Boxi

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JL-MSport
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 128
Liittynyt: 22.05.2004 00:00

Boxi

Viesti Kirjoittaja JL-MSport » 09.03.2005 01:28

Mahtaako Hestecille olla haastajaa. Pitäis Daihatsuun saada yksikkö joka ohjais sytkää ja ruiskua ja olis vielä tietysti kannettavalla säädettävissä. Nuo kriteerit on helposti täytetty, mutta jos sen pitäisi vieläpä olla halpa 8O

Avatar
www
KV
KV
Viestit: 369
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja www » 09.03.2005 07:04

http://www.tatech.net/ Siinä yksi vaihtoehto!

Avatar
coach
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 02.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja coach » 09.03.2005 07:19

Dta, haltech no kait tämän hetken halvin vaihtoehto on http://www.megasquirt.info/

Avatar
TeemuK
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 13.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeemuK » 09.03.2005 07:59

Osta prospark niin et tarvi edes kannettavaa tietokonetta!

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Megaruutta

Viesti Kirjoittaja Jankos » 09.03.2005 08:08

Eli jos raha määrää niin megasquirtti on ainoa vaihtoehto.

www.partco.fi myy boxin rakennussarjaa ja hinta on 150e paikkeilla.

Omassa laapotissa on nyt tuo ruiskuohjaimena ja hienosti pelaa. Säätäminen oli helppoa laajakaistalambdan kanssa tiellä ajettaessa.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 09.03.2005 08:50

Minulla on sellainen kuin LINK ja on pelannut mainiosti.Ruiskuun saa vaikka mitä toimintoja yms. Ruotsissa käyttävät paljon.
Tuossa on valmistajan osoite http://www.link-electro.co.nz
Hintaa tuolla on n. 1400 euroa.
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 09.03.2005 10:34

nyt Suomessa myös KMS

kehitetty nimen omaan toimintavarmaksi ja helppokäyttöiseksi

ks linkki

http://www.ralli.net/modules.php?name=m ... 5&de=10482

Avatar
JL-MSport
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 128
Liittynyt: 22.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja JL-MSport » 09.03.2005 11:10

Tuo tatech kuullostaa hyvältä samoin KMS oli järkevän kuuloinen, ihan niin budejettipeliä ei olla tekemässä että megasquirttia jaksais alkaa näpertää.
Mutta noista kahdesta löytyy varmasti Daihatsuun "aivot"
Kiitos vaa vastauksista :D

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Re: Megaruutta

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 09.03.2005 20:58

Jankos kirjoitti:Eli jos raha määrää niin megasquirtti on ainoa vaihtoehto.

www.partco.fi myy boxin rakennussarjaa ja hinta on 150e paikkeilla.

Omassa laapotissa on nyt tuo ruiskuohjaimena ja hienosti pelaa. Säätäminen oli helppoa laajakaistalambdan kanssa tiellä ajettaessa.
Tommonen on mullekin tulossa kesäksi, saas nähdä ruinka rupee pelittämään, vähän jännittää oikeen. Aika paljon noitakin on jo käytössä, eikä ihme. Kait ainoa miinus on että se on ilmeisesti enemmän tai vähemmän karkeasäätöinen, tosin hakkaa kaasuttimet silti varmaan mennen tullen :D

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Megaruutta

Viesti Kirjoittaja Jankos » 10.03.2005 08:43

TaVu_racing kirjoitti: Tommonen on mullekin tulossa kesäksi, saas nähdä ruinka rupee pelittämään, vähän jännittää oikeen. Aika paljon noitakin on jo käytössä, eikä ihme. Kait ainoa miinus on että se on ilmeisesti enemmän tai vähemmän karkeasäätöinen, tosin hakkaa kaasuttimet silti varmaan mennen tullen :D
Onhan se karkeasäätöisempi kuin nuo kalliimmat mutta ainakin minä sain erinomaisesti säätöön tuolla perussoftallakin missä 8x8 taulukko. Sitten on tullut tuo megasquirt'n'spark_extra missä on 12x12 taulukot ruiskutukselle ja sytkälle. Noilla pääsee jo aivan riittävän tarkkaan kun joka pisteen kierrokset on itse valittavissa. Eli jossakin voi valita taulukkoon kierrosväliksi 2000 rpm ja toisessa kohtaa 50 rpm.

Itsekin säädin alle 3500 rpm kolmella pisteellä ja yläpäähän sitten hieman enemmän pisteitä. Kaasareihin ero on todella suuri, kaasupolkimen asennolla saa säädettyä puhtaasti tehoa ja kaikenlainen nykiminen + räkiminen jäi pois. Kone muuttui aivan erilaiseksi ja 45mm läppärungoilla tehoa tuli paljon lisää 45mm kaasareihin verrattuna, vaikka kaasaritkin oli aivan säädössä laajakaistalambdamittarilla tutkittuna. Onhan sieltä tietysti sisäkurkut pois rajoittamasta virtausta eli täytös paranee huomattavasti kun imusarjan alipaine pienenee.

Lisäksi tuossa extrasoftassa on rajoittimet (soft/hardcut+ruisku/sytkä), vaihtovalot, luistonestot yms...

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Vastaa Viestiin