4A-GE sytytys tuplilla

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Antsy
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 27.11.2005 00:00

4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja Antsy » 31.03.2011 15:53

Millasii variaatioita porukoilta löytyy? Jostain luin et esim sierrasta se sytkäpoksi 4AGEn omaan jakajaan kiinni ni toimii, mut tajuaako antaa ennakot? Toimiihan se vakio jakajallaki ilman antureit mut kiinteel ennakol.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: 4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja Frog » 31.03.2011 16:48

4 tai 5 K käretönjakaja 4agen käyttöpyörällä

Avatar
Antsy
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 27.11.2005 00:00

Re: 4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja Antsy » 31.03.2011 18:02

Ei vaan oikee tahdo löytyy enää mistää, tai saahan noihin sisäl eri kalut laitettu. Onks muita ratkasui? 8)

Avatar
Vauhtivaunu
Viestit: 3
Liittynyt: 14.03.2008 00:00

Re: 4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja Vauhtivaunu » 31.03.2011 18:46

Megasquirt on mahdollista laittaa ohjaamaan pelkkää sytytystä.

Kohtalaisen helppo kokoonpano olisi 12-1 triggerikiekko kampiakselille, sitä lukemaan honeywell 1GT101DC hall-anturi, kipinöitä tuottamaan Boschin 0 221 503 407-puola ja sille sytytysvahvistimeksi Boschin 0 227 100 200-yksikkö. Ja ohjaimeksi se mega. Silloin käytössä olisi ohjelmoitava suorasytytys kohtuullisin kustannuksin.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: 4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja Frog » 31.03.2011 19:45

Antsy kirjoitti:Ei vaan oikee tahdo löytyy enää mistää, tai saahan noihin sisäl eri kalut laitettu. Onks muita ratkasui? 8)
No jos halvin ei käy niin sitten tuolla on samat jutut Foorti miehillä mielessä.
http://www.ralli.net/foorumit/moottori- ... iirto/9862

Avatar
jukebox
Viestit: 10
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: 4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja jukebox » 01.04.2011 17:16

8-venttilisen vm. 87-91 Toyota Camryn jakaja menee suoraan 4-Ageen ja muistaakseni pyöriikin oikein päin, käyttöhammaspyörän voit joutua vaihtamaan 4-Agesta. Jakajassa on sisäinen puola, kärjetön sytytys, sytytyksen ohjainmoduuli sekä keskipakosäätäjä sisällä kopan alla. Se on kuulalaakeroitu. Jakaja tarvitsee vain syöttövirran sekä maadoituksen. Myöskin tuon ikäisistä corolloista sekä 16-v Camrystä saa jakajan, mutta pyörimissuunnan joutuu muistaakseni kääntämään. Voit myöskin siirtää noista jakajista sisuskalut, eli kärjettömän sytytyksen kiinnityslevyn sekä ohjainmoduulin muihin jakajiin esim starletin tai vanhan corollan jne...

sami-_-
Viestit: 2
Liittynyt: 04.04.2011 18:37

Re: 4A-GE sytytys tuplilla

Viesti Kirjoittaja sami-_- » 05.04.2011 22:19

Elikä kipinän pitäisi tulla tuolla 8v camryn jakajalla kun piuhat on kiinni, eikä muuta pitäisi sytytyksen puolelle tarvita?

Vastaa Viestiin