4K:n päästöt pilvissä
-
Kenda
- KV

- Viestit: 338
- Liittynyt: 17.09.2004 00:00
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Vaikuttais siltä ettei seos pala kunnolla, liian rikas tai sytkässä joku pielessä.
CO = hiilimonoksidi (häkä), muodostuu epätäydellisestä palamisesta jossa happea liian vähän
CO2 = hiilidioksidi, muodostuu täydellisestä palamisesta
HC = hiilivety, palamaton polttoaine eli seos liian rikas
O = happi, happea jää käyttämättä jos seos laiha, voi tulla myös vuotavasta pakoputkesta.
Freetechnics.fi vois jtn huoltosarjaa kaasareille löytää...
CO = hiilimonoksidi (häkä), muodostuu epätäydellisestä palamisesta jossa happea liian vähän
CO2 = hiilidioksidi, muodostuu täydellisestä palamisesta
HC = hiilivety, palamaton polttoaine eli seos liian rikas
O = happi, happea jää käyttämättä jos seos laiha, voi tulla myös vuotavasta pakoputkesta.
Freetechnics.fi vois jtn huoltosarjaa kaasareille löytää...
- Starlet81
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 20.12.2009 00:00
- Paikkakunta: Lohja
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Tuota sytkää epäilin itekin, siksi vaihdoin sinne tulpat, alkuperäisen kärjellisen virranjakajan ja puolan. Silloin tuntui että se käynti olis parantunut hetkeksi, mutta päästöihin se ei vaikuttanut mitään. Miettisin sitäkin et jos noi vakio 4K-moottoriin tarkoitetut tulpat ei toimi kunnolla tossa.
Tänään töihin tullessa taas ihmettelin sitä käyntiä. Ihan sellanen tunne tuli että kiihdyttäessä se kone käy ja toimii niin kauan hyvin kun kiihdytys pumppu on pelissä mukana, mut sitten kun saa kiihdytettyä sen siihen vauhtiin mihin pitääkin niin käynti sekoo heti. Muutaman kerran kaasua hellätessä se ampu aika hyvin putkeen ja tänään se ei tykänny käydä oikein tyhjäkäyntiäkään kunnolla. Ja sit tuntuu et yhtenä päivänä se auto toimii niin hemmetin hienosti ja sit taas toisena päivänä se ei toimi ollenkaan. Ainakin näiden viime päivien perusteella mulla alkaa olee aika vahva epäilys et siel on kaasareissa jotain mätää.
No tänään tarkastan viel sen jakopään, jos sieltä ei löydy mitään ni sit vaihdan sinne vakio koneen paikalleen. Jos sillä vakio koneella pääsis päästöistä läpi. Ton koneen kaasarit jos huoltais, laittais toisen kytkimen siihen ja sit jos sen taas nostais keulalle. Onneks tohon starlettiin on helppo vaihtaa kone :)
Tänään töihin tullessa taas ihmettelin sitä käyntiä. Ihan sellanen tunne tuli että kiihdyttäessä se kone käy ja toimii niin kauan hyvin kun kiihdytys pumppu on pelissä mukana, mut sitten kun saa kiihdytettyä sen siihen vauhtiin mihin pitääkin niin käynti sekoo heti. Muutaman kerran kaasua hellätessä se ampu aika hyvin putkeen ja tänään se ei tykänny käydä oikein tyhjäkäyntiäkään kunnolla. Ja sit tuntuu et yhtenä päivänä se auto toimii niin hemmetin hienosti ja sit taas toisena päivänä se ei toimi ollenkaan. Ainakin näiden viime päivien perusteella mulla alkaa olee aika vahva epäilys et siel on kaasareissa jotain mätää.
No tänään tarkastan viel sen jakopään, jos sieltä ei löydy mitään ni sit vaihdan sinne vakio koneen paikalleen. Jos sillä vakio koneella pääsis päästöistä läpi. Ton koneen kaasarit jos huoltais, laittais toisen kytkimen siihen ja sit jos sen taas nostais keulalle. Onneks tohon starlettiin on helppo vaihtaa kone :)
- Starlet81
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 20.12.2009 00:00
- Paikkakunta: Lohja
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Joo tuolta Freetechnics.fi näyttäis löytyvän huoltosarja 2x40 DRLA 65e. Moposportin sivuiltakin katoin mut niiltä löytyy vaan osia kappale kaupalla, ei valmista sarjaa ollenkaan, paitsi tiiviste sarja niilt löytyy.
- Tepi
- A-Junnu

- Viestit: 142
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Katso käydessä taskulampulla kaasareihin ettei tiputtele bensaa läppien päälle. Paa suojalasit päähän, jos yskäisee takaisin.
Jos suljet yksitellen seosruuveja, niin onko samanlaiset vaikutukset käyntiin?
Jos suljet yksitellen seosruuveja, niin onko samanlaiset vaikutukset käyntiin?
- Starlet81
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 20.12.2009 00:00
- Paikkakunta: Lohja
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Seos ruuveja kun kiertää yks kerrallaan kiinni niin käynti muuttuu jokaisesta ihan samalla tavalla. Joo tota voisinkin kattoo, yks kerta avasin ilmanputsari kotelon niin kuin satuin kurkkaamaan sinne kurkkuun niin ihmettelin silloon kun näytti siltä et kaasuläppien päällä olis ollu ihan kunnolla bensaa, moottori ei siis silloin ollut käynnissä. Miettisin sitäkin et kaasarit tulvii yli, mut päästö mittauksessa koitin puristaa bensa letkun littii, mut ei vaikuttanut, muutakuin siin vaihees kun kaasareista alko todella loppumaan bensa ja silloinkin HC lähti nousee entistä korkeammalle.
- Starlet81
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 20.12.2009 00:00
- Paikkakunta: Lohja
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Näytti jakopääkin olevan kohdallaa. Nyt on kone nostettu pois ja huomenna pitäis toinen kone nostaa paikalleen.. 
- RALLAAJA-63
- Viestit: 19
- Liittynyt: 12.02.2009 00:00
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Mitä bensaa käytät, ettet vain 95E10? Siis että ei ole vahingossa mennyt tankkiin tota litkua.
- Starlet81
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 20.12.2009 00:00
- Paikkakunta: Lohja
Re: 4K:n päästöt pilvissä
98E5 käytän, en edes aijo koittaa tota 95E10 litkua. Kerran meinasin vahingossa tankata tota, mut just ennen kun painoin liipaisinta niin huomasin et hitto mulla on väärä pistooli kädes :)
-
JarZa
- Yleinen

- Viestit: 171
- Liittynyt: 10.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 4K:n päästöt pilvissä
Mut mistäs tiedät mitä litkua siel säiliössä on? Kun välil on diisselit 98:sin säiliös ja 98:t diisselin säiliös ni ei kai se ihme ois jos e10:t ois 98:sin säiliös. Sil konstil ne ainakin sais myytyy sitä kun muuten ei saa :DStarlet81 kirjoitti:98E5 käytän, en edes aijo koittaa tota 95E10 litkua.
OK, sori aivan OT
moottoriurheilu kuvat - http://www.j-foto.fi
- Starlet81
- A-Junnu

- Viestit: 61
- Liittynyt: 20.12.2009 00:00
- Paikkakunta: Lohja
Re: 4K:n päästöt pilvissä
No toi on kyllä totta.. :D