielläkin ajetaan kilpaa.
Oikeasti JM porukka voisi pitää turpansa kiinni kaikessa mikä liittyy turvallisuuteen.
Rintanen: Noinko paljon sinua "genitaalialueenvärkittää" se että JM-porukkakaan ei ole sinua huolinut "tiedottajaksi" :?:
Ovat näemmä olleet kaukaa viisaita jo tässäkin asiassa 8)

Avatar
prinz
Viestit: 13
Liittynyt: 14.04.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja prinz » 13.11.2010 13:35

joo ... nää foorumit on täys kaikenlaisia puupäitä jotka kyllä täällä huutelee ja arvostelee mutta ei vaivaudu paikalle kun jotain koetetaan.
tällä foorumillahan sitä on jokkis miehet terrorisoinu turvallisuuden.
kannatta jättää ehkä jättää omaan arvoonsa...
ja ompa täällä jotkut perään kuuluttaneet halpaa harrastaja sarjaa..
jokkis race sitä vie omalta osaltaan eteenpäin ei siksi että turvavarusteet maksaa, vaan siksi että akk ei halunnut yhteistyöta j-racen kanssa. keskustelu sinne oli yksi puolista, tehkööt jokkis väki mitä lystää... tyyppisiä vastauksia. ja kun j-race esitti toista oviputkea kuskin puoleelle, ei sitäkään katsottu tarpeelliseksi ei lisää ilmeisesti turvallisuutta.
sitä paitsi jokkis ei ole tarpeeksi hieno laji herroille... pikemminkin pakollinen paha. vaikka kai sekin rahaa tuo kujalle.

Vastaa Viestiin