Jarrutehostin escortiin
- zessa
- A-Junnu
- Viestit: 83
- Liittynyt: 05.03.2005 00:00
Jarrutehostin escortiin
Oliskohan mahdollista laittaa tollaseen mk2 escortiin, jossa on pedalbox jarrutehostaja? Miten tehostaja ylipäätään toimii ja tarviiko sen olla jarrupolkimen läheisyydessä? Miten äffän sääntöja pitäisi tulkita, sillä siellä ei puhuta tehostajasta mitään? Onko kellään kokemuksia?
Nimimerkilä: Aloittelija
Nimimerkilä: Aloittelija
- Raiser
- A-Junnu
- Viestit: 98
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti:
-
- Yleinen
- Viestit: 260
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Jarrutehostin escortiin
Sinuna unohtaisin tehostajan kokonaan! Muutkin repivät sen yleensä heti pois vaikka ei olekkaan pedalboxia, koska jarru poljin tuntuma on paljon parempi.. Sitäpaitsi esen oma tehostin voi tehä mukavia pikku yllätyksiä jarruttaessa oikein voimakkaasti... :?zessa kirjoitti:Oliskohan mahdollista laittaa tollaseen mk2 escortiin, jossa on pedalbox jarrutehostaja? Miten tehostaja ylipäätään toimii ja tarviiko sen olla jarrupolkimen läheisyydessä? Miten äffän sääntöja pitäisi tulkita, sillä siellä ei puhuta tehostajasta mitään? Onko kellään kokemuksia?
Nimimerkilä: Aloittelija
- Tepi
- A-Junnu
- Viestit: 142
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
voi laittaa tehostimet, ne on aikanaan luokiteltu ja käytetty tehdasautoissa.
tarvitset 2 tehostinta,molemmille piireille omansa.
ne voi periaatteessa sijoittaa mihin kohtaan jarruputkea haluaa.
joissain tehdaskilpureissa takapiirin tehostin oli peräkontissa.
tuossa kuva tehostimesta http://www.performancebritish.com/prodi ... eServo.jpg
eli piiriin lisätään alipainetehostin ja erikoisrakenteinen jarrusylinteri joka nostaa piirin painetta.
voitaisiin ehkä puhua kansantajuisesti "apupääsylinteristä".
Pedalboxin pääsylinterit ja rakenne säilyy ennallaan.
noita et sitten löydä halvalla mistään hajottamoilta. uusia kalliita kuitenkin saa ainakin englannista.
tarvitset 2 tehostinta,molemmille piireille omansa.
ne voi periaatteessa sijoittaa mihin kohtaan jarruputkea haluaa.
joissain tehdaskilpureissa takapiirin tehostin oli peräkontissa.
tuossa kuva tehostimesta http://www.performancebritish.com/prodi ... eServo.jpg
eli piiriin lisätään alipainetehostin ja erikoisrakenteinen jarrusylinteri joka nostaa piirin painetta.
voitaisiin ehkä puhua kansantajuisesti "apupääsylinteristä".
Pedalboxin pääsylinterit ja rakenne säilyy ennallaan.
noita et sitten löydä halvalla mistään hajottamoilta. uusia kalliita kuitenkin saa ainakin englannista.
- jiihoo1
- Yleinen
- Viestit: 152
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Yllättävä ja edullinen ratkaisu löytyy melko läheltä... Tallinnan risteilylle ja paikalliseen varaosapuotiin ja pari Mossen tehostajaa matkaan, ovat samantyyppisiä kuin BDA:ssa ja 400 Opeleissa käytettiin... Käytin tällaisia Asconassa, etu ja takapiirille omansa ja hyvin toimi....
kun ny vaan ei sattus mitään...
- Tepi
- A-Junnu
- Viestit: 142
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
escorteissa aikanaan käytetyt tehostimet oli käsittääkseni muokattu mini cooperin (Lockheed) tehostimista.
onhan monissa 60-70 luvun autoissa tuon tyyppisiä tehostimia. usein ongelmana niiden huono kunto ja korjausosien saatavuus.
melko monessa 60 brittiautossa käytetty, myös joissain vanhoissa volvoissa, 1602/2002 bemareissa ym.ym...
niitä on monen näköisiä ja kokoisia.
googlella voi hakea sanoilla remote brake servo, niin löytyy tietoa.
remote servo on myös löytynyt vakiona Escort Twincamista, alkupään mexicoista ja rs1600:sta. Valmistaja oli Girling, ja nämä escortit olivat 1-piiri jarruilla
onhan monissa 60-70 luvun autoissa tuon tyyppisiä tehostimia. usein ongelmana niiden huono kunto ja korjausosien saatavuus.
melko monessa 60 brittiautossa käytetty, myös joissain vanhoissa volvoissa, 1602/2002 bemareissa ym.ym...
niitä on monen näköisiä ja kokoisia.
googlella voi hakea sanoilla remote brake servo, niin löytyy tietoa.
remote servo on myös löytynyt vakiona Escort Twincamista, alkupään mexicoista ja rs1600:sta. Valmistaja oli Girling, ja nämä escortit olivat 1-piiri jarruilla
- Rubberduck
- B-junnu
- Viestit: 33
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
"Morris-vainaan" remote-servoja on edelleenkin kaupan, hintaa kylläkin on, esim. Minispeed.co.uk:ssa £117.73 (ex VAT).Tepi kirjoitti:escorteissa aikanaan käytetyt tehostimet oli käsittääkseni muokattu mini cooperin (Lockheed) tehostimista.
onhan monissa 60-70 luvun autoissa tuon tyyppisiä tehostimia. usein ongelmana niiden huono kunto ja korjausosien saatavuus.
Kyseessä on tuonnäköinen möykky:
http://www.minispeed.co.uk/classic/inde ... id=21a1293
- zessa
- A-Junnu
- Viestit: 83
- Liittynyt: 05.03.2005 00:00
Tarkoitin jos pistää jonkun esim. esille tulleen minin tehostimen. Ymmärsin ettei tarvii muuta kuin heittää jarruletkun väliin?zessa kirjoitti:Vaatiiko suuria muutoksia pedalboxiin? :?zessa kirjoitti:Siis mikkään ns purkaamo-osa ei käy? Onko kaikkien autojen alkuperäiset tehostimet siis kiinni pääsylinterissä? Mistäköhän noita eskon luokituksia voisi tarkastella?
