
Turbo volvon kansi
- Jamo240
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Riihikoski
- Viesti:
Turbo volvon kansi
Mitä kannattaisi tehdä volvon kannelle joka tulee turbo käyttöön teho tavoite olisi siinä n.350hv. Toiset sanovat että vakio kannellakin pärjää tuonne asti mutta itseä vähän epäilyttää. Pitäskö vain kanavia fiksailla ja jättää vakio venat vai?? Kansio on 405 josta suuttimen reijät tukittu, kaasareina dellarin 40 tuplat...ahdin holset h1e garretin nelosen pakopesällä (52/55) siivet, miten pitkälle tuolla pärjää?? Pakosarja proturbon...scanian välijäähy uusilla päädyillä...alakerta b230et kaikki tasapainotettu. Kuullostaako sellaiselta paketilta että sillä voisi sinne päästä vai muuttaisitteko jotain?? 

- ripez12r
- Yleinen
- Viestit: 194
- Liittynyt: 19.09.2004 00:00
Kansi menee semmoisenaan... Venttiilejä ei tarvitse vaihtaa kunhan kanavat kiillotat (otat ylimääräiset nystyrät pois). Palotiloille sama juttu kuin kanaville. Lopuksi mittaat palotilat, että ovat saman kokoiset keskenään. Parhaan tuloksen kanavien kanssa saat virtauspenkissä!
Kannen tiivisteeksi kynsitiiviste, mutta voit koittaa turbon omallakin (ei suositella)!
Nokka kannattaa kattoa mikä siellä on aivan vakionokalla ei sinne pääse, mutta volvon A-ryhmän nokalla kyllä pääsee.
(paineistetut?) Kaasarit saattaa aivan yläkierroksilla mennä laihalle ja tiedät varmaan mitä se tarkoittaa.....lisärikastin piiri olisi hyvä lisä!!!
Jos aiot muuttaa polttoainelaitteistoa uudempaan, ehdotan ohjelmoitavan ruiskun laittamista, tulee nimittäin pitkässä juoksussa halvemmaksi.
Toi turbo ja pakosarja on aika hyvä kokonaisuus. Välijäähdytin kannattaisi vaihtaa sellaiseen sisärivoitettuun malliin, virtaus on parempi ja koko silti pienempi.
Kiertokanget kannattaisi kiillottaa ja sen jälkeen lasikuulapuhaltaa. Mitkä kiertokanget sulla siellä on, vakiot vai H-profiilit?
Vakiokytkin saattaa alkaa aika varmasti luistamaan noissa tehoissa, eli se puoli kannattaa tutkia myös.
Lisää volvotietoutta: http://www.volvolandia.com/landia/index.php
Laita privaa jos jokin kysymys jäi askarruttamaan!
Kannen tiivisteeksi kynsitiiviste, mutta voit koittaa turbon omallakin (ei suositella)!
Nokka kannattaa kattoa mikä siellä on aivan vakionokalla ei sinne pääse, mutta volvon A-ryhmän nokalla kyllä pääsee.
(paineistetut?) Kaasarit saattaa aivan yläkierroksilla mennä laihalle ja tiedät varmaan mitä se tarkoittaa.....lisärikastin piiri olisi hyvä lisä!!!
Jos aiot muuttaa polttoainelaitteistoa uudempaan, ehdotan ohjelmoitavan ruiskun laittamista, tulee nimittäin pitkässä juoksussa halvemmaksi.
Toi turbo ja pakosarja on aika hyvä kokonaisuus. Välijäähdytin kannattaisi vaihtaa sellaiseen sisärivoitettuun malliin, virtaus on parempi ja koko silti pienempi.
Kiertokanget kannattaisi kiillottaa ja sen jälkeen lasikuulapuhaltaa. Mitkä kiertokanget sulla siellä on, vakiot vai H-profiilit?
Vakiokytkin saattaa alkaa aika varmasti luistamaan noissa tehoissa, eli se puoli kannattaa tutkia myös.
Lisää volvotietoutta: http://www.volvolandia.com/landia/index.php
Laita privaa jos jokin kysymys jäi askarruttamaan!
- Jamo240
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Riihikoski
- Viesti:
Re: Turbo volvon kansi
Kanget ovat vakiot mutta nämä paksummat n.13mm mutta niillähän pitäisi pärjätä +400hv?? Nokka on järvisen tekemä virinokka turboon asteista ja nostoista ei havaintoja. Mistä noita a-ryhmän nokkia saa vai saako mistään enää? Kytkin piti ainakin viime kesänä sachin racing asetelma ja nelilapanen sintteri. Kaasarit on paineistetut ja ainakaan aikasemmin ei mennyt laihalle edes 1,8bar ahdoilla. Mitä kurkkuja suosittelette?? Tällä hetkellä 32. Kannesta ajattelin suurentaa samalla pakokanavaa...onko mitään järkeä?
- ripez12r
- Yleinen
- Viestit: 194
- Liittynyt: 19.09.2004 00:00
Re: Turbo volvon kansi
Jotain semmoisa ne veivit varmaan kestää, mutta en ole varma. Ainakin vanhemman B21 ja B23 veivit kestää, mutta sun koneen veivit on erimoiset (muistaakseni pidemmät). Kyllä volvofoorumis on ainakin jotain semmoista höpötelty!Jamo240 kirjoitti:Kanget ovat vakiot mutta nämä paksummat n.13mm mutta niillähän pitäisi pärjätä +400hv?? Nokka on järvisen tekemä virinokka turboon asteista ja nostoista ei havaintoja. Mistä noita a-ryhmän nokkia saa vai saako mistään enää? Kytkin piti ainakin viime kesänä sachin racing asetelma ja nelilapanen sintteri. Kaasarit on paineistetut ja ainakaan aikasemmin ei mennyt laihalle edes 1,8bar ahdoilla. Mitä kurkkuja suosittelette?? Tällä hetkellä 32. Kannesta ajattelin suurentaa samalla pakokanavaa...onko mitään järkeä?
Se hyvä siinä on että kiertokangen ja kampiakselin kulma tulee paremmaksi kuin vanhemmissa malleissa. En pysty nyt syvällisemmin kertomaan asiasta kun on vähän itsellekin asia vielä epäselvä.
Nokan asteet selviää sillä kun katot nokan päästä stanssin, siellä pitäis olla luultavasti jokin kirjain. Mulla on ollut sellainen taulukko noista asteista, täytyy kaivaa vaan se esiin.
A-ryhmän nokkia saa kyllä jostain, jos ei muuten niin ainakin Ruotsista. Olen itse etsimässä tällaista kans ja voisin tilata samalla kaksi, toisen myyntiin.....
Kytkimestä ei varmaan ole huolta, jos luistaa vaihda palat.
Jos sulla on turbon oma kansi, (mikä kannen numero?) ei tartte kuin kiillottaa ja muotoilla.
Muistaakseni paineistetuissa kaasareissa on jonkin sortin lisärikastin piiri, ainakin joissain malleissa.....
Itelle olen muuten rakentamassa vastaavan tyyppistä pakettia, mutta B21 lohkoon. Turbona tulee olemaan Garret t4.
Muokattu 10.03.2005
Löysin jotain tietoa noista nokista, sisällön oikeellisuudesta ei ole tietoa.....
http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage21.htm
Tuolla on se Group A versio ja T5 on siitä vähän ärjympi.