Jarrutehostin escortiin

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Jarrutehostin escortiin

Viesti Kirjoittaja zessa » 05.03.2005 23:29

Oliskohan mahdollista laittaa tollaseen mk2 escortiin, jossa on pedalbox jarrutehostaja? Miten tehostaja ylipäätään toimii ja tarviiko sen olla jarrupolkimen läheisyydessä? Miten äffän sääntöja pitäisi tulkita, sillä siellä ei puhuta tehostajasta mitään? Onko kellään kokemuksia?

Nimimerkilä: Aloittelija

Avatar
Raiser
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raiser » 06.03.2005 08:19

mitenhän olisi mahdollista laittaa potkuriin pedalboxi? 8O

lupausko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 260
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Jarrutehostin escortiin

Viesti Kirjoittaja lupausko » 06.03.2005 12:11

zessa kirjoitti:Oliskohan mahdollista laittaa tollaseen mk2 escortiin, jossa on pedalbox jarrutehostaja? Miten tehostaja ylipäätään toimii ja tarviiko sen olla jarrupolkimen läheisyydessä? Miten äffän sääntöja pitäisi tulkita, sillä siellä ei puhuta tehostajasta mitään? Onko kellään kokemuksia?

Nimimerkilä: Aloittelija
Sinuna unohtaisin tehostajan kokonaan! Muutkin repivät sen yleensä heti pois vaikka ei olekkaan pedalboxia, koska jarru poljin tuntuma on paljon parempi.. Sitäpaitsi esen oma tehostin voi tehä mukavia pikku yllätyksiä jarruttaessa oikein voimakkaasti... :?

Avatar
bootsi
Viestit: 10
Liittynyt: 24.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja bootsi » 06.03.2005 18:44

Vaihda boxiin pienemmät sylinterit. :wink:

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tepi » 06.03.2005 22:13

voi laittaa tehostimet, ne on aikanaan luokiteltu ja käytetty tehdasautoissa.
tarvitset 2 tehostinta,molemmille piireille omansa.
ne voi periaatteessa sijoittaa mihin kohtaan jarruputkea haluaa.
joissain tehdaskilpureissa takapiirin tehostin oli peräkontissa.

tuossa kuva tehostimesta http://www.performancebritish.com/prodi ... eServo.jpg
eli piiriin lisätään alipainetehostin ja erikoisrakenteinen jarrusylinteri joka nostaa piirin painetta.
voitaisiin ehkä puhua kansantajuisesti "apupääsylinteristä".
Pedalboxin pääsylinterit ja rakenne säilyy ennallaan.

noita et sitten löydä halvalla mistään hajottamoilta. uusia kalliita kuitenkin saa ainakin englannista.

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zessa » 06.03.2005 23:09

Siis mikkään ns purkaamo-osa ei käy? Onko kaikkien autojen alkuperäiset tehostimet siis kiinni pääsylinterissä? Mistäköhän noita eskon luokituksia voisi tarkastella?

Avatar
jiihoo1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jiihoo1 » 06.03.2005 23:18

Yllättävä ja edullinen ratkaisu löytyy melko läheltä... Tallinnan risteilylle ja paikalliseen varaosapuotiin ja pari Mossen tehostajaa matkaan, ovat samantyyppisiä kuin BDA:ssa ja 400 Opeleissa käytettiin... Käytin tällaisia Asconassa, etu ja takapiirille omansa ja hyvin toimi....
kun ny vaan ei sattus mitään...

Avatar
Teppo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 38
Liittynyt: 07.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Teppo » 06.03.2005 23:31

Eikös noi Mossen tehostajat ole vaan pirun isoja kaksin kappalein asennettavaksi? muistaakseni 8" vai??? Daffista löytyis melkein puolet pienempää, jos niitä vielä löytää...Mobilistista?

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tepi » 06.03.2005 23:47

escorteissa aikanaan käytetyt tehostimet oli käsittääkseni muokattu mini cooperin (Lockheed) tehostimista.
onhan monissa 60-70 luvun autoissa tuon tyyppisiä tehostimia. usein ongelmana niiden huono kunto ja korjausosien saatavuus.
melko monessa 60 brittiautossa käytetty, myös joissain vanhoissa volvoissa, 1602/2002 bemareissa ym.ym...
niitä on monen näköisiä ja kokoisia.
googlella voi hakea sanoilla remote brake servo, niin löytyy tietoa.

remote servo on myös löytynyt vakiona Escort Twincamista, alkupään mexicoista ja rs1600:sta. Valmistaja oli Girling, ja nämä escortit olivat 1-piiri jarruilla

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zessa » 07.03.2005 16:19

zessa kirjoitti:Siis mikkään ns purkaamo-osa ei käy? Onko kaikkien autojen alkuperäiset tehostimet siis kiinni pääsylinterissä? Mistäköhän noita eskon luokituksia voisi tarkastella?
Vaatiiko suuria muutoksia pedalboxiin? :?

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tepi » 07.03.2005 23:28

zessa kirjoitti: Vaatiiko suuria muutoksia pedalboxiin? :?
kuten jo aikaisemmasta viestistäni ilmenee, pedalbox säilyy muuttumattomana.

Avatar
Rubberduck
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rubberduck » 08.03.2005 09:40

Tepi kirjoitti:escorteissa aikanaan käytetyt tehostimet oli käsittääkseni muokattu mini cooperin (Lockheed) tehostimista.
onhan monissa 60-70 luvun autoissa tuon tyyppisiä tehostimia. usein ongelmana niiden huono kunto ja korjausosien saatavuus.
"Morris-vainaan" remote-servoja on edelleenkin kaupan, hintaa kylläkin on, esim. Minispeed.co.uk:ssa £117.73 (ex VAT).

Kyseessä on tuonnäköinen möykky:

http://www.minispeed.co.uk/classic/inde ... id=21a1293

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zessa » 08.03.2005 09:55

zessa kirjoitti:
zessa kirjoitti:Siis mikkään ns purkaamo-osa ei käy? Onko kaikkien autojen alkuperäiset tehostimet siis kiinni pääsylinterissä? Mistäköhän noita eskon luokituksia voisi tarkastella?
Vaatiiko suuria muutoksia pedalboxiin? :?
Tarkoitin jos pistää jonkun esim. esille tulleen minin tehostimen. Ymmärsin ettei tarvii muuta kuin heittää jarruletkun väliin? :roll: Tietääkö kukaan miten noittein luokitusten kanssa on?

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zessa » 08.03.2005 22:20

luokitus todistuksessa sanotaan vain että alipaine tehostaja voi olla. Eli kaikenlaiset alipaine tehostajat käy?

Vastaa Viestiin